Obľúbené čipsy Slovákov už nebudú obsahovať surovinu, kvôli ktorej miznú z planéty obrovské plochy pralesov

  • Značka chipsov Lay's, patriaca do portfólia popredného výrobcu potravín a nápojov spoločnosti PepsiCo, bude na Slovensku po novom obsahovať slnečnicový a repkový olej
  • Táto kombinácia má nahradiť kritizovaný palmový olej, ktorý doposiaľ tieto čipsy obsahovali
lay
pexels, Greenpeace
  • Značka chipsov Lay's, patriaca do portfólia popredného výrobcu potravín a nápojov spoločnosti PepsiCo, bude na Slovensku po novom obsahovať slnečnicový a repkový olej
  • Táto kombinácia má nahradiť kritizovaný palmový olej, ktorý doposiaľ tieto čipsy obsahovali

Zmena je súčasťou dlhodobých cieľov firmy, ktoré chce spoločnosť dosiahnuť do roku 2025.  PepsiCo má v pláne znížiť množstvo nasýtených mastných kyselín najmenej u troch štvrtín svojich výrobkov. Reagujú tak na súčasný trend zdravého životného štýlu a spotrebiteľské trendy či preferencie spojené s ochranou životného prostredia.

Produktové inovácie sú pre nás jedným z kľúčových spôsobov ako reagovať na záujmy spotrebiteľov a zároveň príležitosťou k ďalšiemu rastu na trhu slaných pochutín, vrátane najpredávanejšej kategórie chipsov,” hovorí Mária Hartlová, marketingová manažérka PepsiCo s tým, že hlavným dôvodom zmeny je naplňovanie stratégie znižovanie množstva cukru, soli ale aj nasýtených mastných kyselín vo svojich výrobkoch a to v celosvetovom merítku.

Napríklad v chipsoch Lay’s sa obsah soli v posledných rokoch zredukoval o 19 percent. V prípade tukov obsahuje repkový a slnečnicový olej menšie množstvo nasýtených mastných kyselín v porovnaní s palmovým olejom. Zmeny sa budú týkať aj klasických solených  Lay’s, ktoré tvoria na tuzemskom trhu najväčšiu časť ponúkaných zemiakových lupienkov tejto značky. V prípade tohto výrobku má prísť k štvornásobnému zníženiu nasýtených mastných kyselín.

Podľa spoločnosti má na zloženie produktov vplyv aj celá ďalšia rada faktorov, v rátane meniacich sa preferencií spotrebiteľov. Vnímame, že stále viac spotrebiteľov uprednostňuje produkty, ktoré neobsahujú palmový olej a to v spojení nielen so zdravśím životným štýlom ale aj životným prostredím,” dopĺňa Mária Hartlová z PepsiCo. Čipsy s novým zložením sa dostanú na slovenský, český, nemecký ale aj maďarský trh.

Spoločnosť PEPSI-COLA SR, s.r.o. v roku 2017 zvýšila stratu o  487 % na -2,216 mil. € a tržby jej narástli o 13 % na 37,69 mil. €.

Slováci míňajú na čipsy desiatky miliónov ročne

Viac ako 100 miliónov eur ročne zaplatili Slováci podľa údajov spoločnosti Nielsen za slané snacky. Najčastejšie si kupovali zemiakové lupienky, ktorých skonzumovali viac než 5 tisíc ton, čo činí viac ako kilogram na človeka. „Až 40 % z celkových výdajov na slané snacky ide práve na čipsy, za ktoré slovenskí spotrebitelia utratili za posledný rok vyše 37 miliónov eur,“ uviedla pre aktuality.sk Mária Hukelová z Nielsenu,

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá