Popradská káva je na trhu už 65 rokov. Okrem prvenstva v slovenskej produkcii káv je však aj marketingovým mágom

  • Pravidlo „koľko ľudí, toľko chutí“ pri Popradskej káve neplatí.
  • Kupujú ju nielen starí, ale aj mladí Slováci a nedajú na ňu dopustiť.
  • Popradská káva si drží kvalitu starých čias, no marketingové oddelenie napreduje a prináša bravúrne kampane.
  • Pravidlo „koľko ľudí, toľko chutí“ pri Popradskej káve neplatí.
  • Kupujú ju nielen starí, ale aj mladí Slováci a nedajú na ňu dopustiť.
  • Popradská káva si drží kvalitu starých čias, no marketingové oddelenie napreduje a prináša bravúrne kampane.

Jej príbeh začal v roku 1995. Pražiareň sídlila v dvoch garážach a pracovali v nej šiesti ľudia. Dnes má na Facebooku cez 50 000 sledovateľov a produkciu konzumnej kávy v ohromných číslach.

Popradské ponúka cenovo dostupnú kávu priemernej kvality, napriek tomu si inú kávu vo svojej šálke niektorí z nás nevedia ani predstaviť. Okrem 250 gramového balenia mletej arabiky na svojom e-shope ponúka výrobca nové zrnkové kávy a veľa ďalšieho.

Začali z garáže

S Popradom sa história praženia kávy a spracovania čaju spája už od roku 1955, keď v tejto oblasti vznikli pražiarne, baliarne a skladištia štátneho obchodu. V tom čase bola celá výroba sústredená do dvoch garáží, v ktorých pracovalo šesť zamestnancov. V rokoch 1958 až 1962 vyrástol v Poprade nový závod s výrobnou kapacitou až 450 ton kávy ročne. 

zdroj: Popradske.sk/o-nas

„Nová éra pre popradské baliarne sa začala písať v roku 1994, keď sa zmenili vlastnícke vzťahy a podnik prešiel do súkromných rúk. Vznikla zamestnanecká akciová spoločnosť. O päť rokov neskôr sa firma opäť rozrástla a k popradskému podniku pribudol nový produkčný závod v Spišskej Belej,“ hovorí Popradské na svojom webe.

Popradská káva ako výrobca čaju?

Väčšina ľudí pozná Popradské ako najväčšieho producenta a pražiara kávy na Slovensku, no málokto skutočne vie, že táto akciová spoločnosť je prvým producentom ovocných čajov v našej krajine. Tie začali predávať už v roku 1994 a prvými príchuťami boli višňa a jahoda. Vzhľadom na nedostatočné prepojenie a vedomosť verejnosti, že okrem kávy je tento gigant zároveň rovnako veľkým producentom čaju, sa spoločnosť rozhodla v roku 2011 spustiť prvú televíznu kampaň na svoje čaje.

Slovenská káva v uliciach Talianska

Dva roky vzad sa naša slovenská pražiareň rozhodla otestovať talianské chute, a to tak, že vyslali Popradskú kávu do talianských ulíc. Jednak sa tento čin osvedčil ako dokonalý marketing, no aj malá sociologická štúdia. Každému zákazníkovi dali ochutnať z dvoch šálok s poukázaním na pôvod kávy. V jednej mala byť naša, Popradská, káva. V druhej sa mala nachádzať talianská.

Test dopadol tak, že každý Talian označil za chutnejšiu tú, ktorá bola deklarovaná ako pravá talianská, no skutočnosťou bolo, že káva v oboch šálkach bola slovenská. Po prezradení tohto malého podvodu zákazníkom sa aktéri dočkali súhlasného prikyvovania a pochvál Popradskej kávy.

Inovácie v kávovom svete

Je nepravdepodobné, že spoločnosť dominujúca niektorému zo sektorov trhu viac, než 50 rokov, bude ponúkať dookola rovnaký sortiment bez zmeny. Napriek tomu, že sme si ako Slováci zvykli na zalievanú popradskú arabiku podávanú v čajovej šálke na gumenom obruse v babičkinej kuchyni, značka Popradské skrýva za svojím názvom omnoho viac.

V ich e-shope nájdeš rôzne kávy, robustu, arabiku, ich zmesy, čaje a všetko potrebné príslušenstvo. Okrem toho je súčasťou webu aj „príbeh kávy“, ktorý vysvetľuje, ako káva vlastne vzniká. Vo svojom vlogu s názvom Kávológia ti poradia, ako sa skutočný kávičkár správa, ako sa káva má správne zalievať, ako si ju dokonale vychutnať a navyše, okrem nudných videí ti ponúkajú zábavný obsah. Pokiaľ by si preferoval radšej rady, ako naložiť so zvyšnou kávou v poličke, čo sa z nej dá vyrobiť, prípadne, ako ju pretvoriť na iný účel než konzumáciu, ani v tomto Popradské nezaháľa.

Kávové recepty a kozmetika

Kávový peeling na pery, kávová maska, bomba do kúpeľa či mydlo. Tieto všetky recepty môžeš nájsť na youtube a sociálnych médiách firmy Popradské, a tak nemusíš hľadať zložité receptúry a využiť svoj voľný čas získaný rýchlym a jednoduchým receptom na relax.

Ku klasickejšej súčasti kávového sveta a pražiarov patria rôzne kávové recepty, ako je zmrzlina, koláče, pudingy, skrátka všetko, čo sa bežne nachádza v slovenských domácnostiach.

zdroj: Youtube/Popradská káva reprofoto

Ich káva ti chutiť nemusí, no ich reklamy musíš milovať

Je možné, že ti učaruje skôr výberová káva, ako klasická Popradská, navyše, predom namletá a stlačená do známej tehly pokrytej červeno-bordovým lesklým plastom. Aj v tomto nevkuse sa skrýva kúsok umenia. Ich kampane sú humorné a nezabudnuteľné, reklamy podškrtávajú malicherné, podľa ľudí, evidentne, neriešiteľné problémy kávového sveta a zabávajú svojím retro vizuálom a dynamickým strihom. Žiadnu si si v poslednom čase nevšimol? Nič sa nedeje, pretože ti práve „servírujeme“ výber dvoch, podľa nášho názoru, najlepších videí, po ktorých zhliadnutí si Popradské, možno, obľúbiš.

Tajomstvo pravého kávičkára

„Žijeme v dobe sociálnych bublín a táborov. Delíme sa na tých našich a tých druhých. Na konšpirátorov a slniečkárov, či jabĺčkárov a androidistov. Ako by ste nemohli mať radi Star Wars aj Star Trek zároveň. Rozdeľujeme sa dokonca aj podľa toho, akú kávu pijeme. Preto Popradská káva hovorí dosť a namiesto reklamy na produkt urobila kampaň o tolerancii. Všetci máme právo na kávu, aká nám chutí! Lebo ak neriešite kávu iných, aj tá vaša bude chutiť lepšie,“ uvádza Popradské na Youtube a toto je video kampane.

Spoznajte múdrosť pravého kávičkára

Celý život nám hovoria, aby sme niečo zmenili. Vraj len keď sa zmeníme, budeme šťastní. Pozrite si naše video a zistite, aká je múdrosť Pravého kávičkára.

Zdroje: Popradske.sk, Youtube.com

Najnovšie video