Pečivo skrátka milujeme. Viac ako polovica Slovákov si dopraje chrumkavý chlieb aj viackrát denne

  • Štatistiky ukazujú, že len jedno jediné percento Slovákov vôbec neje pečivo
  • Zato 55 % z nás si ho dopraje aj viackrát denne
  • V obľúbenosti jednoznačne vedie tradičný pšenično-ražný chlieb a záujem o tradičné biele rožky pomaly klesá
dsc_0157
Startitup
  • Štatistiky ukazujú, že len jedno jediné percento Slovákov vôbec neje pečivo
  • Zato 55 % z nás si ho dopraje aj viackrát denne
  • V obľúbenosti jednoznačne vedie tradičný pšenično-ražný chlieb a záujem o tradičné biele rožky pomaly klesá

Aj keď doba sa mení a naše jazýčky sú čím ďalej, tým mlsnejšie, pečivo je jednou z vecí, ktorá rozhodne z nášho jedálnička tak ľahko nezmizne. Podľa najnovšieho prieskumu siete supermarketov Billa, je čerstvý chlieb a pečivo pre Slovákov stále neodmysliteľnou súčasťou dňa a až 55 % z nás, si ho doprace aj viackrát denne.

Zdá sa ti, že okolo teba všetci pomaly začali vypúšťať klasické pečivo a snažia sa vyhýbať lepku? Reprezentatívnym prieskumom na vzorke 500 respondentov Billa zistila, že tento trend nie je až tak rozšírený, ako by sa mohlo zdať. Aj keď… Anketa ukázala, že chlieb alebo pečivo vôbec neje 1 % z opýtaných a zatiaľ čo až 43,4 % Slovákov chce svoj podiel pečiva v strave znížiť, vylúčiť úplne sa ho nechystá. Klasický biely rožok si v obchode kúpi síce už len 12,4 % Slovákov, no v obľúbenosti stále jednoznačne vedie tradičný pšenično-ražný chlieb (32 %). Nasleduje celozrnné pečivo s 18 % a 16 % zákazníkov si vyberá celozrnný chlieb. Až 34 % z nás si v obchode dôkladne kontroluje zloženie pečiva a 46 % aspoň niekedy.

Pečivo aj napriek meniacim sa trendom stále zostáva najčastejším artiklom v našich nákupných košíkoch a zatiaľ čo chrumkavé a čerstvé si denne zadováži viac ako polovica Slovákov, vieme si poradiť aj so staršími kúskami. Potravinami neplytváme a staršie pečivo toastuje či vypráža až pätina z nás.

Napriek tomu, že sa javíme ako konzervatívny národ, medzi Slovákmi prevažujú tí, ktorí radi v obchode vyskúšajú novinky. Vyše polovica opýtaných rada siahne po úplne novom druhu pečiva keď ich obľúbený produkt nie je v ponuke, no nežné pohlavie vedú aj trendy (aktuálne kvások či superpotraviny). Aj vďaka týmto výsledkom sa vie Billa svojim zákazníkom prispôsobiť a okrem toho, že už dlhodobo ponúka chrumkavé pečivo každých 30 minút, od apríla rozširuje svoju ponuku o niekoľko noviniek.

Na pultoch už dnes nájdeš množstvo nových pekárenských výrobkov, ktorými Billa reaguje na trendy meniace sa u nás spotrebiteľov. Je to napríklad špaldové zrno, ktoré obsahuje nielen špaldu, ale aj kvások, taštičku s chia a hruškou, ražná žemľa a ďalšie. Postačí k tomu trošku prírodnej pomazánky, zeleninová obloha alebo plátok lososa a nutričné hodnoty sa okamžite zmenia na plnohodnotné jedlo, ktoré si doprajú aj fitness maniaci.

Fakt, že spoločnosť je na našom trhu už štvrťstoročie dokazuje, že slovenský zákazník tu vždy nájde to, čo potrebuje. Voňavé pečivo s troškou olivového oleja, cibuľkou, rôznymi semienkami, orieškami či ovocnými plnkami, je dobrý nápad na raňajky, snack počas hektického dňa aj sýtu večeru. Takže ak si práve v práci alebo doma a ozval sa hlad, vieš kam máš za novinkami ísť.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou BILLA.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá