Obrovský krok vpred! Reťazec zrušil papierové letáky a peniaze investuje do nižších cien výrobkov

  • Ušetria zároveň 4 100 ton papiera ročne, čo predstavuje 70-tisíc dospelých stromov
  • Finančná úspora by sa mala odraziť na nižších cenách
lidl (3)
TASR/AP Photo/Steve Helber, Unsplash.com/Chris Blonk
  • Ušetria zároveň 4 100 ton papiera ročne, čo predstavuje 70-tisíc dospelých stromov
  • Finančná úspora by sa mala odraziť na nižších cenách

Lidl sa udržateľnou cestou vybral už v roku 2017 ako jeden z prvých potravinových reťazcov. Ďalší krok je pozitívny nielen k prírode, ale aj k zákazníkom. Rušia papierové letáky, ktoré ťa mnohokrát pri pohľade do schránky aj tak len vyrušovali.

Takýmto spôsobom ušetrí sieť financie, ktoré plánuje využiť na výhodné nákupy pre všetkých. Trvalo znížia ceny vybraných produktov. 

Každý týždeň mínus jeden leták

Lidl spolu s ostatnými reťazcami informujú zákazníkov o novinkách každý týždeň. Leták ti príde domov alebo si ho môžeš vziať v každom obchode neďaleko pokladne.

Hoci už pred viac ako pol rokom zaviedli e-letáky, spustili vernostný program a vytvorili aplikáciu, kde si sa o aktuálnej ponuke mohol dozvedieť jedným kliknutím v mobile, distribúcia papierových naďalej ostala.

Pred dvoma rokmi reťazec zmenšil formát a stopol ich rozosielanie v niektorých regiónoch. Teraz sa radikálnym rozhodnutím zbaviť sa tlačenej verzie ušetria 4 100 ton papiera ročne, čo predstavuje asi 70-tisíc dospelých stromov. 

Tieto stromy dokážu vyprodukovať denne taký objem kyslíku, ktorý pokryje spotrebu neuveriteľného 3,5 milióna ľudí.

Lidl umožní Slovákom zálohovať PET fľaše, peniaze poputujú na výsadbu zelene

Posun k ekologickejšiemu prístupu nastal počas koronakrízy. Vtedy sme si mnohí uvedomili, že fungovať sa dá aj inak a mnoho vecí nepotrebujeme. 

Veľa sa teraz hovorí o návrate k normálu, ale práve normál predstavoval v mnohých ohľadoch problém a práve teraz máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing.

Informovať o týždennej a dennej ponuke sa dá aj inak. Moderné technológie rozhodli, že určite ekologickejšie a pritom rovnako, ak nie viac efektívne. Existujú newslettre, webové stránky, sociálne siete a koniec-koncov aj aplikácie, ktoré sú aktualizované častejšie a s väčším predstihom, než papierové letáky.

Tlačené letáky po novom zákazníci nájdu už len v našich predajniach a vo vybraných novinách,“ upresnil Nagy v tlačovej správe. 

Hlasovanie v neprospech 

Rozhodnutie Lidla oceňujú aj samotní zákazníci. Až 86% z celkového počtu 14 200 hlasujúcich uprednostnilo na facebookovom profile diskontného reťazca online verziu letáku pred jeho tlačenou podobou. 

Okrem dobrého pocitu či mentálnej úľavy z environmentálnej záťaže prináša rozhodnutie aj finančnú úsporu. Tú sa rozhodli investovať do zákazníkov. 

Diskont výrazne a dlhodobo znížil ceny obľúbených produktov. „ Tak ako sme robili všetko pre to, aby si mohli u nás nakúpiť všetko potrebné počas koronakrízy, môžu sa na nás spoľahnúť aj naďalej. Zákazníkom ponúkame výrazné a dlhodobé zlacnenie množstva výrobkov,“ uzavrel M. Nagy.

Zdroje: TS, spolocenskazdpovednost.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá