Obľúbená donášková služba jedla na Slovensku dnes definitívne končí

  • Donášková služba foodora dnes oznámila smutnú správu pre jej priaznivcov
  • Od dnešného dňa ukončuje svoju činnosť na Slovensku
Bratislava, jedlo
SIU, unsplash/Fidel Fernando
  • Donášková služba foodora dnes oznámila smutnú správu pre jej priaznivcov
  • Od dnešného dňa ukončuje svoju činnosť na Slovensku

Donášková služba foodora, ktorá na Slovensku pôsobí od roku 2021, ukončuje svoju činnosť. Dôvodom tohto rozhodnutia je zmena investičných priorít spoločnosti. Toto rozhodnutie nadobudlo účinnosť dnes, 4. apríla 2024 o 09:00.

„Ukončenie našich služieb na Slovensku bolo ťažkým rozhodnutím. Po dôkladnej analýze a zvážení sme však presvedčení, že toto rozhodnutie nám umožní presmerovať naše investície do krajín s väčšími príležitosťami, čím si v konečnom dôsledku otvoríme cestu udržateľnému rastu a dlhodobému úspechu,“ hovorí Pedram Assadi, CEO spoločnosti Delivery Hero Europe.

„Chceme sa poďakovať našim zákazníkom, partnerom, kuriérom a zamestnancom za ich podporu a oddanosť. Naším cieľom je zaistiť, aby proces ukončenia prebiehal čo najhladšie pre všetky zúčastnené strany.“

Zamestnanci, ktorých sa to týka, už boli informovaní. Spoločnosť im poskytne podporu počas tohto prechodného obdobia vrátane odstupného, ktoré presahuje legislatívne minimum.

„Sme nesmierne vďační všetkým členom nášho tímu za ich prínosnú prácu a odhodlanie pre spoločnosť foodora na Slovensku. Našim talentovaným zamestnancom prajeme všetko najlepšie v ich ďalšom pôsobení,“ dodáva Pedram Assadi, CEO spoločnosti Delivery Hero Europe.

Kuriéri, partneri a zákazníci dnes budú informovaní a dostanú podrobné informácie o tejto záležitosti.

foodora
zdroj: foodora

Spoločnosť foodora je naďalej odhodlaná plniť svoje poslanie a slúžiť zákazníkom na aktívnych trhoch. Je to donášková služba, ktorá pôsobí v 7 krajinách Európy – v Rakúsku, Českej republike, Dánsku, Maďarsku, Fínsku, Nórsku a Švédsku. 

Spája zákazníkov s reštauráciami a kuriérmi, čím všetci získajú viac času na to, čo je pre nich najdôležitejšie. Doručuje do 30 minút rôzne produkty vrátane potravín, výrobkov pre domácnosť a jedál z reštaurácií. Je súčasťou spoločnosti Delivery Hero, poprednej svetovej platformy pre lokálne doručovanie.

Aké je najobľúbenejšie jedlo pri donáške?

Prvenstvo si u Slovákov s prehľadom obhájila pizza, ktorá tvorila až 45 % objednávok u zákazníkov foodora. Druhé miesto patrí slovenskej tradičnej/domácej kuchyni, ktorú tesne nasledujú ázijské jedlá a stále populárnejší kebab.

U zákazníkov medzi 45 až 54 rokmi prevládala domáca kuchyňa, ktorá tvorí 43 % objednávok. Mladí od 18 do 34 rokov jednoznačne preferujú burgre s objednávkami na úrovni 53,5 %. Pizza je však plošne obľúbená pri všetkých vekových skupinách.

Slováci objavili benefity online nákupov

Z dát firmy vyplýva, že online nákupy bežných tovarov cez donáškovú službu narástli od vstupu značky na slovenský trh (september 2021) o 60 %. V prevažnej miere nakupujú potraviny.

Ján Gibala, Senior Category Manager donáškovej spoločnosti, hovorí: „Ak sú s touto formou nákupu spokojní, majú tendenciu nakupovať takto pravidelne. V spektre nakupujúcich má foodora väčšiu prevahu stálych zákazníkov ako tých občasných.“

Svoj nákup realizujú zákazníci najintenzívnejšie v čase od 18.00 do 20.00 hodiny. Priemerne majú zákazníci v nákupnom košíku 13 položiek. Cena je aj na tejto platforme rovnako dôležitá ako v kamennom obchode, preto zľavy vyhľadávajú rovnako aj tu.

Najviac takto realizujú nákupy ľudia z Bratislavy. Ich podiel na nákupoch predstavuje 36 %. S rovnakým podielom, 11 %, nasledujú mestá Nitra, Banská Bystrica a Trnava.

Čo nakupujeme?

Zákazníci nakupujú najčastejšie čerstvé potraviny na dennú alebo krátkodobú spotrebu. Percentuálny podiel čerstvých potravín na celkových nákupoch je 43 %. Najviac do košíka vkladajú mliečne výrobky, ovocie, zeleninu a pečivo.

Zvyknú si tiež týmto spôsobom zaobstarať nealko či alkoholické nápoje. Ján Gibala vysvetľuje, že ide o logický trend v nákupoch – uľahčiť si život a ťažšie tovary zaobstarať donáškou. Zaujímavosťou tiež je, že zákazníci viac do košíka vkladajú tovary lokálnych výrobcov a podporujú slovenské značky.

Zdroj: foodora

Najnovšie videá

Trendové videá