Porsche predstavilo exkluzívnu verziu svojej Panamery. Šéf značky ale varuje pred celosvetovým nedostatkom

  • Porsche uvádza na trh špeciálnu sériu modelu Panamera a to Platinum Edition
  • Pomerne zvláštny model sa vyznačuje kombináciou diskrétnych dizajnových prvkov a rozšírenou štandardnou výbavou pre najnáročnejších
Porsche
  • Porsche uvádza na trh špeciálnu sériu modelu Panamera a to Platinum Edition
  • Pomerne zvláštny model sa vyznačuje kombináciou diskrétnych dizajnových prvkov a rozšírenou štandardnou výbavou pre najnáročnejších

Modelový rad Panamera patrí k pilierom značky Porsche už niekoľko rokov. Aktuálnu generáciu teraz odlišuje špeciálna séria Platinum Edition.

„Porsche Panamera mám osobne veľmi rád pre jeho kombináciu športových a praktických vlastností v luxusnom celku. Nová edícia Platinum Edition bude skvelým osviežením aktuálnej, už druhej generácie tohto exkluzívneho vozidla,“ predstavuje novinku Jan Sedláček, výkonný riaditeľ importu Porsche.

Ak patríš medzi zákazníkov, ktorí si potrpia na to byť originálnymi, nebudeš sklamaný. Porsche v tomto prípade zásobilo model špecifickými dizajnovými prvkami.

Nájdeš tu napríklad adaptívne vzduchové odpruženie, vonkajšie spätné zrkadlá s automatickou clonou, svetlomety LED Matrix či panoramatickú strechu.

zdroj: Porsche

Pre plug-in hybridné modely je k dispozícii aj palubná AC nabíjačka s výkonom 7,2 kW. Čerešničkami na torte sú platinovo lakované 21 palcové kolesá Exclusive Design Sport, čierne športové koncovky výfuku, zatmavené zadné okná, ako aj okenné lišty v lesklo čiernom laku.

zdroj: Porsche

Luxusná výbava si našla cestu aj do interiéru tohto dlho očakávaného modelu. Je tu športový volant GT, asistent jazdy v pruhoch, dovieranie dverí či sedadlá, ktoré majú vlastnú pamäť a nastaviť sa dajú do 14-tich smerov. Nechýba ani audiosystém „BOSE® Surround“ či elegantné analógové hodinky na palubnej doske.

Séria Platinum Edition sa prvýkrát predstaví už 17. novembra v Los Angeles na Auto Show. V závislosti od jednotlivých trhov bude nová edícia k dispozícii pre model Panamera 1, Panamera 4 a Panamera 4 E-Hybrid. V Európe bude Platinum Edition k dispozícii aj v modeloch Sport Turismo, čínsky trh sa dočká aj varianty s predĺženým rázvorom.

zdroj: Porsche

Dodávky zákazníkom majú aj v našich končinách odštartovať v januári 2022. Cenovka novej edície je na nemeckom trhu stanovená na necelých 112-tisíc eur. Oproti sériovému modelu si tak záujemcovia priplatia necelých 20-tisíc eur.

zdroj: Porsche

Pod kapotou Panamery 4 je 2,9-litrový šesťvalcový motor. Zabezpečiť dokáže výkon 330 koní a krútiaci moment 450 Nm, čo umožňuje šprint na „stovku“ za 5,1 sekundy.

V hybridnej verzii je navyše podporovaný elektromotorom s výkonom 136 HP, ktorý dáva systémový výkon 464 HP a umožňuje zrýchlenie na 100 km/h za 4,4 sekundy. 

zdroj: Porsche

Svetová kríza ich nezastavila

Spoločnosti Porsche sa napriek celosvetovej polovodičovej kríze darí. Výrobca športových automobilov so sídlom v Štuttgarte je naďalej jedným z najziskovejších výrobcov automobilov na svete.

zdroj: Porsche

Za deväť mesiacov sa výnosy značky zvýšili o 19,1 % na 23,1 miliardy eur. Len pre predstavu, minulý rok to bolo 19,4 miliardy eur.

„Na svoj úspech môžeme byť hrdí, no takisto musíme vo štvrtom štvrťroku pracovať maximálne sústredene,“ povedal Lutz Meschke, podpredseda výkonnej rady spoločnosti Porsche AG.

„V týchto náročných časoch sme dosiahli dobrý výsledok. Čiastočne je to vďaka našim hlavným automobilom, ako sú 911 a Taycan, ktoré lákajú ľudí na celom svete. Takisto sme však odhodlane pokračovali v sprísňovaní nášho už aj tak prísneho riadenia nákladov.“

zdroj: Porsche

Od začiatku roka spoločnosť Porsche dodala zákazníkom na celom svete viac ako 217-tisíc vozidiel. Je to o 13 % viac než za prvých deväť mesiacov predchádzajúceho roka. Keby nebolo čipovej krízy, výrobca športových automobilov by mal ešte lepšie predaje.

Aj keď sa v spoločnosti hovorí o neustálom zdražovaní a kríze, zdá sa, že na svete je stále dosť ľudí, ktorí si doprajú luxusné kúsky áut. Knihy objednávok sú v prípade Porsche uspokojivo plné. Stabilne rastie najmä objem predaja plne elektrického športového automobilu Taycan.

zdroj: Porsche

Za prvých deväť mesiacov tohto roka bolo dodaných celkovo 28 640 exemplárov. „Taycan je mimoriadne inovatívne vozidlo, ktoré má u našich zákazníkov veľký úspech. Náš raný prechod na stratégiu elektromobility začína prinášať ovocie,“ uviedol Oliver Blume, predseda výkonnej rady spoločnosti Porsche AG.

Napätie na svetovom trhu s polovodičmi bolo mimoriadne citeľné najmä od júla do septembra. Podľa Meschkeho bude v nasledujúcich mesiacoch vládnuť celosvetový nedostatok:

zdroj: Porsche

„Štvrtý štvrťrok bude výzvou. Vyvinieme maximálne úsilie na to, aby sme napriek nedostatku polovodičov vyrobili čo najviac vozidiel a znova dosiahli dobrý koncoročný výsledok.“

Meschke sa drží svojho strategického cieľa 15 % návratnosti predaja: „Spoločne robíme maximum pre to, aby sme zabezpečili, že napriek všetkým výzvam, ktoré priniesol celý rok, toto číslo dosiahneme.“

Zdroj: Porsche

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá