Peter s jeho tímom stoja za unikátnymi medailami tohtoročných hokejových majstrovstiev sveta

  • Na Slovensku už včera vypuklo hokejové šialenstvo, ktoré sa začalo prvými zápasmi majstrovstiev sveta v dvoch našich metropolách
  • My sme sa rozhodli osloviť agentúru, ktorá stojí za podobou tohtoročných medailí
  • Art director Peter Packaň nám prezradil, aká bola komunikácia s organizátorom, kde sa medaily vyrábali, aj koľko návrhov ponúkol a ako nakoniec vyzerajú
Packy Advertising
  • Na Slovensku už včera vypuklo hokejové šialenstvo, ktoré sa začalo prvými zápasmi majstrovstiev sveta v dvoch našich metropolách
  • My sme sa rozhodli osloviť agentúru, ktorá stojí za podobou tohtoročných medailí
  • Art director Peter Packaň nám prezradil, aká bola komunikácia s organizátorom, kde sa medaily vyrábali, aj koľko návrhov ponúkol a ako nakoniec vyzerajú

Vieme, že stojíte za dizajnom medailí, ktoré tento rok poputujú do rúk víťazných tímov krajín, ktoré uspejú na majstrovstvách sveta v hokeji. Prezraďte nám, ako ste sa k tejto objednávke vlastne dostali?

Zapojili sme sa výberového konania, v ktorom bolo viacero subjektov a sme veľmi radi, že Medzinárodná hokejová federácia IIHF si vybrala a schválila náš konečný dizajn.

Ako dlho trvalo jeho vytváranie?

Prvotná myšlienka sa zrodila približne pred deviatimi mesiacmi. Tvorba ôsmich návrhov trvala približne dva mesiace. Celý proces grafického dizajnu a výroby ďalších šesť mesiacov. Počas tvorby sa uskutočnilo niekoľko konzultácií nielen s Medzinárodnou hokejovou federáciou IIHF, ale aj s kremnickou mincovňou, kde sa medaily vyrobili.

zdroj: Packy Advertising

Udelil  organizačný výbor dizajnérom nejaké podmienky?

Spočiatku sme mali pri zadaní voľnú ruku, až neskôr, pri posledných fázach dolaďovania dizajnu nastalo viacero technických obmedzení. Ale aj napriek tomu sme mohli zo štandardnej veľkosti 7 cm zväčšiť veľkosť až na 9 cm a aj hrúbka medaily je až 7 mm, čo je oveľa viac ako štandardne.

Už počas prvotnej prezentácie dizajnérskych návrhov sme cítili, že medzinárodná hokejová federácia IIHF má bližšie ku klasickému kruhovému tvaru. Taktiež logotyp mal presne určenú špecifikáciu svojho použitia. Obmedzenia nastali najmä pri použití materiálov, kde sme pôvodne navrhli spojenie neštandardných materiálov, no museli sme skončiť pri kovovej verzii. Aj napriek týmto obmedzeniam sa nám podarilo vytvoriť originálnu zaujímavú medailu, na ktorej prevláda hokejová idea, ale aj dominanty Slovenska.

zdroj: Packy Advertising

Čím ste sa pri tvorbe inšpirovali?

Za hlavný motív som okrem postavy hokejistu zvolil slovenské hory a ich štíty, konkrétne sú to Lomnický, Gerlachovský a Kriváň. Do návrhu som ich zakomponoval netradične – výrezom, vďaka čomu je medaila napriek jej klasickému guľatému tvaru unikátny kúsok. Spojil som tak slovenskú tradíciu s moderným stvárnením. Na medailách som vytvorili zaujímavú hru odleskov farebnosti dvoch kovov, ktoré sú lesklé alebo matné.

Organizátorovi ste teda nakoniec ponúkli až osem návrhov?

Áno. Takmer všetky vychádzali z kombinácie zaujímavých materiálov, ako napr. kovu, skla alebo aj dreva. No medzi týmito návrhmi boli aj netradičné, rozmanité tvary s rôznymi povrchovými úpravami.

Myslím si, že práve zaujímavá myšlienka kombinácie viacerých materiálov bola rozhodujúca pri výbere finálneho návrhu medaile. Pri finálnom dizajne som vzhľadom na technické obmedzenia použil kombináciu dvoch kovov, musel som preto eliminovať netradičné spojenia materiálov. Na druhú stranu som aj z praktického hľadiska pri použití skla musel zobrať na vedomie aj bujaré oslavy víťazov.

Kde boli samotné medaily vyrobené?

V kremnickej mincovni.

zdroj: Packy Advertising

Priblížte nám proces tvorby.

Nielen schvaľovanie, ale aj tvorba bola dlhodobejším procesom. Úzko sme spolupracovali s Medzinárodnou hokejovou federáciou IIHF, aj s kremnickou mincovňou, kde sa medaily vyrobili. Po finálnom výbere dizajnu medaile nasledoval proces výroby, kde bolo viacero stretnutí s technológmi v kremnickej mincovni, potom sochár-medailér Branislav Ronai modeloval siluetu hokejistu podľa môjho grafického návrhu, zhotovil sa tak veľký 3D model samotnej medaile, potom sa k modelu dodali texty a logotypy. Celý proces zhotovenia finálneho návrhu a najmä výroby, ako som už spomínal, trval viac ako pol roka.

Koľko kusov medailí je pre potreby šampionátu vyrobených?

Podľa mojich informácií finálne bolo vyrobených 99 kusov.

Je prirodzené, že organizátor zvolí namiesto umelca – jednotlivca agentúru?

Do výberového konania sme sa zapojili ako agentúra PACKY ADVERTISING s tým, že medzinárodná hokejová federácia IIHF si vybrala práve môj návrh Mgr. art. Petra Packaňa. Vzhľadom na to, že som študoval už na strednej Škole úžitkového výtvarníctva – odbor propagačná grafika a neskôr som pokračoval na Vysokej škole výtvarných umení so zameraním na grafický dizajn, ktorú som aj úspešne ukončil, znamená to, že som študovaný umelec. K umeniu mám dodnes veľmi blízko.

zdroj: Packy Advertising

Ako hodnotíte túto spoluprácu?

Spolupráca, či už s medzinárodnou hokejovou federáciou IIHF alebo aj s kremnickou mincovňou, bola inšpiratívna, poučná a nikdy by som nepovedal, že môže byť taká náročná na komunikáciu s mnohými ľuďmi najmä pri výrobe medaily. Ale, ak by takáto možnosť bola aj v budúcnosti, rád by som si ju zopakoval. Myslím si, že výsledok stojí za to. Pozitívne ohlasy po oficiálnom predstavení som dostal nielen zo Slovenska, ale aj zo zahraničia.

Na akých projektoch v súčasnosti pracujete, na aké ste z minulosti najviac hrdí?

Keďže som súčasťou spoločnosti PACKY ADVERTISING, tak sa intenzívne podieľam nielen na tvorbe dizajnov, ale aj na tvorbe reklamných kampaní, ako onlinových, tak aj offlinových, pre slovenské a medzinárodné značky, ktorými sú napríklad Chateau GRAND BARI, Mitická, Czech Sport Aircraft, FRUXI, Tatra Balsam, RONA, Sport 1, Sport 2, F1 – Formula 1, Golem, Cinemax, Liget, developerské projekty a iné.  Sme vždy pripravení prijať aj nové výzvy, v ktorých by sme sa mohli realizovať.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech