Ovládni hru: Dosiahnuť úspech tvojím hobby je dnes jednoduchšie, ako kedykoľvek predtým

  • Metafy je unikátna hráčska platforma
  • Čo stojí za úspechom malého startupu?
  • Byť profesionálnym hráčom nikdy nebolo jednoduchšie
Metafy platforma, hráč videohier so slúchadlami
Unsplash/Fredrick Tendong
  • Metafy je unikátna hráčska platforma
  • Čo stojí za úspechom malého startupu?
  • Byť profesionálnym hráčom nikdy nebolo jednoduchšie

Chceš sa stať profesionálnym hráčom, ale nevieš kde začať? Pomôcť by ti v tomto prípade mohla platforma Metafy, ktorá poskytuje hlbší ponor do hráčskeho sveta a ponúkne ti koučing s tými najlepšími trénermi a mentormi z herného priemyslu.

Čo je to Metafy?

„Nehejtuj hráčov. Ovládni hru!“ Takéto slová na teba čakajú po otvorení webovej stránky Metafy, ktorá sa pomaly, ale isto, stáva rajom pre všetkých fanúšikov hier. Platforma spája náruživých a ambicióznych hráčov s e-športovými trénermi, a súčasťou môžeš byť aj ty.

Jej úlohou je pomáhať hráčom s cieľom zlepšenia zručností prostredníctvom prezerania rôznych záznamov z hier, individuálnych koučingových stretnutí a poskytovanie iných cenných rád, ktoré im pomáhajú rozvíjať skrytý talent.

Na zozname trénerov Metafy nájdeš dnes naozaj zvučné mená zo sveta e-športu. Súpiska obsahuje obrovský počet hráčskych celebrít. Tí najznámejší pochádzajú z hier Valorant, League of Legends, Super Smash Bros a iné.

Trénerom hier sa však nemôže stať hocikto. Rovnaký názor zastáva aj CEO spoločnosti Metafy Josh Fabian, ktorý začínal v úplne iných vodách, a dnes sa jeho nevinný startup doslova topí v peniazoch. No nebolo to tak vždy.

Metafy platforma na hranie
zdroj: Metafy

Zdola nahor hraním videohier

Každý z nás si so sebou nesie nejaký príbeh. Výnimkou nie je ani dnes už 32-ročný Josh Fabian, ktorý začínal na nule. Ako dieťa si ho adoptovali náhradní rodičia, problémom však neboli oni či nevhodná výchova. Fabian bol totiž od útleho veku problémové dieťa s prevažujúcim pocitom izolácie z dôvodu tmavšej farby pleti.

„Pamätám si, že som sa cítil ako neviditeľný, ako keby som nikam nezapadol. Ale stále som túžil po tom byť významný. Byť v niečom považovaný za najlepšieho,“ povedal Josh Fabian v rozhovore pre CNBC Make it

Nič netrvá večne a Josh Fabian sa v 16 rokoch emancipoval od svojich adoptívnych rodičov. Opustil taktiež strednú školu a o 4 roky neskôr sa stal po prvýkrát otcom. Istý čas žil dokonca s minimálnymi životnými nákladmi a ako opísal svoju minulosť, v ťažkých časoch sa ani on nevyhol kradnutiu základných hygienických potrieb pre svojho syna.

Peniaze mu zmenili život

John Fabian začínal ako web dizajnér a jediným jeho príjmom bolo svojho času navrhovanie malých webov, kde si dokázal na jednej zákazke zarobiť približne 100 dolárov. Neskôr prišiel v jeho živote moment, kedy si uvedomil, že by to mal so svojou kariérou myslieť vážne a pohnúť sa ďalej.

Prioritou bola rodina a na základe tejto myšlienky začal zdokonaľovať svoje zručnosti na trojmesačnom kurze kódovania v Chicagu. Práve to mu otvorilo dvere do digitálneho sveta a v roku 2012 si ho všimol módny blog Obaz, ktorý spája značky s blogermi a pomáha svojim používateľom objavovať nové produkty a trendy.

Fabian dodnes tvrdí, že práve startup Obaz mu zmenil život. Okrem šesťciferného platu získal v spoločnosti aj vlastný kapitál a jeho kľukatý príbeh nabral nový spád.

O dva roky neskôr za približne 250 000 dolárov odkúpila Obaz iná spoločnosť a práve tento moment mu poskytol finančne pohodlnejší život, čo znamenalo jediné. Vytvoriť vlastný startup, ktorý sa bude venovať jeho životnej vášni – hraniu videohier.

hranie hier Metafy
zdroj: Unsplash/Nicolas Perez

Herný priemysel otvára dvere do sveta

Po takmer troch rokoch odišiel Josh Fabian z technologického sveta a začal sa venovať hraniu. Ešte ako tínedžer dokonca patril medzi najlepších hráčov v kartovej hre Yu-Gi-Oh! vychádzajúcej z rovnomennej japonskej mangy od tvorcu Kazakiho Takahashiho.

Ako sám opisal pre EsportsInsider, od roku 2016 trávil hraním hier približne 8 hodín denne. Najviac ho priťahovali populárne hry ako Clash Royale a Hearhstone od Blizzardu, ktoré neskôr začal pravidelne streamovať na platforme Twitch.

Pri streamovaní to neostalo a videá s couchingom začal pridávať na YouTube.

Nakoniec si od neho začali žiadať individuálne koučovanie, pri ktorom si dokázal zarobiť aj 100 dolárov za hodinu. Za šesť mesiacov streamovania si podľa vlastných slov zarobil do 40 000 dolárov. A to ho do výraznej miery motivovalo pokračovať v hľadaní tých správnych dverí v hernom priemysle.

Metafy platforma na hranie
zdroj: Unsplash/Ella Don

Vízia, ktorá môže zmeniť základy fungovania e-športov

Ako pre CNBC Fabian ďalej povedal, chce, aby sa jeho platforma stala niečím podobným, ako je MasterClass, avšak namiesto varenia, športovania či naberania poznatkov z psychológie sa chce venovať hrám.

Víziou je preto vytvoriť také miesto, kde sa môžu stretnúť tréneri a hráči z celého sveta, aby si medzi sebou zasúťažili a poskytli si navzájom cenné informácie.

Metafy už dávno nie je malým startupom a cez všetky dotácie, investorov a záujemcov presahuje dnes jeho hodnota 105 miliónov dolárov. A ako povedal aj sám Fabian, platforma má veľký potenciál stále rásť.

V priebehu rokov má vraj v pláne zvýšiť hodnotu startupu na hodnotu jednej miliardy dolárov. Či to dokáže? To uvidíme až časom, ale už teraz vieme potvrdiť, že minimálne dokáže zmeniť prostredie e-športov takým spôsobom, ako dokázal Twitch spopularizovať online streamovanie.

Môže za vzostup Metafy pandémia COVID-19? 

Na rok 2019 nespomíname všetci s úsmevom. V decembri udrela na dvere pandémia a s ňou sa to tiahne až do dnešných dní. Kľúčovým sa však v tomto ohľade pre Fabiana stali nariadenia vlád, ktoré celý svet izolovali na dlhé mesiace v jednej domácnosti.

Záujem o herný priemysel vtedy enormne stúpol a herní vývojári nestíhali pre izolovaných ľudí vydávať nové hry. Každý chcel totiž v tom čase hrať, odreagovať sa a nemyslieť na to, čo sa deje vonku. Rovnakého názoru bol aj Fabian, ktorý to poňal po svojom.

Namiesto vývoja nových hier rozbehol biznis, ktorý zastrešoval hráčov aj v období pandémie a poskytol im priestor rásť na základe digitálneho prostredia.

A keďže digitálne prostredie bolo v tom čase jediným vykúpením z karanténnych opatrní, Metafy si získal silnú fanúšikovskú základňu a tá s ňou kráča do dnešných dní.

Pandémia koronavírusu sa teda pre Metafy stala veľmi dôležitým faktorom pri dosiahnutí úspechu a dnes sa tento projekt už startupom nazvať nedá.

Fabianova vízia však ešte zďaleka nekončí. Porovnáva ju s technologickými trendsettermi, ako sú YouTube a Uber, a to aj napriek tomu, že je Metafy len mladou spoločnosťou, ktorá, ako priznal, sa stále nepribližuje k očakávaným cieľom.

Ale čo nie je dnes, neznamená, že nemôže byť zajtra, a rovnako to platí aj pre Metafy.

Zdroje: CNBC, Metafy, EsportsInsider

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá