Peugeot dáva definitívnu stopku dieselovým motorom. Budúcnosť vidí celkom inde

  • V poslednom čase sa ti mohlo zdať, že okolo dieselových motorov akosi utíchla diskusia
  • Je to však len zdanie a automobilky ďalej škrtajú tieto agregáty z ich portfólií
afto
Bertel O. Steen, pexels.com
  • V poslednom čase sa ti mohlo zdať, že okolo dieselových motorov akosi utíchla diskusia
  • Je to však len zdanie a automobilky ďalej škrtajú tieto agregáty z ich portfólií

Len dávno ohlásilo koniec nafty aj Porsche či Bentley. Do tejto partie sa najnovšie pridáva aj Peugeot. Automobilka už oficiálne potvrdila, že s vývojom moderných dieselov definitívne končí.

Laurent Blanchet – riaditeľ produktového radu skupiny PSA priznáva, že budúcnosť nafty je neistá a spoločnosť chce počkať či trh tento typ pohonu celkom vypustí. „Rozhodli sme sa, že nebudeme vyvíjať nové dieselové technológie, pretože chceme vidieť, čo sa s trhom stane,“ potvrdil Blanchet v priebehu parížskeho autosalónu.

Generálny riaditeľ francúzskej automobilky Jean-Phillipe Imparato priznal, že Peugeot možno urobil chybu, keď toľko tlačil na vývoj moderného dieselu. Z dlhodobého hľadiska by sa tento agresívny postup nemusel značke po ekonomickej stránke vyplatiť.


Podiel dieselových motorov v nových autách v celej Európe bol ešte začiatkom roku 2017 50%, dnes už sa bavíme o nejakých 36 percentách s tým, že podiel dieslov je mesiac čo mesiac menší. A Blanchet priznáva, že v hre je aj definitívny koniec dieselových motorov Peugeotu. Ak v roku 2022 alebo 2023 budú diesely tvoriť nejakých 5 % podielu na trhu, spoločnosť je rozhodnutá sa ich celkom vzdať.

Ak to však bude 30 % rozhodovanie automobilky bude náročnejšie. Francúzska značka sa po vzore ostatných automobiliek sústredí na elektrifikáciu. Chce ponúknuť plug-in hybridnú a elektrickú variantu všetkých nových modelov Citroënu, DS, Peugeotu a Opelu, ktoré vzniknú od budúceho roka. Plug-in hybridný pohon už nájdeš v útrobách 3008 a novej 508 a 508 SW. Peugeot pritom predpovedá desaťnásobný nárast plug-in hybridov do roku 2025, najmä vďaka vývoju na čínskom trhu.

Odhodlajú sa slovenské mestá zakázať vjazd dieslových áut do centier?

V Európe sa už stáva štandardom, že automobily, ktoré nespĺňajú emisnú normu Euro 4, do centra jednoducho nevpustia. Dôvodom je znečisťovanie ovzdušia. Na Slovensku je táto téma iba v plienkach a neexistuje žiaden plán ani koncepcia, ktorá by reguláciu vjazdu áut podrobne rozoberala. Ministerstvo životného prostredia ale tvrdí, že by prípadnú reguláciu nechala na rozhodnutí konkrétnych miest a nevytváralo by celorepublikové obmedzenie. Situácia v mestách by sa tak riešila individuálne.

Denník N tvrdí, že o reguláciu dopravy na základe typu motora už prejavilo záujem viacero slovenských miest. Zatiaľ sa hovorí o Bratislave, Prešove, Trenčíne a Žiline, ktoré by chceli zlepšiť kvalitu ovzdušia v centre a vjazd starším dieselovým autám zakázať.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech