Nudný biznis premenila na úplný ošiaľ. Alexis prezradila tajomstvo zaručeného úspechu

  • Ako uspieť aj biznise, kde je konkurencia veľká
  • Prevzala rodinný biznis a dnes radí iným, ako uspieť
  • Napriek nízkej cene ponúka vysokú kvalitu a výnimočnosť
Alexis Jae a jej mama, šperky, ktoré vyrábajú
AP/AlexisJae
  • Ako uspieť aj biznise, kde je konkurencia veľká
  • Prevzala rodinný biznis a dnes radí iným, ako uspieť
  • Napriek nízkej cene ponúka vysokú kvalitu a výnimočnosť

Keďže rodina Alexis Jae podniká v oblasti šperkárstva už viac ako 75 rokov, smerovanie jej budúcej kariéry bolo viac ako jasné. Ako typický mladý človek, ktorý žije v dobe, ktorá sa hýbe stále dopredu a je potrebné sa prispôsobovať novým trendom, aj ona sa rozhodla využiť potenciál firmy naplno. 

Pochopila, že ak chce predstaviť značku čo najväčšiemu publiku, musí sa zamerať na vytvorenie internetového obchodu. Dôvodom nebolo to, že by obchod trpel nejakým nedostatkom alebo finančnými problémami. Alexis iba chcela do chodu rodinného biznisu prispieť niečím svojím, niečím, čo nadobudla počas svojho štúdia. 

Shopify online store book
zdroj: AP/AlexisJae

O svoje úspešné skúsenosti sa delí aj v knihe Ultimate Guide To Shopify, ktorá ponúka všetky nástroje a návody pre založenie vlastného elektronického obchodu. Práve Shopify bola cesta, ktorá posunula podnikanie rodinného šperkárstva rodiny Jae na vyššiu úroveň. Vďaka svojej skúsenosti ti tak v knihe predstaví návod, ako postupovať a čo je pri založení internetového obchodu dôležité. 

Základ je odlíšiť sa od konkurencie, niekedy aj nepatrná drobnosť dokáže spôsobiť boom

V prípade, ak máš biznis, v ktorom je konkurencia vysoká, je dôležité sa zamerať na detaily. Treba sa zamyslieť a prísť na to, čím sa práve tvoj biznis odlišuje od ostatných.

To isté spravila aj Alexis Jae a zamerala svoj internetový predaj na zlaté šperky navrhnuté priamo na mieru klienta. Rovnako v ponuke nájdeš aj šperky, ktoré sú súčasťou kurátorskej kolekcie, kde zaplatíš o polovicu menej ako v prípade maloobchodu. 

Okrem toho sa rozhodla aj pomáhať, a tak venuje 25 % z každého predaného šperku na podporu výskumu a vzdelávania v oblasti rakoviny prsníka. Taktiež zlato, z ktorého šperky vyrábajú, je 100 % recyklované a všetky kamene, ktoré na ich výrobu používajú, sú neošetrené, čisto prírodné a pochádzajúce z etických zdrojov. 

Alexis Jae počas svojich začiatkov zvažovala viaceré platformy, avšak Shopify sa jej osvedčila ako tá najlepšia pre jej potreby. Ponúkala totižto lepšie SEO nástroje a priame prepojenie na Google. Alexis chcela, aby bol vizuál jej webovej stránky jednoduchý, a tak dal priestor vyniknúť výnimočným šperkom, ktoré jej rodina ponúka.

Začala využívať analytické nástroje, aby zistila vekovú kategóriu, na ktorú sa majú zamerať. Práve vďaka analytickým nástrojom sa mala možnosť dozvedieť, kto tvorí ich základňu. Potom už bolo o to jednoduchšie rozhodnúť sa, ako túto skupinu ľudí osloviť. 

Najväčšie úskalia pri budovaní online predaja

Alexis považuje za jednu z najťažších vecí v prípade budovania online predaja získanie dôvery zákazníkov nakupujúcich týmto spôsobom. V ich prípade to bolo najmä tým, že poskytovali šperky za oveľa nižšiu cenu v porovnaní s konkurenciou. Dôvodom bolo, že nepotrebovali toľko sprostredkovateľov, ako to je v prípade iných šperkov. Zákazníci však nevedeli pochopiť, prečo sa také kvalitné šperky ponúkajú za také nízke ceny. 

Jewelry family business of Alexis Jae
zdroj: AP/AlexisJae

V tomto ohľade bol nápomocný najmä ich copywriter, ktorý dopomohol ich príbeh a stratégiu vyjadriť do príbehu na webovej stránke. Takto sa dá jednoducho prostredníctvom fotografií a textu rozprávať presvedčivý príbeh tak, aby mu ľudia porozumeli a stotožnili sa s ním. 

Svoju výhodu vidí aj v tom, že komunikujú priamo so zákazníkom, a tak mu dávajú pocit jedinečnosti a toho, že jeho požiadavky sú pochopené a vypočuté. Nejde len o korporáciu, ktorej hlavným cieľom je predať a zákazník je len číslom prinášajúcim zisk. 

Do čoho je dobré investovať

Okrem už spomínaného copywritera, ktorý sa zameral na príbeh spoločnosti a tiež na tvorbu marketingových emailov pre zákazníkov, je na mieste aj investícia do špecialistu na SEO. Ten Alexis píše príspevky na blog a je motivovaný práve tým, že je platený z podielov na zisku. Má na starosti písanie troch príspevkov týždenne a spravovanie ďalších aspektov, ktoré majú vplyv na SEO. Vďaka podielu na zisku si ušetrili počiatočné náklady a on získa 20 % zo zisku pochádzajúceho z organického predaja. 

Dobré je určite investovať aj do špecialistu na marketing na sociálnych sieťach, ktorý sa stará o to, aby sa prostredníctvom Instagramu zvýšila návštevnosť stránky. Výhodou dnešnej doby je, že ľudia sa dajú prenajímať efektívnym spôsobom, čo značne ušetrí náklady. S prevádzkovaním online obchodu je spojených príliš veľa logistických vecí, aby sa to dalo zvládnuť bez pomoci. 

Najdôležitejšie rady z pohľadu Alexis

Určite sú to čisté, profesionálne vyzerajúce produktové fotografie, pretože to je to, čo zákazník vidí a čo ho presvedčí o konečnej kúpe. A samozrejme, predtým ako začnete a investujte všetok čas a peniaze, aby ste si boli istí, že vaša webová stránka funguje a vyzerá profesionálne, musíte si za nápadom a produktom pevne stáť. Vybudovať pozitívny prvý dojem a budovanie dôvery zákazníka je pri začínajúcom podniku viac ako dôležité. Nechcete predsa mať iba jednorazových zákazníkov, ale zákazníkov, ktorí sa s dôverou budú na vašu stránku vracať. 

Zdroje: Entrepreneur, Alexisjae

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá