Ondrej Pro­stred­ník: Ako sa vyhrá­va Pra­gu­ec­run­ch

Luky Gašparík / 11. augusta 2014 / Tools a produktivita

Vyhrať veľ­ký event je iba začiat­kom. Napriek tomu, že star­tup Cloud Fen­der je ešte veľ­mi mla­dým pro­jek­tom, doká­zal už pre­sved­čiť na význam­nej súťa­ži orga­ni­zo­va­nej samot­ným Techc­run­chom — Pra­gu­ec­run­ch.

Aj keď si už známa firma v startupovom prostredí, skús sa nám v skratke predstaviť.

Volám sa Ondrej Prostredník, úplne na začiatku som spoluzakladal UX-ovú agentúru Lighting Beetle, ktorá funguje dodnes a darí sa jej. Vždy som sa však túžil venovať produktu a z tohto dôvodu som sa pred časom rozhodol z Lighting Beetlu odísť. Ťahalo ma prejsť od servisu ku produktu a ono to celé tak skvelo vyšlo, že chalani v The Spote akurát vtedy hladali niekoho na jeden projekt (Cloud Fender), takto sme sa vlastne aj našli.

 

Hovoriš, že ste sa našli, koho to bol potom nápad vytvoriť Cloud Fender?

S prvotnou myšlienkou došli Ivan Debnár a Peťo Gabriž. Spolu s Jurajom Pelikánom, ktorý pred tým pôsobil v Synopsi  a Matejom Ftáčnikom sme začali objavovať cloud security market. Odvtedy sme dali dohromady skvelý tím, začali sme si robiť customer interviews a vytvárať prvé podoby produktu.

 

Ako to máte podelené v tíme? Ty ako CEO a odborník na UX a na druhej strane grafici. Nekafreš im trocha do remesla?

Úloha CEO síce nie je byť grafikom :), ale áno výchadza to tak teraz, že robím aj časť UX-vového jobu, avšak máme aj veľmi šikovných členov tímu. Tomáš Patoprstý má na starosti front-end a veľa vecí po grafickej stránke si robí sám. Základné user flow riešime ako tím spolu. Juraj Pelikán je našim CTO. Má na starosti celú technologickú časť projektu.  Máme ešte jedného Tomáša Trungela, ktorý spolu s Jurom vyvíjú back-end. Matej Ftáčnik nám veľmi pomáha s bussiness developmentom.

 

Určite sa ťa to už veľa ľudí pýtalo, ako bolo na Praguecrunch? Vieme, že ste ho vyhrali, ako ste sa tam vlastne dostali?

O celej akcií som sa dozvedel z firemného chatu, kam to hodil Ivan. Samotné vyplnenie prihlášky bolo dosť komplikované. Mali totiž podmienku, že ak sa chceme zúčastniť na Praguecrunch, musíme byť najprv prihlásení aj na Startup Battlefield. Naozaj to bola jedna z tých tvrdších príhlášok, čo som kedy vypĺňal. Pýtali sa veľa vecí a museli sme im poslať 90 sekundové demo video, elevator pitch a kopec ďalších vecí. Keď sme mali túto prihlášku, mohli sme sa konečne zahlásiť na Praguecrunch.

 

 

Čiže ste sa prihlásili, vybrali vás a čo sa dialo ďalej? Vieš koľko bolo celkovo prihlasených startupov?

Vôbec neviem. Viem len, že do final roudu nás postúpilo 8, kde sa už pitchovalo klasickým spôsobom – 90 sekundový pitch bez žiadných slajdov, bez ničoho.

 

Asi si spravil dojem. Kto bol v porote?

Porota mala zaujímavé zloženie. Boli tam dvaja novinári z Techcrunchu John Biggs a Natasha Lomas, Yao Huang z The Hatchery a Andrej Kiska z Credo Ventures. Po pitchoch si dali čas na premyslenie a potom vyhlásili výsledky.

 

A prišlo veľké víťazstvo.

Ja som to neočakával a to myslím úprimne. Akurát som mal plné ruky práce s chlebíčkami a šampanským, keď ich vyhlasovali (smiech).

 

Čo sa odvtedy pre vás zmenilo? Pomohlo vám víťazstvo v niečom?

Úplná killer vec bola, keď vyšiel na Techcrunchy ten článok o Praguecrunch, keby si videl vtedy našu user krivku. Techcrunch nás ozaj bumpol hore, to bolo super. Samozrejme sa nám začali ozývať ľudia napr. z Early Bird Venture Capitalu alebo ľudia z US, ktorí majú podobný projekt. Môžem povedať, že sa nám otvorili dvere hlavne vďaka tomu článku. Ale z čoho sa najviac tešíme, je stôl v Startup Alley na Techcrunch Disrupt SF ktorý sme vyhrali. V rámci Techcrunch disrupt, existuje areál, kde sa môžu startupy odprezentovať. Dobré je na tom to, že práve tu sa premele najviac investorov. Celé sa to odohrá 8-10 septembra v San Franciscu. Na to sa veľmi tešíme. Dovtedy chceme stihnúť urobiť dva releasy v rámci Cloud Fendera.

 

Prezraď nám tie dva nové releasy čo plánujete? Ak to je už zverejniteľné?

Jasné, je to zverejniteľné. Prvá vec je Cloud2Cloud Sync, čo je možnosť synchronizovania tvojej obľubenej cloud služby s ostatnými službami. Vďaka nám si budeš môcť napríklad súbor z Dropboxu zosynchronizovať so svojim Google drivom a my ti budeme držať tento súbor zosynchronizovaný, či už spravíš zmenu ty, alebo niekto cez Dropbox. A druhá vec je veľmi prozaická, je to totiž implementácia payment systému :).

 

Aj keď Cloud Fender ako projekt ešte dlho neexistuje, ste už dosť toho stihli. Kedy ste celý projekt odštartovali?

Ak to chceš úplne presne, tak prvý riadok kódu sme spravili prvého apríla (a neni to vtip). Vrhli sme sa na to úplne full-timovo.

 

Existujú podobné projekty, ktoré riešia problém cloud security?

Áno, samozrejme. Je tu Cypher Cloud, Cloud Lock alebo Skyhigh Networks. Sú to všetko služby, ktoré pokrývajú isté aspekty cloud security. Sú však predovšetkým orientované na enterprise. Sú tu aj firmy, s ktorými sa dopĺňame, ako napríklad Backupify alebo E-folder. Dokonca sa nám aj ozvali, lebo hľadali synergie s firmamy im podobnými.

 

A našli ste nejaké synergie?

To sú asi veci, čo sa hľadajú troška dlhšie, ale sme in touch, tak uvidíme.

 

Ako ste na tom so zákazníkmi? Pre koho sú vaše služby presne určené?

Ako target sme si určili SME, čiže firmy, ktoré majú 50 up zamestnancov a končí to niekde pri enterprise levely. Popritom vyvíjame náš produkt tak, že robíme free apps. Prvá takáto appka bola Malware scan. Bola to zároveň aj úplne prvá vec, ktorú sme dali von. Tieto free apps sú určené pre každého a nám slúžia ako sondy na validáciu toho čo robíme. Určitým spôsobom tomu nechávame taký voľnejší priebeh.

 

Trocha by som sa vrátil k tej predchádzajúcej otázke. V čom ste teda iný v porovnaní s vašou konkrenciou?

Väčšina firiem čo sa venuje problematike cloud security, sa orientuje na enterprises. My sa snažíme pokryť a riešiť potreby small a medium businesses, ktoré sú iné od enterprisu.

 

 

Kam povedú najbližšie kroky Cloud Fenderu?

Budeme sa snažiť čo najviac pracovať s našími zakázníkmi, aby to čo robíme ozaj riešilo ich pain-point. Takže validovať. Nechceme stráviť šesť mesiacov budovaním niečoho, čo potom nikto nechce.

 

Akú úlohu zohráva u vás The Spot? Je vám to, že tu sídlite nejakým spôsobom nápomocné?

Je to brutálne nápomocné, ak mám byť úprimný. Úspechu, ktorý zatiaľ máme, vďačíme do veľkej miery Spotu. S Ivanom a Peťom máme pravideľné board mítingy a Maťo sa angažuje skôr do day 2 day developmentu. Spolu s Maťom sme už celkom dobre zohratá dvojka ak ide o sales. The Spot ako home base je “very good” :).

 

Klasická otázka na koniec, čítaš startitup?

Jasné, lajkujem vás na Facebooku :). Páčia sa mi tie príbehy, čo pokrývajú to, čo sa deje na Slovensku. Zahraničné správy sa viem relatívne rýchlo dozvedieť z Techcrunchu alebo Bussinessinsideru. Ale čo sa deje tu, nepokrýva nikto. Je super, že to robíte.

 

 

 Ďakujem Ondrejovi za rozhovor.

Pridať komentár (0)