Obľúbená značka Slovákov je na predaj. Záujem prejavil internetový predajca Zoot, zálusk si robí aj expartner Penty

  • Značka Pietro Filip pôsobí na módnej scéne už viac ako 25 rokov, jej príbeh sa začal písať v roku 1993
  • Začiatkom februára firma skrachovala. Veriteľom dlhuje viac ako 30 miliónov eur, viní z toho však pandémiu
  • Dnes je ochranná známka Pietro Filipi na predaj, záujem prejavil aj expartner Penty aj Zoot
pietro filipi, zoot
Instagram/Pietro Filipi, Instagram/Zoot
  • Značka Pietro Filip pôsobí na módnej scéne už viac ako 25 rokov, jej príbeh sa začal písať v roku 1993
  • Začiatkom februára firma skrachovala. Veriteľom dlhuje viac ako 30 miliónov eur, viní z toho však pandémiu
  • Dnes je ochranná známka Pietro Filipi na predaj, záujem prejavil aj expartner Penty aj Zoot

Obľúbená česká značka Pietro Filipi pôsobila vo svete módy viac ako 25 rokov. Jej príbeh začal v roku 1993, kedy sa podnikateľ Petr Hendrych rozhodol založiť firmu, aby poskytol verejnosti skutočne kvalitnú českú módu. V tej dobe sa mu narodil prvorodený syn Filip a z kombinácie krstných mien vznikol názov Pietro Filipi. V novembri 2017 kúpil 80 % podiel v Pietro Filipi investor Michal Mička, ktorý za ňou stál až do dnešných dní, informuje Pietro Filipi.

Masové prepúšťanie a krach 

Začiatkom februára 2021 sa firma dostala do krachu. V priebehu januára sme ťa tiež informovali o masovom prepúšťaní všetkých zamestnancov z 23 predajní Pietro Filipi. Web E15.cz upozornil, že skupina C2H, ktorá stojí za spomínanými značkami, už v decembri oznámila, že Pietro Filipi je stratový kvôli koronakríze a nahromadeným dlhom. Podobný priebeh bol neodvratný aj u značky Kara. V oboch prípadoch však prevládala snaha o zachovanie fungovania podnikov.

Začiatky finančných problémov firmy sa datujú do predvlaňajška, teda ešte pred začiatkom pandémie koronavírusu. Módna značka mala podľa informácií ČTK už na konci roka 2019 voči dodávateľom záväzky po splatnosti vo výške vyše 2,7 milióna eur a neplnila podmienky bánk. Začiatkom roka 2021 sa tento dlh vyšplhal na neuveriteľných 30 miliónov, ktoré značky položili na kolená.

Záchrana spoločnosti vo forme investora sa napokon objavila. Bohužiaľ, na reorganizáciu boli potrebné hlasy všetkých zúčastnených. „Veriteľ, investor a my sme sa neboli schopní dohodnúť a vytvoriť spoločne dohodu, ktorá by smerovala k reorganizácii,“ vysvetľuje Mička v rozhovore pre Forbes.

Expartner Penty alebo Zoot?

Dnes je ochranná známka Pietro Filipi na predaj. Český Forbes informuje, že schválenie predaja je naplánované na 27. septembra. Zmluva o prevode ochrannej známky by mala byť s novým majiteľom uzatvorená 30. septembra. O firmu doposiaľ prejavil záujem bývalý partner investičnej skupiny Penta Jozef Špirko prostredníctvom svojej odevnej firmy Ozeta či zakladateľ značky Pietro Filipi Petr Hendrych, informuje Trend.

Najnovšie sa o kúpu prihlásila aj internetový módny predajca Zoot. „O Pietro Filipi sme prejavili oficiálny záujem práve pre to, že tvoríme vlastné privátne značky. Jednou z nich je Metropolis, ktorá má k Pietro Filipi vlastne veľmi blízko. Je to mestská móda, taká veľmi štýlová a zaujímavá. Máme vytvorenú výrobu, máme predajné kanále aj návrhárov. Pietro Filipi by nám do tohto konceptu krásne zapadlo, lebo to všetko pod tým už máme pripravené,“ vyjadril sa v podcaste E15 šéf Zootu Milan Polák.

Chcel by si pracovať ako digitálny nomád?

Zoot má vyhradený jasný cieľ, a to je vytvorenie skvelého užívateľského zážitku. Okrem toho je pre Poláka kľúčová rýchlosť dodania, uvádza Trend„Vďaka vyťaženiu skladov po spojení s e-shopmi Urban store (internetový obchod s oblečením, ktorý na slovenský online trh vstúpil v roku 2016) sa darí túto prioritu napĺňať. V skladoch máme zrazu dve zmeny a objednávky, ktoré sa vytvoria doobedia, vieme odoslať ešte v ten istý deň. Všetko ale smeruje k jednému cieľu – k vytvoreniu skvelého užívateľského zážitku.“

Zdroje: trend.sk, e15.cz, forbes.cz, archív Startitup

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá