Odborníčka na mužské vône radí: Vďaka tomuto bude tvoja brada dokonalá, trendy sa však rýchlo menia (ROZHOVOR)

  • Brada a fúzy sú dnes v móde. Nemajú byť však len upravené, dôležitá je aj ich vôňa
  • Vôňu vnímame najsilnejšie a je preto úzko spojená s vyvolávaním spomienok
  • Vybrať tu vhodnú ale nie jednoduché. Muži to majú ešte zložitejšie ako ženy
Untitled design - 2021-12-20T114039.191
King C. Gillette
  • Brada a fúzy sú dnes v móde. Nemajú byť však len upravené, dôležitá je aj ich vôňa
  • Vôňu vnímame najsilnejšie a je preto úzko spojená s vyvolávaním spomienok
  • Vybrať tu vhodnú ale nie jednoduché. Muži to majú ešte zložitejšie ako ženy

Hladko oholení a uhladení muži. Takých nám kedysi prezentoval Hollywood. Je tu však 21. storočie, kedy sa približne polovica mužov vrátila k bradám či fúzom, ktoré sú rozhodne in. Ale, ako zisťuje každý, kto ich má dlhšie ako pár týždňov, je v tom oveľa viac ako len neholenie. 

Odborníčka na vône Zerlina Dubois tvrdí, že brada či fúzy nemajú len dobre vyzerať, ale aj dobre voňať. „Mužské fúzy môžu voňať rôznymi spôsobmi. Vône, ktoré nájdete v dnešných výrobkoch na starostlivosť o bradu, sú spojením vaniliek, kvetín, papričiek a citrusov, ktorým sú otvorené predovšetkým novšie generácie,“ ozrejmuje Dubois, ktorá patrí medzi najlepších parfumérov na svete.

Dubois vyštudovala prestížnu parfumérsku školu Roure vo francúzskom Grasse a na trh priniesla už viac ako sto vôní. Pôsobí v spoločnosti Procter & Gamble Company, kde pracuje už 33 rokov. Prednedávnom bola dokonca vymenovaná za viceprezidentku. Je tiež členkou spoločnosti Victor Mills Society.

zdroj: King C. Gillette - Návrat fúzov a „strapatých“ brád si Gillette uctieva novou značkou King C. Gillette na starostlivosť o bradu.

 

  • Každý muž chce, aby brada vyzerala dobre. Podstatná je ale aj vôňa. Aká by mala byť? 
  • Vôňa „mužnosti“ sa mení spolu s postojmi mužov. Čím to je podmienené? 
  • Brada nebude vyzerať, pôsobiť a ani voňať dobre bez starostlivosti. Ako sa teda o ňu starať? 
  • King C. Gillette ponúka kompletnú radu pre starostlivosť o fúzy a tvár. S čím na trh prichádza najnovšie?
  • Aj vo svete vôní existujú trendy. Ktoré platia dnes? 

 

Sú brady trendom posledných rokov? 

Muži nosia brady – dlhé či splývavé – už oveľa dlhšie, ako ich nemajú. Slávni a mocní muži, dokonca aj bohovia, boli len zriedka zobrazovaní bez nich. Z historického hľadiska existovalo len veľmi málo spoločností, ktoré brali starostlivosť o mužov vážne. Gillette je jednou z mála.

Nová značka King C. Gillette, pomenovaná po zakladateľovi spoločnosti, odkazuje na začiatky modernej mužskej starostlivosti. S bradou alebo bez nej alebo s upravenými fúzmi bolo v časoch King Camp Gillette bežné, že mužov holil a upravoval holič. Holenie vlastnej tváre bolo niečo, čo ste doma nechceli skúšať.

Myslím si, že niet pochýb o tom, že dvojbritvový bezpečnostný holiaci strojček, ktorý ako prvý uviedol na trh, bol zodpovedný za to, že mnohí muži nakoniec vzali veci do vlastných rúk. 

Starostlivosť o bradu sa dnes stáva samozrejmosťou. Podporujú to aj mnohé overené kozmetické značky. Aký v tom vidia zmysel?

Tak ako vždy – výskum, testovanie, zlepšovanie sa a komunikácia so spotrebiteľmi. Keď spoločnosť Procter & Gamble získala spoločnosť Gillette, bolo nám takmer okamžite jasné, že výrobky na holenie a starostlivosť o bradu môžu mať obrovský úžitok, a to vďaka našim skúsenostiam v oblasti kondicionérov na vlasy, čistiacich a hydratačných prípravkov na pleť. Samozrejme, aj vďaka skúsenostiam s rôznymi vôňami.

Čím spoločnosť Procter & Gamble pri výrobe vôní vyniká?

Značka Procter & Gamble je jednou z mála spoločností vyrábajúcich spotrebné výrobky, ktoré vedia vytvárať vône, ktoré sa bez problémov vrstvia do rôznych výrobkov, dobre sa prejavujú počas používania a zostávajú účinné po dlhý čas za najrôznejších podmienok.

Vďaka domu parfumov máme interné kapacity. Neustále skúmame a testujeme, aby sme pochopili spotrebiteľské trendy a identifikovali zodpovedajúce vône, ktoré zlepšujú náladu a sebavedomie človeka.

Spoločnosť Gillette zasa vykonala obrovské množstvo vedeckých výskumov o folikuloch na tvári, raste vlasov, geometrii, trení a podobne. Vynaložila mimoriadne veľa práce na dizajne holiacich strojčekov a gélov na holenie navrhnutých tak, aby ponúkali čoraz pohodlnejšie holenie.

Prirodzene využíva svoje poznatky o potrebách mužov, aby im pomohla. Každý chce, aby fúzy vyzerali dobre. Musia však aj dobre voňať. 

zdroj: King C. Gillette - Nová značka King C. Gillette, pomenovaná po zakladateľovi spoločnosti odkazuje na začiatky modernej mužskej starostlivosti.

Sú si muži vedomí toho, ako voňajú? 

Je ľahké zovšeobecniť, že muži sú menej vybavení na to, aby vedeli, ako voňajú, alebo sa o to starali. Ženy majú naozaj lepší čuch ako muži. Ale je tiež pravda, že pokiaľ ide o vône, muži majú jednoducho menej možností. Súvisí to najmä so zastaranými mužskými a ženskými rolami a vzťahmi. V dôsledku toho sme boli naučení akceptovať, že ženy musia nejako „lepšie“ voňať ako muži.

Samozrejme, muži chcú svojim partnerkám dobre voňať a ich partnerky chcú, aby aj muži voňali dobre. Myslím si, že ide o to, že kedysi boli očakávania od mužov oveľa nižšie, pokiaľ ide o to, ako vlastne voňajú a ako veľmi na tom záleží.

Úlohy mužov a žien sa už nejaký čas menia a muži už nemusia voňať ako Brut a Aqua Velva. V súčasnosti existuje oveľa viac unisex vôní a zmeny v celej spoločnosti znamenajú, že muži upravujú svoju predstavu o tom, ako by mali vyzerať, voňať a správať sa. V dôsledku toho sa zmenili aj ich návyky v oblasti starostlivosti o pleť. 

Ako by teda mali voňať?

Vôňa v produktoch pre mužov sa nepovažovala za hodnú zmienky až do 60. rokov 20. storočia, keď sa v reklame na vodu po holení Sun Up od Gillette opisovala jej vôňa ako „svieža a energická“ a tvrdilo sa, že sa bude páčiť aj ženám.

Dizajn vôní pre výrobky osobnej hygieny určené mužom sa väčšinou obmedzoval. Kým sa mužnosť definovala ako drsnosť, sviežosť, ostrosť,  prečo by mal muž chcieť voňať inak? Pomohla tomu aj skutočnosť, že definícia mužskej vône, klasická fougerová vôňa bergamotu, levandule a dubového machu, existuje už od konca 19. storočia.

Vôňa „mužnosti“ sa však mení spolu s postojmi mužov. Fougere sa stále používa ako základ väčšiny mužských vôní, ale jednoduchá a drevitá sa vyvinula tak, že obsahuje sladšie, citrusové tóny, dokonca aj krémovú vanilku a sviežu levanduľu.

To je, samozrejme, podmienené predovšetkým vekom. Generácia Y a Z, teda tí, ktorí sa narodili po roku 1980, nanovo definujú rodové pravidlá. Sociálne médiá k tomu pridávajú veľa stresu, ale zároveň ponúkajú obrovskú podporu pre ľudí, aby prijali svoju vlastnú individualitu. Muži sa vyjadrujú aj tak, ako si udržiavajú alebo upravujú bradu a fúzy. To znamená, že sú oveľa viac informovaní.

zdroj: King C. Gillette - Vôňa „mužnosti“ sa mení spolu s postojmi mužov.

Ktorý typ vône ste navrhli?

Zvyčajne sa trendy v oblasti vôní objavujú v určitom poradí – najprv vôňa, potom starostlivosť o pleť, potom starostlivosť o telo a vlasy a nakoniec antiperspiranty či dezodoranty. Stále sa učíme, že v oblasti mužských vôní je veľa nerozvinutého potenciálu.

Rozdiel pri vôni King C. Gillette spočíva v tom, že sme nečakali na to, že tieto vonné trendy nakoniec presiaknu z kategórie jemných vôní. Zámerne sme navrhli to, čo by sa už mohlo považovať za jemnú vôňu pre uvedenie línie na trh.

Podľa akého princípu sa vône zostavujú? 

Z nášho výskumu a skúseností vieme, že mužské fúzy môžu voňať rôznymi spôsobmi. Vône, ktoré nájdete v dnešných výrobkoch na starostlivosť o bradu, sú spojením vaniliek, kvetín, papričiek a citrusov, ktorým sú otvorené mladšie generácie.

Majte však na pamäti, že to, ako fúzy voňajú, v konečnom dôsledku závisí od toho, ako je vôňa zostavená a formulovaná vo výrobku. Kúzlo nastane, keď vôňu zostavíte z vrchných, stredných a základných tónov. Vrchné tóny sú prchavé, čo znamená, že sú prvou vecou, ktorú si všimnete ešte pred použitím výrobku. Tento prvý dojem má používateľovi navodiť náladu dôvery a potešenia.

Srdce vône sa objavuje pri používaní výrobku a pri interakcii s vaším telom. To posilňuje múdrosť vášho výberu tým, že vám dáva najavo, že výrobok funguje. Základné tóny pretrvávajú pre ostatných, aby ich mohli cítiť a identifikovať.

Starostlivosť o bradu sa nespája len s holením. Na ktoré veci pri starostlivosti o ňu nesmieme zabúdať?

Brada jednoducho nebude vyzerať, pôsobiť ani voňať skvele bez starostlivosti. Na začiatok, vlasy na brade sú dvakrát hrubšie ako vlasy na hlave. Hustota a spôsob rastu sa môžu veľmi líšiť. Môžu byť kučeravé alebo rovné. Navyše, chlapi majú množstvo rôznych spôsobov nosenia brady – krátky strih, štýl „boxed beard“, štýl „Van Dyke“ či štýl „biker“.

Preto výzvy na zastrihávanie a starostlivosť môžu byť naozaj veľmi odlišné. Nezabúdajte ani na to, že s bradou sa skomplikovalo aj holenie. Je síce potrebné holenie, no musíte vedieť, kde sa zastaviť. Jednou z výhod holenia tváre, ktorú muži často prehliadajú, je to, aké je to v skutočnosti hĺbkové čistenie. Holenie žiletkou je vynikajúci spôsob exfoliácie. Pod bradou sa hromadia všetky odumreté kožné bunky, pot a kožný maz, ktoré sa bežne pri holení zoškrabávajú.

Pokožka sa vysušuje a póry sa upchávajú. Jednoducho nemáte ten pocit sviežosti, čistoty a vône, ktorý prichádza s pekným oholením. Muži preto využívajú prípravky na starostlivosť o bradu, ktoré sú určené na konkrétne účely.

Napríklad gély na holenie musia udržiavať vlhkosť v chĺpkoch brady, udržiavajú ich napučané a ľahšie sa strihajú. Zároveň umožňujú, aby čepele ľahko kĺzali po pokožke s minimálnym podráždením.

Pri umývaní fúzov a tváre ide o rýchle napenenie a ľahké opláchnutie. Jemné čistiace prostriedky sa kombinujú s kondicionérmi a olejmi na vlasy, ktoré zanechávajú vlasy na brade jemné a hladké. Kvapka mentolu zanechá pokožku pod nimi chladivú a osviežujúcu.

Balzamy a oleje sú určené na ošetrenie a konečnú úpravu. Brade dodávajú zdravší vzhľad, pocit ľahkosti, hladkosti i jemnosti.

zdroj: King C. Gillette - Balzamy a oleje značky King C. Gillette sú určené na ošetrenie a konečnú úpravu, v podstate dodávajú brade pocit ľahkosti, hladkosti, jemnosti a zdravého vzhľadu.

Ako do tohto zoznamu zapadá vôňa?

Vôňa uzatvára dohodu. Vôňu vnímame najsilnejšie a je úzko spojená s vyvolávaním spomienok, emócií a ovplyvňovaním stavu mysle. Priemerný nos je schopný rozpoznať približne 10 000 rôznych vôní.

Keď chceme byť príťažliví, čo je takmer vždy, myslíme si, že ide o to, ako vyzeráme. Ale v skutočnosti nás k tomu vedie vôňa, a to nielen u iných ľudí, ale aj v našej vlastnej mysli. Dobrá vôňa buduje sebadôveru, aby sme mohli byť sami sebou a otvoriť sa svetu. 

Vôňa je určite o vôni, ale je aj o tom, ako sa molekuly získané udržateľným spôsobom z prírody môžu kontrolovaným spôsobom uvoľňovať do výrobkov, ktorý ľudia používajú každý deň. Spoločnosť Procter & Gamble má desaťročia skúseností s výrobou vôní, ako je King C. Gillette, ktoré dobre pôsobia na všetky typy mužov so všetkými typmi pokožky a vlasov. Sme to my, kto sa stará o to, aby boli muži vybavení vôňou, ktorá im poslúži vo všetkých smeroch.

Je teda vôňa pre mužov rovnako dôležitá ako pre ženy?

Áno. Rozhodne.

Čo je však prioritou – jej funkčnosť či samotná vôňa? 

Všetko je dôležité. Výrobok musí fungovať, ak jeho výrobca očakáva, že si ho niekto kúpi viac ako raz. Spoločnosť Gillette má povesť výrobcu, ktorý sa vyznačuje rozsiahlym testovaním a inováciami, pokiaľ ide o poskytovanie lepšieho zážitku z holenia.

Muži zvyčajne radi vedia, ako veci fungujú. Potom tieto znalosti využívajú na podporu presvedčenia, že svoje rozhodnutie o kúpe zakladajú na racionálnych podmienkach.

Všetci vieme, že ide o zovšeobecnenie, ale vieme aj to, ako funguje vôňa. Muži sa síce stále chcú uistiť, že sa rozhodujú racionálne, ale prítomnosť správnej vône ich k tomuto záveru dovedie rovnako spoľahlivo ako všetko, čo si o výrobku prečítajú alebo počujú. Obraz sa začína vyjasňovať. Brady sú tu, aby zostali a otvorili priemernému chlapovi dvere, aby si mohol dopriať osobnú starostlivosť v oveľa väčšej miere ako v minulosti. 

zdroj: King C. Gillette - Značka Gillette má povesť výrobcu, ktorý sa vyznačuje rozsiahlym testovaním a inováciami, pokiaľ ide o poskytovanie lepšieho zážitku z holenia.

Na aký prvok pri holení netreba zabúdať?

Značka King C. Gillette predstavuje históriu inovácií spoločnosti v oblasti holiacich strojčekov, holenia a fúzov. Značka sa vracia späť do Bostonu k svojim začiatkom a do roku 1901, kedy sa holenie dokončovalo ručne vyrobenými predmetmi a dobre vyladenou technikou.

Správne vykonané holenie však v sebe nesie prvok luxusu, ktorý sa prenáša aj do starostlivosti a rozmaznávania dnešných fúzov. Značka nielenže pripomína toto dedičstvo, ale rovnaké zameranie uplatňuje aj pri navrhovaní a zložení svojich výrobkov.

Je logické, že spoločnosť, ktorá je zodpovedná za takmer všetko, čo je potrebné vedieť o holení, presne vie, čo je potrebné na dosiahnutie prvotriedneho rastu. Spoločnosť King C. Gillette ponúka mužom vlastnú sadu výrobkov na holenie, zastrihávanie a starostlivosť o bradu, z ktorých si každý nájde to svoje s osobitným účelom a účinnosťou. Zároveň sa dodáva ako súprava a celému balíčku sa nasadzuje mašľa s charakteristickou vôňou King C. Gillette.

Odhliadnuc od prvkov dedičstva a posolstva by som povedala, že značka King C. Gillette je vrcholom modernej mužskej príťažlivosti, a to práve preto, že venuje toľko pozornosti detailom starostlivosti o bradu a vyzdvihuje dôležitosť vône, ktorá je jemná, sexy, široká a muži ju môžu vlastniť.

Ktoré aspekty musí kvalitná vôňa spĺňať?

Už som spomínala kúzlo navrhovania pomocou vrchných, stredných a základných tónov. Vôňa bola starostlivo vyvážená tak, aby bola čo najúčinnejšia pre každý typ výrobku na starostlivosť o bradu. Balzamy a oleje sú navrhnuté tak, aby zostali na tvári, takže vôňa musí pretrvávať bez toho, aby bola príliš silná.

Existuje aj postupnosť požadovaných hmatových zážitkov, ktoré sprevádzajú holenie a prípravu brady – osvieženie, chladenie, zjemnenie a ľahkosť. Vôňa je navrhnutá tak, aby všetky tieto aspekty dopĺňala.

Veci, ktoré kedysi definovali mužnosť, sa výrazne zmenili

Nová značka King C. Gillette spomína na priekupníka menom King Camp Gillette, ktorý ako prvý predstavil žiletku s vymieňateľnou čepeľou a tým inšpiroval spoločnosť na desaťročia dopredu.

Značka prichádza s novinkami podporujúcimi trendy v oblasti rastu fúzov a brád. King C. Gillette je jediná značka na trhu pre kompletnú starostlivosť o fúzy a tvár. V jej ponuke sa nachádzajú produkty na holenie (Style Master), úpravu (zastrihávač, holiaci strojček) a tiež na starostlivosť (balzamy, mydlá).

„Ide o zaujímavý koncept, ktorý rozvíja mužské remeslo starostlivosti o tvár a plynulo prechádza od holenia žiletkou k plnohodnotnej starostlivosti o bradu,“ ozrejmuje parfumérka Dubois. 

Všetky produkty z rady King C. Gillette majú charakteristickú vôňu – modernú mužnú vôňu s osviežujúcim vrchným tónom zázvoru a šalvie a teplými, zemitými základnými tónmi santalového a cédrového dreva.

Ktoré vône sú trendy dnes a čo prinesie budúcnosť?

Svet sa vyvíja rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Vo svete vôní dokážeme identifikovať všeobecné trendy, ale tempo integrácie sa zrýchľuje a poradie integrácie, ktorá kategória spotrebiteľských výrobkov môže byť lídrom určitého trendu, sa mení.

V týchto dňoch môžu vône, pri ktorých si poviete – „Och, to sa mi páči“, pochádzať odkiaľkoľvek.  V súčasnosti však väčšina vôní pochádza z trendov v oblasti potravín, nápojov a koktailovej mixológie. Keď premýšľame o vôňach, výrobkoch a ľuďoch, musíme byť otvorení akejkoľvek spotrebiteľskej skúsenosti, ktorá sa k nim priaznivo hodí.

Na jednu vec sa môžete spoľahnúť – unisex vo vôňach zostane. Vo vôňach sa vždy budú vyskytovať dotyky mužskosti alebo ženskosti, ale tieto dotyky sa budú zmenšovať a už nebudú existovať žiadne vône alebo zložky, ktoré by boli zakázané pre mužov či ženy.

Pohlavná premenlivosť a zmena rolí v domácnosti a na pracovisku sú hnacou silou rozmachu mužskej starostlivosti. Tento široký trend sa bude tiež zrýchľovať. V prípade mužov sa celá kategória prémiových výrobkov na starostlivosť o telo rýchlo rozširuje.

Špičkové holenie a starostlivosť o bradu sú len začiatkom. Tradične ženské produkty starostlivosti o pleť, ako sú make-upy, masky a hydratačné krémy, sa preznačujú na mužské. Zmeny vo zvykoch, správaní a vzťahoch medzi mužmi ďalej špecializujú mužskú osobnú starostlivosť v podobe hydratačných krémov na tetovanie, telových peelingov a umývacích prípravkov a sprejov na genitálie.

Sme svedkami rýchleho pokroku v spoločenských stretnutiach, osobnej identite a sebavedomí. Vzrušujúce je, že to znamená, že kreatívny priestor pre to, čo je možné vo svete vôní, sa bude len rozširovať.

zdroj: King C. Gillette - Značka King C. Gillette ponúka mužom vlastnú sadu výrobkov na holenie, zastrihávanie a starostlivosť o bradu.

V rade produktov King C. Gillette sa nachádzajú strojčeky na zastrihávanie brady či jej tvarovanie a tiež obojstranná žiletka, priehľadný gél na holenie, čistiaca voda na tvár či balzam na bradu. King C. Gillette je na Slovensku možné kúpiť za dostupné ceny len v dm drogérii.  Pozrite si produkty →

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie