Pískacie tričká sú späť. Oživila ich Silvia Némethová s vlastnou slovenskou značkou Pískacie

  • Pred vyše dvadsiatimi rokmi sa medzi podpultovým tovarom objavoval netradičný kus odevu: pískacie tričká. Na tie sa však na istý čas zabudlo, až do roku 2013, kedy vznikla slovenská značka Pískacie. Stojí sa ňou Silvia Némethová, absolventka Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave. V snahe rozptýliť sa z rutiny na materskej dovolenke začala pre svoje deti šiť tričká s vlastným dizajnom a nášivkou, ktorá po stlačení píska. Z jednoduchého nápadu sa postupne vyvinula samostatná značka, ktorá dnes zastrešuje najrôznejšie druhy odevov pre deti aj dospelých.
collageuiftx
KAMARIAN PHOTOGRAPHY/Silvia Némethová
  • Pred vyše dvadsiatimi rokmi sa medzi podpultovým tovarom objavoval netradičný kus odevu: pískacie tričká. Na tie sa však na istý čas zabudlo, až do roku 2013, kedy vznikla slovenská značka Pískacie. Stojí sa ňou Silvia Némethová, absolventka Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave. V snahe rozptýliť sa z rutiny na materskej dovolenke začala pre svoje deti šiť tričká s vlastným dizajnom a nášivkou, ktorá po stlačení píska. Z jednoduchého nápadu sa postupne vyvinula samostatná značka, ktorá dnes zastrešuje najrôznejšie druhy odevov pre deti aj dospelých.

Ako ste sa dostali k šitiu? Bola to vždy vaša vášeň?

Keď som bola malé dievča, nikdy som nemala pískacie tričko. Keď sa mi narodili deti, veľmi som im chcela kúpiť také kúpiť, no nedokázala som ho zohnať v žiadnom obchode, ani na internete. Rozhodla som sa preto skúsiť vyrobiť svojpomocne vlastné tričko. Keďže sama šiť neviem, prvý nátelník som ušila handmade stehom na kolene. Nápad sa hneď zapáčil aj ostatným a manžel ma podporil v myšlienke oživiť túto legendu.

Nátelníky by však neboli dostačujúce na reklamné účely, a tak sme si našli zručnú dielničku schopnú konštruovať strihy, aké si vymyslime. Strihy si kreslím a následne konzultujem ich zrealizovanie v dielni.

Pískacie tričká mnohým pripomínajú socialistické časy. Prečo ste sa ich rozhodli vrátiť späť do súčasnosti?

Chýbali nám a chýbali aj na trhu. Bola to moja spomienka na niečo exkluzívne, niečo, čo nemal každý. Pre našu generáciu, ktorá si ešte zažila časy podpultového tovaru, sme zároveň chceli priniesť práve tú detskú hravosť, ktorú si oni spájajú s pískacími tričkami a svojím detstvom. Sme radi, že v nich funguje táto nostalgická spomienka a delia sa s nami o ich „pískacie” zážitky z detstva.

Váš nápad bol pôvodne určený len pre malé deti. Kedy ste začali pískacie tričká vyrábať aj pre dospelých?

Myšlienka ušiť dospelácke pískacie tričko prišla viac-menej okamžite, keďže asi každá maminka pri kúpe detského trička povedala: Aj ja chcem také!

Šijete teda tričká pre dámy, pánov aj deti. O aké strihy a motívy je najväčší záujem?

V súčasnosti mame niekoľko strihov z každej kategórie, obľúbené sú dievčenské a dámske šaty, ktoré sa snažíme robiť v strihoch lichotiacim každej ženskej postave.  Veľmi obľúbené je aj takzvané rodinné kombo, ktoré si môže rodina dať ušiť rovnaké pre zvláštne príležitosti, alebo len tak pre radosť. Zákazník, ktorý príde do našej predajne s takouto požiadavkou, si môže vybrať strih, materiál aj pískací motív podľa vlastného výberu. Najviac obľúbené sú pásikavé materiály v rôznych farbách, v letnom období sú najviac žiadaným modelom pískacie loďky, ktoré kupujú rodiny na spoločné dovolenky. Námornícke tričká s lodičkou šijeme veľa aj pre pánske jazdy na jachtu, alebo rozlúčky so slobodou.

Ako a kde prebieha výrobný proces materiálu, z ktorého šijete odevy?

Výroba značky Pískacie stavia na pozostatkoch odevnej výroby v Hlohovci. Postupným nárastom predaja sa dielňa rozrástla na aktuálnych 10 zamestnancov, ktorí denne pokrývajú výrobu. Vzhľadom na to, že materiál je vyrábaný v Českej republike, môžeme hovoriť o čisto lokálnom produkte, ktorý stavia na kvalite a kapacite regiónu. Materiál, z ktorého odevy vyrábame je primárne 100% bavlna, ktorá je testovaná a spĺňa hygienické požiadavky na výrobu odevu pre deti vo veku do troch rokov.

Kto sú poväčšine vaši zákazníci?

Máme rôznych zákazníkov, od bláznivých cirkusantov až po uhladených manažérov, ktorí tričko berú ako vtipný darček, prípadne si ho kupujú pre seba na voľný čas. Veľa šijeme pre deti na detské oslavy, pretože takýto darček je akoby spojenie hračky a praktického oblečenia, čomu sa rovnako teší dieťa aj maminka.

Prečo majú podľa vás ľudia o tieto tričká stále záujem?

Myslím si, že dnešná doba praje lokálnym výrobkom, ľudia si začínajú viac všímať kvalitu a originálny dizajn. Snažíme sa byť ústretoví a prozákaznícki, máme veľa stálych zákazníkov, ktorí sa pravidelne vracajú, z čoho sa veľmi tešíme. Zároveň ľudia hľadajú niečo netradičné, čo by ich vytrhlo z uniformity značiek z veľkých nákupných centier a chuť zabaviť sa prenášajú aj do oblečenia.

Založili ste už viacero kamenných predajní. Kde všade ich môžeme nájsť?

Máme predajňu na Miletičovej 22 v Bratislave a na Štefánikovej 37 v Trnave. Okrem nich tento rok plánujeme otvoriť ďalšie predajne. Obzeráme sa po priestoroch v Prahe a zvažujeme Košice, prípadne Prešov.

O reklamu sa vám postarali aj herci Juraj Kemka a Robo Roth. Ako vznikla táto spolupráca?

Títo chalani prišli úplne nezištne na náš prvý predajný trh a urobili pre nás nezabudnuteľnú vtipnú pískaciu akciu. Vypredali sme vďaka nim v ten deň úplne všetko ?.

Vymýšľate rôzne edície tričiek pre špeciálne príležitosti či ročné obdobia. Ktoré z nich stoja za spomenutie?

Snažíme sa dopĺňať naše štandardné pásikavé letné modely vždy niečím limitovaným. Látky nám tkajú síce na mieru, no tak dlho to zvykne trvať, že trendové látky na tú či onú sezónu treba odsledovať skutočne veľmi vopred. Na jeseň zvykneme vyberať jednofarebné a menej sýte farby látok, ako je púdrová, horčicová či sivá. Na tohtoročnú jar sme zvolili bodky všetkých veľkostí.

Vytvorili ste aj pôsobivú a prehľadnú webovú stránku, ktorá je spojená s e-shopom. Na akom princípe funguje?

Na našej webovej stránke v súčasnosti pracujeme, mienime ju zmeniť celú od základov – jej dizajn aj produkty. Fungovať bude na podobnom princípe, zákazník si bude môcť vybrať strih, látku aj pískatko podľa vlastného výberu. Aktuálna stránka je kreslená, momentálne pre ňu fotíme modely, ktoré sme doteraz do e-shopu nedokázali pridať, keďže ešte neboli nakreslené.

Máte aj nejaké ďalšie plány, napríklad rozšíriť sortiment?

Sortiment by sme radi rozširovali neustále a vzhľadom na to, že náš dizajn je dosť špecifický, veselý a nápadný, chceli by sme prekvapiť každú sezónu niečím novým.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá