Obľúbené vegánske bistro od zakladateľa Fou Zoo mieri na Trnavské mýto. Podobné si môžeš otvoriť aj ty

  • Foodstock si už roky pevne drží imidž moderného vegetariánskeho bistra
  • Je to aj vďaka tomu, že do slovenských miest priniesol atraktívny street food style s ázijským šmrncom
  • Teraz pripravuje svoj nový kiosk a záujemcom dáva možnosť si otvoriť ich vlastnú prevádzku, v rámci špeciálneho franšízového programu
Foodstock
Foodstock
  • Foodstock si už roky pevne drží imidž moderného vegetariánskeho bistra
  • Je to aj vďaka tomu, že do slovenských miest priniesol atraktívny street food style s ázijským šmrncom
  • Teraz pripravuje svoj nový kiosk a záujemcom dáva možnosť si otvoriť ich vlastnú prevádzku, v rámci špeciálneho franšízového programu

Príbeh vegetariánskeho bistra Foodstock sa začal písať už v roku 2011, kedy značka priniesla zákazníkom svoje gyozy – japonské pirôžky plnené zeleninou a preliate teriyaki omáčkou. Tie najskôr ponúkali na rôznych festivaloch a street food podujatiach.

Neskôr stavili aj na kamennú prevádzku v priestoroch bratislavskej Starej tržnice, ktorá tu úspešne funguje od roku 2017. Obľúbenú gyozu si však budeš môcť už čoskoro pohodlne vychutnať aj v novej nevšednej prevádzke na Trnavskom Mýte v Bratislave.

zdroj: Facebook/ Reťazce/Jozef Šétaffy/ Franchising servis

„Nová prevádzka nahradí súčasný mobilný stánok. Okrem svojej vlastnej pilotnej prevádzky na Klobučníckej v Bratislave (Stará Tržnica) má Foodstock aj franchisingovú prevádzku v Žiline na Hornom Vale. Franchisingový koncept Foodstock vytvoril a na jeho aplikácii spolupracuje Franchising servis,“ informuje v skupine Reťazce, Jozef Šétaffy.

Svoju Foodstock franšízu si však môžeš zaobstarať aj ty a to za približne 50-tisíc eur. Odhadovaná počiatočná investícia však vždy závisí od podmienok konkrétnej prevádzky a od typu spolupráce, ktorý si zvolíš.

Môžeš sa rozhodnúť pre nižšiu vstupnú investíciu a vyššie pravidelné poplatky, alebo vyššiu vstupnú investíciu a nižšie pravidelné poplatky. Máš teda možnosť vybrať si model, ktorý ti bude najviac vyhovovať. Odhadovaná doba návratnosti pri efektívnej činnosti je približne dva roky, závisí však od viacerých faktorov. 

Čo musíš spĺňať? Podľa tímu bistra musíš byť v prvom rade nadšený pre tento typ podnikania, musíš mať chuť robiť dnes už legendárne gyozy a v neposlednom rade veriť vo svoj úspech.

Je tu však aj niekoľko praktických detailov. V rukách by si mal mať živnostenské oprávnenie na vykonávanie pohostinských služieb, výrobu a rozvoz hotových jedál a samozrejme nevyhnutný počiatočný kapitál a vlastnú alebo prenajatú nehnuteľnosť.

Následne môžeš získať príslušnosť k značke, ktorá si už roky drží imidž moderného vegetariánskeho bistra s overeným know-how. Jeho zakladateľom je Ľuboslav Blaho, ktorého neustále baví objavovať nové chute a vône, ktoré mal vždy snahu prinášať aj na Slovensko. Dokonca pomáhal rozbiehať niekoľko ázijských konceptov, ktoré sa stali priekopníkmi v danom segmente.

Aj vďaka tomu vytvoril a úspešne viedol panázijskú reštauráciu Fou Zoo, ktorá sa nielen vďaka Ľuboslavovému nadšeniu stala najlepšou na Slovensku a zožala množstvo ocenení. Za túto snahu bol odmenený titulom manažér roka. Ako sám tvrdí, táto cena bola preňho veľkou poctou a predovšetkým potvrdením, že keď je práca pre človeka záľubou, tak sa nedá robiť inak, ako dobre.

„Spoznal som mnoho šikovných a talentovaných ľudí, ktorí udávajú gastro trendy a sú najlepší vo svojom obore. Spoločne sme pri štarte Foodstocku ladili rýchlosť a jednoduchosť pouličného jedla s kvalitou surovín a chuťovou výnimočnosťou prémiových reštaurácií,“ hovorí.

Rozvíjanie konceptu a kultúry street food s ambíciou dosahovať úrovne kvalitných reštaurácií vníma ako svoju osobnú výzvu. „Street food má pre mňa neuveriteľné čaro a v tomto smere sa zapájam do osvety na Slovensku.“

Foodstock označuje za koncept, pri ktorom sa lámu ľady ohľadne otázky čerstvosti. Samotný fakt, že zákazník vidí výrobu a prípravu jedla vníma ako pomyselný most dôvery, čo je podľa neho nástroj na budovanie lojality a podnet na šírenie dobrého mena značky. 

Čo sa týka cien, tie nie sú na Bratislavu nijak prestrelené. Chrumkavé japonské pirôžky s teriyaki omáčkou s dotykom hľuzovky tu dostaneš za 6,90 eur. Miso polievku, a teda pomaly varený zeleninový vývar so živými enzýmami kúpiš za 2,50 eur. Hummus z domácej tahini pasty vyšperkovaný hráškom a marockou mätou stojí 3,50 eur, dať si k nemu môžeš aj domáci čaj značky za 2,50 eur.

Zdroj: Foodstock

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá