Praha sa pobije so smogom. Autobusy budú zadarmo, zamestnanci do práce chodiť nemusia

  • Hlavné mesto našich susedov bojuje tak ako mnoho ďalších metropol so znečisteným ovzduším
  • Hraničné situácie však chce okamžite riešiť
  • V čase najväčšieho smogu obyvatelia presadnú do MHD, bude totižto zadarmo
jaromir-kavan-176797-unsplash
Unsplash
  • Hlavné mesto našich susedov bojuje tak ako mnoho ďalších metropol so znečisteným ovzduším
  • Hraničné situácie však chce okamžite riešiť
  • V čase najväčšieho smogu obyvatelia presadnú do MHD, bude totižto zadarmo

Metropola bez áut. Vieš si to vôbec predstaviť? Pravdepodobne nie. Na jednej strane je pohodlné sadnúť pred domom do dopravného prostriedku, ktorý ťa dostane z bodu A do bodu B rýchlo a pohodlne. Väčšia koncentrácia automobilov však so sebou prináša hneď niekoľko nevýhod v podobe ranných či poobedných zápch a o znečisťovaní ovzdušia ani nehovoriac.

Nedávno sme sa venovali problematike bratislavskej dopravy a prišli sme na to, že približne 150-ti­síc Slo­vá­kov denne dochádzajúcich do práce v Bratislave, ča­ka­ním v záp­che pre­márni cel­kom 1 653 ho­dín = 68 dní = 2,2 me­siaca svojho ži­vota. Keby sme do tohto času ne­rá­tali noc, ale iba ak­tívnu časť dňa, o ktorú v pod­state ide, v sto­ja­com aute sa vo­dič oberá o dva­krát viac času, čiže 4,5 me­siaca bde­lého ži­vota (viac si prečítaš TU).

A to zďaleka nie je všetko. Už onedlho totižto naše hlavné mesto čakajú radikálne dopravné obmedzania na niekoľkých dôležitých uzloch, čo môže spôsobiť malú apokalypsu. Sám primátor, Matúš Vallo domácim aj návštevníkom mesta radí namiesto auta radšej presadnúť do mestskej hromadnej dopravy (čítaj TU). Podobné odporúčanie má aj Praha, nie však kvôli obmedzeniam, ale koncentrácii smogu.

České hlavné mesto zvažuje zavedenie nízkoemisnej zóny aj mýto pri vjazde do centra, no už v najbližšej dobe che schváliť o niečo jednoduchšie riešenie. Už pri tom najnižšom stupni smogovej situácii chce zaviesť mestskú hromadnú dopravu úplne zadarmo. A to nie je všetko. Praha chce spustiť aj masovú kampaň pre zamestnávateľov, aby ich presvedčila, že v čase veľkého znečistenia ovzdušia mesta môžu povoliť svojim zamestnancom prácu z domu.

Pýtaš sa prečo také radikálne zmeny? Praha je po Ostrave druhým najviac znečisteným mestom a zatiaľ čo v Ostrave sa o smog stará výroba, v hlavnom meste Česka je to predovšetkým doprava.

Zdroj: ekolist.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech