Pora­zí Raku­ten svoj­ho naj­väč­šie­ho riva­la Ama­zon?

Šandi / 4. marca 2014 / Lifehacking

Raku­ten po akvi­zí­cii Vibe­ru roz­ťa­hu­je lak­te aj vo Fran­cúz­sku. Má v plá­ne vybu­do­vať v Parí­ži nové výskum­no-vývo­jo­vé cen­trum kto­ré bude už tre­tie v pora­dí, po cen­trá­ch v Tokiu a New Yor­ku.

Ázijskí technologický giganti Gumi a Samsung a francúzsky Criteo budujú technologické centrá v Paríži. To z Francúzska konečne robí jednu z najzaujímavejších destinácii na založenie vlastných R&D centier pre medzinárodné firmy.

Vyhlásenie Rakutenu spred niekoľkých dní, že si Paríž vybrali  za svoje hlavné Európske centrum výskumu a vývoja, je jasným dôkazom toho, že Francúzsko je veľmi dobrou základňou technologických talentov. Vládne finančné benefity pre investovanie do výskumu a vývoja značne pomáhajú Francúzsku v tejto oblasti. Rakuten od nového centra očakáva, že bude základňov pre štart projektov, ktoré majú za cieľ pomôcť revolucionizovať dátovú analytiku, odhaľovanie podvodov, user interface a e-commerce. 

 

Japonský Rakuten je 3. najväčší gigant v e-commerce a už dnes má v tejto oblasti značný vplyv cez svoju Francúzsku firmu Preceminister. Tú kúpil ešte v roku 2010 za sumu $275 miliónov. Cez Priceminister sa mu podarilo expandovať do ďalších Európských miest prostredníctvom akvízícii firiem ako sú nemecká Tradoria a Anglický Play.com. Len pred časom dostali chuť na dve veľké akvizície. Jednou je Viber, ktorého akvizícia bola oznámená len pár dní dozadu za $900 miliónov. Druhou je streamingová služba Viki za $200 miliónov, čo bez pochýb posilní ešte viac trhovú pozíciu Rakutenu nielen v Európe, ale aj mimo nej.

Zdroj: techniasia.com

 

Pridať komentár (0)