Peugeot privádza na trh svoje najrýchlejšie auto v histórii. Spotrebu má neskutočné 2 litre na 100km

  • Peugeot na trh privádza svoj najrýchlejší model
  • Ide o športovú verziu modelu 508 poháňanú spaľovacím motorom a dvoma elektrickými agregátmi
  • Okrem jazdných vlastností športový hybrid zaujme aj špecifickým dizajnom
 srcset
Peugeot
  • Peugeot na trh privádza svoj najrýchlejší model
  • Ide o športovú verziu modelu 508 poháňanú spaľovacím motorom a dvoma elektrickými agregátmi
  • Okrem jazdných vlastností športový hybrid zaujme aj špecifickým dizajnom

Už v tomto roku sa dočkáme nového prírastku na trhu v kategórii športových áut. Najrýchlejšie vyrábané sériové auto z dielne Peugeot by malo prísť na trh už koncom budúceho mesiaca a pôjde o verziu obľúbeného modelu 508. Hybridný plug-in mode 508 Peugeot Sport Engineered skrýva pod kapotou 360 koní a po cestách sa bude môcť premávať maximálnou rýchlosťou 250 km/h. Z nuly na sto zrýchli za 5, 2 sekundy a zrýchlenie z 80-120 km/h má zvládnuť za 3 sekundy.

zdroj: Peugeot

Kombinácia spaľovacieho motora s elektromotormi

Koncom marca tohto roka sme mohli po prvýkrát uzrieť model s prívlastkom Peugeot Sport Engineered. Tak ako výrobca tvrdil už pred dvoma rokmi, model 508 neostal iba pri športovej verzii GT a dnes sa tak môžeme tešiť pohľadom na historicky najsilnejší sériovo vyrábaný Peugeot.

Kombinácia spaľovacieho benzínového motora 1.6 PureTech v spolupráci s dvoma elektromotormi získava Peugeot 508 PSE maximálny výkon (360 koní) a maximálny krútiaci moment 520 Nm. Taktiež nová verzia 508 získala aj pohon na obe nápravy a prenos výkonu z motoru na kolesá ma na starosti osemstupňový automat. Kvôli obmedzenej ponuke značky Peugeot to stačí na to, aby sa mohol pýšiť titulom najrýchlejšie sériovo vyrábané auto od značky Peugeot.

Nízka spotreba

Aj pri týchto parametroch, model PSE uvádza oficiálnu spotrebu 2,03 l/100 km. Oxid uhličitý má podľa cyklu WLTP vypúšťať tempom 46 g/km. To všetko vďaka batérii s kapacitou 11,5 kWh, ktorá umožňuje prejsť 42 kilometrov čisto na elektrinu. Jej nabíjanie z bežnej domácej zásuvky netrvá viac ako 7 hodín a pri použití tzv. wall-boxu to zaberie menej než 2 hodiny.

zdroj: Peugeot

Športový model bude jazdiť na 20-palcových diskoch s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S. Nový Peugeot bude tiež predávaný vo verziách sedan aj kombi.

Fascinujúci dizajn

Na výber budú tri farebné prevedenia: sivé, čierne a biele. Charakteristickým a spoznávaním znakom Peugeot 508 SPE je jednoznačne maska chladiča. Predný a zadný nárazník tiež môžu pôsobiť značne agresívne. Celkový dojem podčiarkujú žlto-zelené akcenty, ktoré hlavne s metalickou striebornou farbou dodávajú autu neprehliadnuteľný dizajn, typický pre športové autá.

zdroj: Peugeot

Zelené detaily si našli cestu aj do interiéru, ktorý je vybavený anatomickými prednými sedadlami čalúnenými kombináciou kože a Alcantary.

Cena je zatiaľ neznáma

Na základe parametrov a jazdných vlastností by sme mohli tento model porovnať Renault Sport alebo Hyundai N divízii.

Cenu zatiaľ nepoznáme, avšak vzhľadom na parametre a sumy požadované za podobné modely je pravdepodobné, že pod hranicu 60 000 tisíc eur toto auto nepôjde. Rovnako ako pri ostatných verziách modelu 508, aj o výrobu nového SPE sa postará francúzska továreň PSA v Mulhouse.

Zdroje: Auto žurnál, Autoforum 

Najnovšie video