Politici investujú do online kampaní státisíce eur. „Mať moc a kontrolu, to sa im páči,“ tvrdí marketér

  • Offline reklama už nie je taká atraktívna ako v minulosti
  • Niektorí politici odmietajú televízne debaty
  • Odborníci zhodnotili, aká je budúcnosť kampaní
Na snímke premiér Robert Fico a Peter Pellegrini.
Ilustračné foto, Facebook/Robert Fico, Peter Pellegrini
  • Offline reklama už nie je taká atraktívna ako v minulosti
  • Niektorí politici odmietajú televízne debaty
  • Odborníci zhodnotili, aká je budúcnosť kampaní

Máme po parlamentných aj prezidentských voľbách, a tak môžeme všetku našu pozornosť plne sústrediť na blížiace sa európske voľby. Už 8. júna si totiž zvolíš politikov, ktorí by mali Slovensko reprezentovať na zahraničnej pôde.

Všetky strany, ktoré sa zapájajú do volieb, už začali vo veľkom oslovovať svojich voličov. Volia klasické spôsoby ako návštevu voličov osobne či billboardy, ale v súčasnosti to už nie sú tie najväčšie ťahače kampaní. Ako si si isto všimol, ľuďom sa kandidáti prihovárajú vo veľkej miere zo sociálnych sietí.

Startitup sa preto spolu s odborníkmi pozrel na to, aká je budúcnosť politických kampaní. Rozprávali sme sa s marketérom Róbertom Slovákom a mediálnym analytikom Ivanom Godárskym.

Vonkajšia reklama nevymizne

Aj keď sa ti môžu billboardy možno javiť ako zastaralá technika, obaja odborníci sa zhodujú, že len tak skoro z ulíc nevymizne. Ako príklad uvádza mediálny analytik prezidentské voľby. Pripomína, že Ivan Korčok aj Peter Pellegrini využili na vlastnú propagáciu outdoor aj online prostriedky.

Stále podľa neho vidieť prevahu v prospech outdoor politickej kampane. „Na základe monitoringu TIS a ich odhadov vyzerá, že obaja kandidáti minuli každý na outdoor (a hovorím len o bilbordoch a bigbordoch) cca 200-tisíc eur. Obaja mali po cca 930 bilbordoch a 35 bigboardoch,“ uviedol Ivan Godársky.

Porovnáva to prirodzene s online kampaňou, do ktorej investovali ešte viac peňazí. „Pri porovnaní s online reklamou (Meta, Google) išlo dokonca o vyššiu sumu – Ivan Korčok minul podľa odhadov TIS na online reklamu na týchto platformách 116-tisíc a Peter Pellegrini 107-tisíc eur,“ dodal.

Výhodou tejto kampane je, že sa ti zobrazí ako sponzorovaný príspevok aj v prípade, že kandidátov na sociálnej sieti nesleduješ. Telku vypneš, billboard môže byť na mieste, ktorým neprechádzaš, ale telefón máš v ruke, povedzme si úprimne, každý deň.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroj: Memo98

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá