Peop­le of Bra­ti­sla­va : Bar­ba­ra Sza­lai a jej zmrz­li­no­vý biz­nis, kto­rý mes­tu pri­rás­tol k srd­cu

Alexandra Valková / 29. marca 2017 / Rozhovory

zdroj: Alexandra Valková

Nikdy som nema­la výni­močný vzťah k zmrz­line. Pre­fe­ro­va­la som tú v zahra­ni­čí a na Slo­ven­sku som ju neje­dá­va­la. Sku­toč­ný vzťah k zmrz­li­ne som si vytvo­ri­la až vte­dy, keď mi mami­na uká­za­la jed­nu pani, kto­rá ju sama vyrá­ba. Keď­že som pover­či­vá, KOUN som taji­la až do posled­nej chví­le.

Stretávame sa znova po roku a vieme, že u vás nastali veľké zmeny a sťahovanie. Bolo rozhodnutie zmeniť priestory správne? 

Určite to bolo správne rozhodnutie. Náš predchádzajúci priestor bol veľmi malý a už jednoducho nestačil na toľko zákazníkov.

Väčší priestor znamená viac práce. Rozšírili ste aj členov vašej Koun rodinky alebo to všetko stíhate v nezmenenom počte?

Sú tu slečny, ktoré sú tu s nami od otvorenia, čo je úplne super. Takisto sa ku nám vracajú aj brigádnici, čiže rátame asi s desiatimi stálymi zamestnancami. Aj napriek tomu stále zháňame nových ľudí, pretože príde leto, prídu festivaly, prídu dovolenky a ľudia budu rozlietaní kade tade, takže tu vždy potrebujeme niekoho mať.

Foto: Alexandra Valková

"Viac podobných článkov nájdeš na People of Bratislava."

 

Ľudia spomínajú váš nový interiér a hovoria, že je veľmi útulný a srší z neho skvelá atmosféra. Vytvorili ste ho sami alebo vám s tým niekto pomáhal?

Zdedili sme stoly aj zadné zázemie a ostatné sme si svojpomocne vymysleli. Plus máme veľmi kreatívnu kolegyňu, ktorá vždy príde so super nápadmi a doplnkami.

Je pravda, že sú príchute zmrzliny odrazom vašej momentálnej nálady?

My si tu vždy tak ráno povieme, čo už dlho nebolo v ponuke, alebo sa ma kolegynka spýta, na akú zmrzlinu mám chuť. Celé to vzniká spontánne a nemáme vopred dohodnuté, čo pripravíme. Snažíme sa to však obmieňať, aby nebola v ponuke stále tá istá zmrzlina. Ja osobne si ale stále dávam tu istú, ktorú momentálne milujem.

 Foto: Alexandra Valková 

Je zmrzlina stále vašou najobľúbenejšou sladkou odmenou?

Nedávno som bola v zahraničí a mala veľkú chuť na zmrzlinu, ale som vegánka, takže to je možno aj taký paradox pri tomto zamestnaní. Samozrejme však vždy ochutnám, veď nevadí, že potom ma bolí brucho :). 

Vraví sa, že zmrzlina KOUN je tou najlepšou na Slovenku. Držíte si tento status iba na základe ohlasov ľudí alebo ste už vyhrali nejakú súťaž?

Podľa mňa je najväčšia a zároveň najlepšia súťaž to, keď nás ľudia ohodnotia. Pretože oni tu žijú a predsa len, tie súťaže nie sú až tak relevantné, najmä keď ich usporadúva nejaká iná krajina. V roku 2015 nás Ryanair zaradil medzi top 13 najlepších zmrzlinárni a taktiež sme sa zúčastnili jednej celosvetovej zmrzlinárskej súťaže a tam sme umiestnili na druhom mieste, hneď za Amerikou.

Foto: Alexandra Valková 

Okrem výbornej chuti zmrzliny sú veľmi často diskutované aj rady pred vašou prevádzkou. Vnímate to niekedy negatívne alebo len ako úspech, že ľudia si vystoja rad na najlepšiu zmrzlinu? 

Vnímam to aj ako plus, aj ako mínus a popravde ma to trápi. Nevieme s tým však nič urobiť, keďže si chceme udržať štandard, ktorý máme a chceme sa každému zákazníkovi naplno venovať. Každému sa snažíme dopriať tú krásnu lopatkovú formičku, aj keď sa stane, že niekedy je väčšia, inokedy zas menšia. Začínali sme s obrovskými porciami, každému sme dopriali, ale potom sa stalo to, že ľudia sa sťažovali na odlišné porcie. Teraz to už ide dievčatám úplne super a vedia to perfektne odhadnúť. Na druhej strane berieme dlhé rady aj ako plus, lebo dobrá zmrzlina je vraj tá, kde stoja ľudia.

V okolí novej prevádzky môžeme naraziť hneď na niekoľko ďalších zmrzlinárni. Vnímate ich ako silnú konkurenciu?

Zdravá konkurencia je pre nás iba dobrá a posúva nás ďalej.

Foto: Alexandra Valková 

Na sociálnych sieťach ako Facebook a Instagram je vidno, že vám záleží na komunikácii so zákazníkmi. Myslíte si, že táto stránka biznisu je dôležitá pre správne fungovanie vašej značky?

Určite áno. Je to istá forma kontaktu s našimi zákazníkmi. Na náš Facebook aj Instagram pridávame veľa fotiek, s babami sa v tom vyžívame, rovnako aj vo food stylingu. Ľudia nám často píšu s tým, že ich zaujíma, čo máme aktuálne v ponuke, a preto sme aj začali s pridávaním dennej ponuky.

Rozmýšľali ste nad rozšírením vašej značky, napríklad vo forme franchisingu?

Franchisingu sa úplne nebránim. Bránim sa len tomu, aby som ja sama mala viacero prevádzok, pretože si myslím, že kvalita by sa potom nedala až tak udržať. Mám tu dve šikovné dievčatá a nechcela by som ich dať niekam inam. Otázne je to tiež z finančného hľadiska. Ak chce niekto robiť niečo naozaj poctivo, tak sa to jednoducho nedá utiahnuť. Preto radšej investujeme do surovín a do ľudí.

Foto: Alexandra Valková 

Viete si predstaviť podnikanie aj v inom meste alebo vám Bratislava vyhovuje?

Ja sa nesťažujem. Dnes sa dá cestovať a Bratislavu by som za iné mesto nemenila, aj keď zopár favoritov mám. Pred KOUN-om som mala v pláne, že odídem a začnem niekde inde, ale vyšlo to a ja sa z toho veľmi teším. Podľa mňa sa Bratislava mení k lepšiemu.

Zaujímavé príchute a kombinácie zmrzliny sú jednou z vašich najväčších predností. Na čo nové sa môžeme toto leto tešiť?

Našu ponuku sme rozšírili o koláčiky, wafličky a kávičku. Teraz sme ešte do ponuky zaradili novinku – semifreddo- čo sú mrazené dezerty. Stále však skúšame nové kombinácie a snažíme sa vytvoriť niečo jedinečné.

 

Zdroj: People of Bratislava

Pridať komentár (0)