Odmietame platiť Facebooku! Prvá slovenská firma sa pridáva k svetovému bojkotu

  • K hnutiu Hate For Profit sa pridalo už viac ako 800 svetových firiem
  • Prvou slovenskou je WebSupport, na celý mesiac júl vypínajú reklamy a inzerciu na Facebooku
websupport
Unsplash.com/Neonbrand, Stop Hate For Profit
  • K hnutiu Hate For Profit sa pridalo už viac ako 800 svetových firiem
  • Prvou slovenskou je WebSupport, na celý mesiac júl vypínajú reklamy a inzerciu na Facebooku

Aktuálne počujeme vo svete azda najhlasnejšie volanie po zmene prístupu Facebooku k toxickému obsahu. Už viac ako 800 firiem z celého sveta stiahlo svoju reklamu z Facebooku, aby ho prinútili zakročiť proti nenávisti a dezinformáciám.

WebSupport je prvou slovenskou firmou, ktorá sa pridáva k tejto iniciatíve. „Ako prví na Slovensku dvíhame vlajku v bitke za zodpovednejší prístup Facebooku a vypíname všetku inzerciu na tejto sociálnej sieti na celý mesiac júl,“ povedal šéf firmy Ján Cifra.

Máme zodpovednosť

„Veľkí hráči majú veľkú zodpovednosť. Ak s ňou hazardujú, ich reputácia môže utŕžiť veľké škody. Aktuálne počujeme vo svete azda najhlasnejšie volanie po zmene  prístupu Facebooku k toxickému obsahu. Na jej čele stoja firmy ako Microsoft, Coca Cola, Ford, Adidas, InVision, SAP, Verizon či Patagonia, združení pod iniciatívou Stop Hate for Profit. Už viac ako 800 firiem stiahlo svoju reklamu z Facebooku, aby ho prinútili zakročiť proti nenávisti a dezinformáciám, ktoré sa šíria jeho sieťou,“ znie oficiálne stanovisko WebSupportu.

V Spojených štátoch má táto iniciatíva súvis najmä  s vlnou masívnych protestov proti rasizmu a s priestorom, ktorý  najväčšia sociálna sieť dáva prejavom nenávisti. Šírenie facebookového hejtu sa však netýka len USA, ale je problémom aj u nás na Slovensku a spoločnosť WebSupport si to veľmi dobre uvedomuje.

Facebook používa 2,6 milióna Slovákov a táto sociálna sieť prispieva k polarizácii a radikalizácii spoločnosti aj u nás. 

Zuckerberg tvrdí, že princíp Facebooku sa nezmení. Očakáva, že sa firmy po bojkote vrátia

 

„Pridanie sa k iniciatíve volajúcej po zásadnej zmene prístupu Facebooku je dnes mimoriadne dôležité. Aj na Slovensku prispieva Facebook svojou nečinnosťou a nešťastnými algoritmami k polarizácii spoločnosti. Avšak, aj keby sa pridali všetky banky, mobilní operátori či poisťovne pracujúce s veľkými rozpočtami, aj tak by zrejme individuálne voči Facebooku veľa nezmohli. Spoločne by však za Slovensko boli schopné minimálne vyslať jasný signál a principiálny postoj,“ hovorí CEO WebSupportu Ján Cifra. 

Príjmy z reklamy to neovplyvní

Nie je to nič, čo by sociálnu sieť akokoľvek ovplyvnilo v príjmoch z reklamy, no ak dokážeme spoločne s ďalšími značkami vyslať jasný signál, že keď ide o princíp, treba sa postaviť na správnu stranu.

„Ako prví na Slovensku dvíhame vlajku v bitke za zodpovednejší prístup Facebooku a vypíname všetku inzerciu na tejto sociálnej sieti na celý mesiac júl v súlade s iniciatívou Stop Hate for Profit,“ uzatvára Cifra.

Zdroj: TS

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá