Poslankyňa Cigániková: Zastaviť vývoj embrya je humánnejšie ako detský domov

Aktivista Jakub Goda: Tvrdý lockdown je k ekonomike šetrnejší

Kristína Kövešová: Strielali po nás a pravidelne ma bijú. Napriek tomu elán nestrácam

Populárne značky túžia po spolupráci s 13-ročným Matějom. Malý umelec má zaujímavý príbeh

  • Len 13-ročný Matěj Hošek so svojou značkou Maappi zaujal verejnosť už na pražskom Fashion Weeku v roku 2016
  • Mladý umelec trpí Aspergerovým syndrómom a práve vďaka jeho príbehu sa oň zaujímajú mnohé známe značky
  • Vďaka neobvyklej predstavivosti a pamäti Matěj kreslí mapy svetových dopravných tepien a o osvetu sa starajú jeho šikovní rodičia
16722604_784132825072006_5926304814793882151_o
Facebook
  • Len 13-ročný Matěj Hošek so svojou značkou Maappi zaujal verejnosť už na pražskom Fashion Weeku v roku 2016
  • Mladý umelec trpí Aspergerovým syndrómom a práve vďaka jeho príbehu sa oň zaujímajú mnohé známe značky
  • Vďaka neobvyklej predstavivosti a pamäti Matěj kreslí mapy svetových dopravných tepien a o osvetu sa starajú jeho šikovní rodičia

13-ročný Matěj Hošek z Česka trpí závažnou formou Aspergerovho syndrómu, ktorý zapríčiňuje poruchu v oblasti komunikácie a sociálnej interakcie. Napriek tomu však Matěj dostal do vienku mimoriadnu predstavivosť a pamäť, ktorú dnes pozná celá krajina. Začal kresliť mapy, ktoré dnes chcú na tričká tlačiť veľké zvieratá vo fashion priemysle.


Celý príbeh značky Maappi sa rozbehol v roku 2016, kedy sa prvý krát jedinečné mapy mladého umelca objavili na pražskom Fashion Weeku pod hlavičkou charitatívnej kolekcie Autista pro autisty. O tento krok sa postarala Matějova mama, ktorá pre chorobu svojho syna musela opustiť prácu módnej redaktorky.

Spojenie s manželom Martinom, marketingovým špecialistom, začali aktivity Maappi prinášať ovocie a upozorňovať tak na potrebu pomoci ľuďom s týmto hendikepom aj napriek tomu, že nebolo potrebné žiadať o dotácie veľké firmy. „Chceme byť trochu inou charitatívnou organizáciou… máme produkt, ktorý by mal slúžiť ako stroj na peniaze pre charitu,“ vysvetlil pre idnes.cz Matějov otec.


Na svoju prvú kampaň Maappi úspešne získalo prostriedky z crowfundingovej kampane prostredníctvom hithit.cz a namiesto potrebných 250 000 českých korún, dosiahli hranicu 528 000. Príbeh značky, veľký dopyt po produktoch a vôľu pomôcť dobrej veci si všimli aj veľké spoločnosti a už napríklad onedlho na akcii Sportisimo Prague Half Maraton budú v predaji tričká s Matějovými kresbami predávané pod značkou Adidas.

Značka Maappi má už dnes dohodnutú spoluprácu aj s českým výrobcom batohov Braasi, spoločnosťou Marco Polo, rokuje so známou značkou ponožiek Happy Socks, Zoot alebo dokonca Kofi Kofi kávovými vozíkmi.

V súčasnosti značka hľadá investora, nakoľko dopyt po produktoch je naozaj vysoký. Z predaja každého kusu putuje niekoľko percent na rozvoj Maappi a charitatívnu pomoc, najmä pre asistentov detí s poruchou autistického spektra tak, ako je to aj u Matěja. Najbližším cieľom Maappi sú tzv. pop-up stánky s tričkami, mikinami či obalmi na telefóny, ktoré môžu putovať z miesta na miesto po obchodných centrách. Do konca roku by chceli mať zazmluvnených päť takýchto centier.

Zdroj: idnes.cz

Najnovšie video

Najnovší podcast

Aktivista Jakub Goda: Tvrdý lockdown je k ekonomike šetrnejší

Najnovšie