Obľúbený reťazec sa na Slovensku vyzbrojil k uhlíkovej neutralite. Podniká obdivuhodné kroky

  • Obľúbený reťazec Slovákov si plní svoje záväzky
  • Po drastickom znížení emisií pracuje na dosiahnutí uhlíkovej neutrality
tesco
TS/Tesco
  • Obľúbený reťazec Slovákov si plní svoje záväzky
  • Po drastickom znížení emisií pracuje na dosiahnutí uhlíkovej neutrality

Na Slovensku patrí medzi unikáty napríklad tým, že pred svojimi obchodmi už tento rok neumožní predaj živých kaprov. Maloobchodný reťazec Tesco ako líder v trvalej udržateľnosti pokračuje v plnení svojich záväzkov na ochranu planéty v rámci 161 obchodov po celom Slovensku. Spoločnosť u nás za sedem rokov znížila svoje emisie skleníkových plynov až o 67 %.

Tesco sa tým priblížilo k cieľu celej skupiny dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2035. „Udržateľnosť sme začlenili do našich cieľov, stratégií a obchodných plánov. Zastávame názor, že žiť udržateľne by malo byť dostupné a výhodné pre každého,“ hovorí Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti Tesca na Slovensku.

Už tri roky využívajú obnoviteľnú elektrickú energiu

„Naším cieľom je byť do roku 2035 uhlíkovo neutrálni. S dodávateľmi a partnermi tiež spolupracujeme na tom, aby sme do roku 2050 dosiahli nulové emisie pri produkcii potravín, z farmy až na stôl. V rámci projektu Tesco pre udržateľnú budúcnosť chceme priblížiť odborníkom aj verejnosti, čo všetko sa v obchodoch už realizuje na znižovanie dosahov klimatickej zmeny, a chceme ísť príkladom a inšpirovať našich dodávateľov, ale aj zákazníkov, aby sa vo svojom každodennom živote rozhodovali s ohľadom na životné prostredie,“ dodáva Michaela Lehotská.

Na dosiahnutie tohto cieľa reťazec od roku 2020 využíva vo všetkých obchodoch na 100 % obnoviteľnú elektrickú energiu. V roku 2022 pribudli ďalšie opatrenia na zníženie emisií vrátane energeticky úsporných opatrení, ako je pridanie dverí na chladničky či zmena chladiacich plynov.

tesco
zdroj: TS/Tesco

Tesco investovalo aj do moderných vozidiel, školení vodičov a technológií na zníženie emisií v distribúcii. Na znižovaní emisií v dodávateľskom reťazci Tesco spolupracuje aj s dodávateľmi a so Svetovým fondom na ochranu prírody (WWF).

Šetrí aj na distribúcii potravín, vďaka zefektívneniu ich prepravy kamióny najazdili o 520-tisíc kilometrov menej a ušetrili 186 ton emisií oxidu uhličitého. Žiaden z kamiónov pritom na svoju cestu nevyráža bez nákladu a vždy musí byť využitý efektívne.

„Intenzívne pokračujeme  v zavádzaní ďalších opatrení na zníženie emisií na Slovensku. Jedným z nových projektov je aj pilotný projekt tepelných čerpadiel v troch predajniach, ktoré výrazne znižujú spotrebu plynu, a tým aj uhlíkovú stopu,“ dodáva Michaela Lehotská.

Tesco inštalovalo tepelné čerpadlá ako pilotný projekt v predajniach v Kežmarku, Poprade a Brezne, kde zaisťujú takmer 100 % tepla potrebného na prevádzku a výrazne prispievajú k menšej spotrebe energie.

V rámci projektu Tesco pre udržateľnú budúcnosť reťazec priamo v predajniach poukazuje na iniciatívy a činnosti, ktorými prispieva k ochrane životného prostredia s ohľadom na klimatickú zmenu. Verí, že aj týmto spôsobom inšpiruje partnerov, dodávateľov, zákazníkov aj širokú verejnosť, aby prinášali planéte každý deň niečo navyše.

tesco
zdroj: TS/Tesco

Tesco sa usiluje o udržateľnú budúcnosť šiestimi spôsobmi

  • znižuje emisie v predajniach (napr. využívaním obnoviteľných zdrojov energie, zavádzaním opatrení na úsporu energie (LED žiarivky, chladiace zariadenia s dverovým systémom, tepelné čerpadlá a pod.),
  • znižuje emisie v distribúcii (efektívna logistika zásielok, efektívna doprava, zavedenie elektrických nákladných vozidiel a recyklácia obalového materiálu),
  • výrazne znižuje množstvo potravinového odpadu a pracuje s efektívnym procesom darovania vhodných potravín prostredníctvom aplikácie Foodiverse (Tesco je lídrom v boji proti plytvaniu potravinami na Slovensku a zníženie predstavuje 76 %),
  • optimalizuje obaly a obalový materiál s dôrazom na maximálnu recyklovateľnosť a absenciu tam, kde nie sú potrebné, napr. v kategórii pečiva, ovocia a zeleniny,
  • zlepšuje dodávateľské vzťahy, Tesco totiž zákazníkom ponúka certifikované produkty vyrábané s maximálnym ohľadom na životné prostredie a zároveň prijíma aj následné kroky na zmiernenie negatívnych vplyvov na planétu (príkladom je sortiment oblečenia F&F, kde je samotné oblečenie vyrobené z ekologických materiálov a reťazec mnohými aktivitami motivuje dodávateľov, aby nasledovali jeho ekologické snahy a sami podnikali aktívne kroky v oblasti znižovania emisií),
  • reťazec pomáha zákazníkom stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie a ponúka zdravé potraviny pre zákazníkov s produkciou nezaťažujúcou planétu, rovnako ako aj tipy na to, ako viesť zdravý životný štýl s dostatočne širokým sortimentom nutrične vyvážených potravín.
Zdroj: TS/Tesco

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá