Pod Tatrami vyrábajú tradičné zemiakové lupienky, ktoré zabodovali aj vo svete

  • Na pultoch obchodov je nespočet značiek zemiakových lupienkov- „čipsov"
  • Avšak len zlomok z nich je vyrobených v našej krajine a zo zemiakov dopestovaných na slovenských poliach
  • Spoločnosť SlovChips je ukážkovým príkladom, ktorá vedie úspešný lokálny podnik postavený na tradícii
tun
pixabay.com, SlovChips
  • Na pultoch obchodov je nespočet značiek zemiakových lupienkov- „čipsov"
  • Avšak len zlomok z nich je vyrobených v našej krajine a zo zemiakov dopestovaných na slovenských poliach
  • Spoločnosť SlovChips je ukážkovým príkladom, ktorá vedie úspešný lokálny podnik postavený na tradícii

Čoraz viac malých slovenských podnikateľov sa vďaka tvrdej práci a kvalitným produktom dokáže presadiť nielen doma, ale aj za našimi hranicami. Skvelým príkladom je aj podtatranská firma SlovChips, ktorá vyrába poctivé zemiakové lupienky a iné slané chuťovky, ktoré sa na pultoch obchodov objavujú už dlhé roky aj bez masívneho marketingu.

Spoločnosť SlovChips vznikla v roku 2008 so zámerom prevziať výrobu Spišských zemiakových lupienkov, ktoré sa v tomto regióne vyrábajú už od roku 1984. Čipsy, ktoré sa vyrábajú v SlovChips Smižany, sa dnes pod rôznymi značkami exportujú do viacerých krajín v Európe, napríklad do Poľska, Estónska, Litvy, Maďarska, Ruska, Nemecka, Francúzska a Česka. My sme kontaktovali vedenie spoločnosti, aby nám prezradili viac o biznise postavenom na lokálnych surovinách, tradičnej receptúre a naustálej inovácii.

Kto stojí za spoločnosťou SlovChips? Ako a kedy ste začínali s podnikaním a kam ste sa doposiaľ v biznise prepracovali? 

Za spoločnosťou SlovChips stoja traja flexibilní a cieľavedomí majitelia. Spoločnosť je čisto slovenská a to od roku 2016, kedy z nej bol vyplatený zahraničný investor. V spoločnosti boli od roku 2007 rôzne majetkové a vlastnícke zmeny. Od roku 2016 je však spoločnosť stabilizovaná a zaznamenáva každoročne nárasty predaja a lepšie hospodárske výsledky. 

zdroj: SlovChips

Spoločnosť SlovChips s.r.o. sa v roku 2018 dostala do zisku z -2 970 eur na 24 219 eur a tržby jej narástli o 19 % na 1,666 miliónov eur.

V čom sú vaše produkty unikátne v porovnaní s konkurenciou? 

Naše výrobky sú vyrábané tradičným spôsobom a z kvalitných odrôd zemiakov. Na všetky vstupné suroviny si starostlivo vyberáme dodávateľov, ktorí musia spĺňať vyššie kvalitatívne kritéria. Preto sú naše výrobky od konkurenčných mierne cenovo vyššie, ale táto stratégia sa nám vypláca. Zákazník chce kupovať kvalitný slovenský výrobok. Naše značky PRIMA, NATURE product chips bez konzervačných a prídavných látok , Spišské a Gazdovské si kupuje čoraz viac spokojných zákazníkov. 

zdroj: SlovChips

Ako prebieha výroba lupienkov? Kde vaše produkty vyrábate? 

Naše produkty vyrábame v Smižanoch na východe Slovenska, kde sa výroba zemiakových lupienkov traduje od roku 1986.

Podarilo sa vám dostať aj do veľkých obchodných reťazcov. Je ťažké dostať na pulty reťazcov lokálny produkt bez veľkých investícií do marketingu? 

Podarilo sa nám dostať bez masívneho marketingu aj do veľkých slovenských reťazcov ako CBA, Billa, Tesco, Fresh, COOP a podobne. Okrem Slovenska vyvážame do Ruska a občas do do Poľska a Českej republiky. Momentálne jednáme s reťazcami v Chorvátsku a Slovinsku. 

zdroj: SlovChips

Samozrejme je veľmi ťažké dostať naše produkty na pulty reťazcov. Zvýšený záujem o naše výrobky však presvedčil ich však o tom presvedčil. Najviac priestoru nám poskytuje slovenský reťazec FRESH. Teda aj bez agresívneho marketingu, na ktorý nemáme.

Odkiaľ pochádzajú zemiaky, z ktorých lupienky vyrábate? 

Zemiaky nám pestujú partneri na Slovensku, ale dovážame aj z Českej republiky.

zdroj: SlovChips

Koľko financií bolo nutné investovať do výrobne a potrebných technológií? Mali ste k dispozícii aj nejakú dotáciu? 

Investície sú postupné a investuje sa z prostriedkov firmy a úverov z bánk. Výška investícií je veľmi vysoká, nakoľko sme naozaj výrazne zmodernizovali výrobu. Dotácie od štátu sme nedostali žiadne.

zdroj: SlovChips

Vaše tržby v minulom roku narástli o 19 % na 1,666 mil. eur, čomu pripisujete tento pozitívny hospodársky výsledok? 

Tržby vzrástli o 19 % hlavne vďaka kvalitným výrobkom, profesionálnemu prístupu obchodného tímu, ktorý sa stará o predaj výrobkov. Aj pri nekalých praktikách konkurencie, ktorá zavádza zákazníkov, sa nášmu obchodnému tímu postupne darí presadzovať naše slovenské značky na trhu. 

Aké sú vaše plány do budúcna?

Inovovať, rozširovať výrobu, udržať a zvyšovať kvalitu výrobkov. Medziročne zvyšovať tržby minimálne o 15 až 18 %. Myslím, že tento plán budeme v pohode plniť nakoľko sa postupne presadzujeme na nových trhoch a výrazne nám stúpa predaj našich výrobkov aj na Slovensku a v zahraničí. 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá