Obrovský test 100 áut na 100-tisíc km: Vozidlá na chvoste rebríčka ťa prekvapia

  • Auto Swiat priniesol veľký test automobilov na 100-tisíc kilometrov
  • Niektorí favoriti prepadli, iným sa darilo nečakane dobre
Na snímke mechanik pri aute
  • Auto Swiat priniesol veľký test automobilov na 100-tisíc kilometrov
  • Niektorí favoriti prepadli, iným sa darilo nečakane dobre

Kúpa auta, či už nového, alebo ojazdeného, je veľmi vážne rozhodnutie, na ktoré vynakladáme nemalé finančné prostriedky. Nikto nevie, aké problémy po kúpe a na prvých 100-tisíc kilometroch môžu nastať. Veľmi nápomocné sú preto pri rozhodovaní testy áut, ktoré prebiehajú na dlhšie vzdialenosti.

Práve také zverejnil portál Auto Swiat, pričom jeho testeri otestovali viac ako stovku áut rôznych značiek a modelov na 100-tisíc kilometrov. 

Testeri sa nezameriavali len na poruchy a návštevy autoservisu, ale hodnotili aj jazdné vlastnosti automobilov či ich trvácnosť. Konečný test na záver spečatili automechanici, ktorí jednotlivé autá rozobrali do posledného dielu, aby tak videli opotrebovanie, poruchy či koróziu, ktorú bežným okom nevidíme.

Autá dostávali na základe toho trestné body, čím viac ich mali, tým horšie bolo ich celkové hodnotenie. Keďže hodnotenie prebehlo na základe trestných bodov, často sa stávalo, že viacero áut malo rovnaké skóre a umiestnili sa na delenej priečke.

Výsledky môžu prekvapiť, medzi najhoršími modelmi sú aj drahé autá, ktoré by si na chvoste rozhodne nečakal. V rebríčku sme vypísali problémy, ktoré testeri a automechanici našli.

Rebríček áut od najlepšieho po najhoršie >>>

1. miesto: Audi A3 Sportback g-tron (bez problémov)

1. miesto: BMW M3 (bez problémov, testované 2 kusy)

3. miesto BMW Z4 (bez problémov a takmer bez známok opotrebovania)

3. miesto: Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic (parkovací senzor, ktorý generoval falošné signály)

3. miesto: Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style (nepohodlné sedadlá) 

3. miesto: Audi A4 Avan (auto je takmer bezchybné)

3. miesto: VW T-Cross (povrchová korózia) 

8. Suzuki Swift Sport (korózia)

8. miesto: Mazda CX-5 Skyactive-D 184 (korózia pod tesnením klapky)

8. miesto: BMW 320d Touring (kozmetické nedostatky)

11. miesto Mercedes A 220 d (bez výraznejších výhrad) 

11. miesto: Toyota Prius IV (bez výrazných problémov)

11. miesto: Kia Sportage 2.0 CRDi AWD (testeri nenašli nič rušivé) 

11. miesto: Volvo XC60 D4 FWD (antikorózne ošetrenie podvozku by mohlo byť lepšie)

11. miesto: Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI (testeri nič nenašli, tak predĺžili test o ďalších 50-tisíc km, vtedy sa objavili problémy s ťažným zariadením) 

16. Volkswagen Tiguan Highline 2.0 TSI (začiatky korózie na veku kufra, tiež trhanie automatickou prevodovkou DSG)

16. miesto: Ford Focus 2.0 EcoBlue (povrchová hrdza a problémy s tesnením kľukového hriadeľa) 

16. miesto: BMW X1 xDrive20i (problematická navigácia)

16. miesto: Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi Style (vypálená žiarovka, nesprávne umiestnené svetlomety či slabé odhlučnenie) 

20. miesto: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD (uvoľnený držiak ventilačného potrubia, korózia v uchyteniach uzemňovacích káblov a skorodovaný kryt štartéra)

20. miesto: Audi A6 Avant 2.0 TDI (prasknuté tesnenie výfukového potrubia, korózia)

22. miesto: Mercedes V 220 d (minimálne závady)

23. miesto: Peugeot 3008 Hybrid4 (začínajúca korózia a chýbajúci olej pri prevodovke)

23. miesto: MINI Cooper Countryman (ovisnutý centrálny displej a vybitá batéria)

23. miesto: Ford Focus 1.0 EcoBoost (motor raz prešiel do núdzového režimu, problémy aj s palivovou nádržou) 

23. miesto: Mazda CX-5 Skyactiv-D AWD (slabá práca v servise)

23. miesto: Mazda MX-5 (drobné nedostatky) 

23. miesto: Mercedes C250 d 4Matic T (testované 2 kusy, nič závažné sa nenašlo)

23. miesto: Suzuki SX4 S-Cross DDiS AllGrip (problémy s rádiom a navigáciou aj nefunkčná riadiaca páka)

23. miesto: Škoda Superb 1.4 TSI (trhajúca automatická DSG prevodovka) 

23. miesto: Volkswagen Passat Variant 1,8 TSI (kozmetické vady a drobné nedostatky, ako uvoľnená hadica na odtok vody, pomaly reagujúce automatické svetlá a stierače)

23. miesto: Audi RS 4 Avant (mierne opotrebovaný klzák rozvodovej reťaze a tesnenie hriadeľa i kozmetické vady)

33. miesto: Kia Ceed 1.6 GDi Spirit (trhajúca spojka) 

33. miesto: Mercedes A 180 (nič zlé sa neudialo) 

33. miesto: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Ambition (problémy so štartom pre tlačidlo štart, výmena ho vyriešila)

36. miesto: Kia Soul 1.6 CRDi (odpadnutá páčka nastavenia výšky sedadla a korózia) 

36. miesto: Fiat 500X (testované 2 kusy, našli sa len malé drobnosti)

38. miesto: Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel (hrdza na pohároch tlmičov, na podvozku i skrutkách, taktiež opotrebenie na kľukovom hriadeli, karbónové usadeniny na ventiloch)

38. miesto: Lexus GS 450h (netesný tlmič, povrchová korózia)

38. miesto: Lexus CT 200h (testované boli dva kusy, jedinou vadou bolo uvoľnenie krytu kľučky) 

38. miesto: Peugeot 2008 1.6 HDi (výmena predných tlmičov, kvôli klepavým zvukom)

38. miesto: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4 (prasknutie tlačidla štart, chyba v ovládači pruženia)

43. miesto: Volvo XC60 t8 (vysoká spotreba, korózia, netesné tesnenie výfukového potrubia a prasknutý katalyzátor)

43. miesto: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo (testované boli 2 kusy, ktorým testeri vytýkali tvrdé odpruženie, zlý výhľad z miesta vodiča, slabé multimédiá, vytečený kondenzátor klimatizácie či hrdzu v uzavretých profiloch)

43. miesto: Dacia Lodgy 1.2 TCe (testované boli 2 kusy, testeri našli poruchy spínača svetiel, korózia)

43. miesto: Mercedes E 350 CDI (testované boli 2 kusy, problémy robili rozbité kľučky dverí)

43. miesto: Seat Alhambra 2.0 TDI (testované boli 2 kusy, dvakrát bolo potrebné meniť brzdové platničky a kotúče, taktiež kompresor klimatizácie pre nefunkčné komponenty)

43. miesto: Mazda 6 Skyactiv-D175 AWD (testované boli 2 kusy, problémy s brzdami) 

49. miesto: Renault Megane TCe 130 GT (testované boli 2 kusy, systém riadenia bez citu, nelogický infotainment)

49. miesto: Toyota Yaris Hybrid 1.5 (uvoľnený spínač výstražných svetiel, korózia) 

49. miesto: Dacia Duster SCe 115 2WD (vypálená žiarovka, korózia, začínajúce opotrebovanie predných tlmičov, čalúnenia sedadiel a tiež koberca kufra)

49. miesto: Hyundai Santa Fe (ventily pokryté karbónovými usadeninami, mierne zaolejované turbodúchadlo a poškodený klzák rozvodovej reťaze)

Ako dopadlo zvyšných 50 áut, medzi nimi napríklad Škoda Fabia či Kia Stonic, si prečítaš na nasledujúcej strane >>>

53. miesto: Mazda CX-30 (karbónové usadeniny na sacích ventiloch, korózia, výmena snímača) 

53. miesto BMW 320d GT xDrive (prasknutý piest, problematická elektronika) 

53. miesto: Kia ProCeed GT (korózia v uzavretých profiloch a v pozdĺžnikoch)

56. miesto: Renault Kadjar TCe160 (trhajúca prevodovka, pokazený ventilátor chladiča, neadekvátny materiál v interiéri) 

56. miesto: Kia Stonic 1.0 T-GDI (netesnosti v okolí čerpadla chladiacej kvapaliny, potreba vymeniť prevodovku) 

56. miesto: Mercedes E-class 220 d T (poruchové GPS, pokazená klimatizácia)

56. miesto: Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×4 (poruchy motora, tesnenia motora aj olejovej vane, okrem toho drobné nedostatky) 

56. miesto: Renault Twingo TCe 90 (testované boli 2 kusy, problém robila elektronika, ale aj korózia)

56. miesto: Volvo V60 D2 Drive (vŕzgajúca kľučka, porucha informačno-zábavného systému)

62. miesto Hyundai i40 (pokazený parkovací senzor i prehrávač, okrem toho korózia)

62. miesto: Kia Rio 1.4 CVVT (testované boli 2 kusy, únik chladiva z klimatizácie, zvýšený odpor spojky)

64. miesto: Mercedes B 200 CDI (testované boli 2 kusy, pokazená elektronika) 

64. miesto: Hyundai i10 1.2 Style (testované boli 2 kusy, pokazená spojka, na ktorú sa nevzťahovala záruka)

64. miesto: Kia Optima 1,7 CRDi (testované boli 2 kusy, problémy s elektronikou, spojkou)

64. miesto: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi (poruchy tlmiacich prvkov na zadnej náprave, pokazená klimatizácia)

68. miesto: Mini Cooper SD Countryman (klepanie a vŕzganie v interiéri) 

68. miesto: Opel Meriva 1.7 CDTI Color Edition (menšie poruchy elektroniky) 

70. miesto: VW Up 1.0 White Up (zlé tesnenie, nekvalitné spracovanie) 

70. miesto: Renault Captur TCe 130 Intense (prasknuté čalúnenie sedadiel, znečistenie nasávania, ktoré mohlo byť spôsobené zanedbanou servisnou prácou, korózia)  

72. miesto: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI (prasknutého čalúnenia sedadiel až po znečistenie nasávania)

73. miesto: BMW 540i xDrive Touring (prevodka, problém s chodom motora, poškodený konektor hriadeľa)

73. miesto: Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4 titán (testované boli 2 kusy, porucha motorčekov stieračov, prasknutie skrine prevodovky, karbónové usadeniny) 

75. miesto: Ford Mondeo Turnier 1.5 EcoBoost Titanium (uvoľnená skrutka na medzichladiči, zhoršené pruženie) 

76. miesto: Kia Carens 1.7 CDTi Spirit (testované boli 2 kusy, poškodené parkovacie senzory a ložisko kolesa, korózia)

76. miesto: Renault Clio Grandtour TCe 90 Luxe (poruchy prevodovky a elektroniky, nízka kvalita povrchových materiálov)

76. miesto: Seat Leon 1.6 TDI Style (zlyhanie multimediálneho systému, pokazenie navigácie GPS, poškodená prevodovka a ložisko)

76. miesto: Suzuki Vitara S (testované boli 2 kusy, poškodenie prevodovky, korózia)

80. miesto: Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium (poruchy elektroniky a navigácie, skorodovaná zátka, ktorá spôsobila problémy s ovládaním turbodúchadla)

81. miesto: BMW i3 (problémy s nabíjacím káblom, ventilátorom chladiča i dvierkami palivovej nádrže)

82. miesto: VW Golf 1.4 TSI Comfortline (problémy s ovládačom okien, displeja a systému štart-stop, test pokračoval na 200-tisíc km, pričom sa objavili ďalšie poruchy, ako porucha zvukového signálu, netesné predné tlmiče, zaseknuté dvierka palivovej nádrže, problémy s prevodovkou DSG)

83. miesto: Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel (poruchy prevodovky a zapaľovania) 

84. miesto: Chevrolet Orlando (poškodenie manžety, porucha otvárania zadného veka a opotrebovanie automatickej prevodovky)

85. miesto: BMW 218i Active Tourer (testované boli 2 kusy, problémy s motorom, ktoré riešili jeho výmenou, no aj nový motor bol problematický, ďalej poškodenie puzdra, málo chladiva v klimatizácii, olej v potrubí turbíny či problémy so spojkou)

86. miesto: Audi Q3 2.0 TDI Quattro (porucha chladiča EGR, výmena xenónových výbojok a pokazená prevodovka)

88. miesto: Subaru XV 2.0D (predčasne opotrebovaná spojka, roztavenie dvoch piestov, korózia, odpadávanie plastov, poškodené sedadlo)

88. miesto: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (testované boli 2 kusy, problémy s riadiacim systémom a únikom chladiacej kvapaliny a pokazený motor)

Čítajte viac z kategórie: Auto

Zdroj: Auto Swiat

Najnovšie videá

Trendové videá