Prečo dizajnová agentúra PLATFORM pracuje so svetovými lídrami? Čo robí inak?

  • V dizajnérskej komunite sa o PLATFORM veľa rozpráva a my by sme radi našim čitateľom poskytli zopár zákulisných informácií, ako to vyzerá vo firme, ktorá spolupracuje s globálnymi značkami ako Spotify, BMW, Gartner, Avon, LG a podobne. Predpokladám, že pri spolupráci s klientmi po celom svete, to máte počas dňa celkom živé.
platform_titulka_final
archív PLATFORM
  • V dizajnérskej komunite sa o PLATFORM veľa rozpráva a my by sme radi našim čitateľom poskytli zopár zákulisných informácií, ako to vyzerá vo firme, ktorá spolupracuje s globálnymi značkami ako Spotify, BMW, Gartner, Avon, LG a podobne. Predpokladám, že pri spolupráci s klientmi po celom svete, to máte počas dňa celkom živé.

Lukáš, prezraď nám na úvod niečo o PLATFORM. Čo robíte a ako sa odlišujete od ostatných agentúr?

Najjednoduchšie povedané, dizajnujeme a programujeme softvér – mobilné aplikácie, webové aplikácie či grafické rozhrania pre smarthome riešenia. Dalo by sa povedať, že naša práca zjednodušuje ľuďom interakcie s počítačom.

Odlišujeme sa najmä tým, že sa nezameriavame iba na vizuálne vylepšenia. Pomáhame klientom vylepšiť podnikanie, a to merateľným spôsobom. Prostredníctvom rôznych dizajnových a biznisových princípov pomáhame klientom dosiahnuť obchodné ciele. Obchodné ciele ako je zvýšenie počtu nákupov, registrovaných používateľov, vyplnených kontaktných formulárov, zvýšenie počtu stiahnutí mobilnej aplikácie, zdieľanie obsahu či celkové vylepšenie používateľského zážitku. Máme zastúpenie v Bratislave, San Franciscu a New Yorku.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: archív PLATFORM, Lukáš Horák (vpravo) na návšteve u klienta v San Franciscu, ktorý získal multimiliónovú investíciu po redizajne mobilnej aplikácie spoločnosťou PLATFORM.

Ako u vás začína klasický deň? Začínate v nejakú konkrétnu hodinu?

Uvedomujem si, že každému vyhovuje iný režim a snažím sa našim ľuďom poskytnúť čo najlepšie podmienky. Preto naša pracovná doba nie je fixne stanovená. Niektorí z nás chodia do práce skoro ráno, iní začínajú pred desiatou a nájdu sa aj takí, ktorí do práce prídu až na obed alebo poobede. Naši ľudia sú dostatočne zodpovední na to, aby sa vedeli prispôsobiť termínom. Keď treba prísť skôr, tak sa podľa toho zariadia. Preto im nechávam veľkú voľnosť.

Každé ráno čakajú na našich ľudí čerstvé raňajky na účet firmy. O príjemný štart do dňa v podobe zdravej stravy sa stará naša Office & Happiness manažérka Zuzka (ak si nahodou ona sama nepotrebuje niečo ráno vybaviť alebo si dlhšie pospať). Na všetkých máme rovnaký meter.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: archív PLATFORM, Office & Happiness manažérka Zuzana sa stará o administratívu, ekonomiku, personalistiku a kultúru firmy.

Máte nejaké pravidelné stretnutia, ktoré odštartujú deň?

Spolupráca s klientmi z rôznych časových pásiem nás donútila prispôsobiť aj naše procesy. V skorých ranných hodinách naši manažéri niekoľko rokov pravidelne absolvovali telefonáty s klientmi z Austrálie. S klientmi z USA máme hovory, naopak, vo večerných hodinách. Preto naši členovia tímu pracujú intenzívne počas rôznych častí dňa a tak sa núteným interným stretnutiam snažíme vyhýbať. Stretnutia sú plné zbytočných slov a abstraktných konceptov.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: archív PLATFORM, Rýchla diskusia medzi dizajnérmi (zľava Stanley, Stano a Majo).

Na akých projektoch ste poslednú dobu pracovali? Pracujete aktuálne aj na projektoch pre svetovo známe značky?

Áno, pracujeme neustále aj so zvučnými menami. Keď sa však zamyslím, moji kolegovia si asi ani neuvedomujú, že pravidelne pracujú na projektoch pre svetových lídrov. Nechcem, aby to vyznelo arogantne, ale už sme si na to asi zvykli.

Nedávno sme spolu s partnerskou agentúrou dizajnovali grafické rozhranie pre televízie LG Electronics, ktoré budú používať desiatky až stovky miliónov ľudí po celom svete. Tento týždeň začíname dizajnovať grafické rozhranie pre spoločnosť Royal Caribbean, čo je druhý najväčší prevádzkovateľ výletných lodí na svete. Okrem toho programujeme experimentálnu mobilnú aplikáciu s použitím rozšírenej reality pre spoločnosť BEKO, čo je výrobca elektroniky a sponzor futbalového tímu FC Barcelona. Tiež dlhodobo dizajnujeme grafické rozhranie pre poprednú slovenskú banku, ktoré bude čoskoro používať viac ako štvrťmilióna Slovákov.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: archív PLATFORM, Andrej Adamčík (CTO) pri programovaní experimentálnych projektov.

Klobúk dolu, k takýmto projektom sa na Slovensku dostane asi málokto. Pracujete aj na  menších projektoch alebo ide iba o nadnárodné spoločnosti?

Pravidelne zastrešujeme projekty pre zabehnuté biznisy aj rozbiehajúce sa technologické startupy, prevažne z USA. Dizajnujeme a programujeme mobilnú aplikáciu pre viac ako 40 000 zubárov v New Yorku, ďalej projekt podobný Meetup.com, mobilnú aplikáciu na štýl Tinder pre profesionálov, komunikačný nástroj podobný známemu startupu Slack a množstvo iných projektov. Pomáhame aj niekoľkým nádejným slovenským startupom. Väčšinou pracujeme na desiatich až pätnástich projektoch súbežne.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: archív PLATFORM, Dizajnér Adrián sústredene dizajnuje jeden z projektov.

V najbližších mesiacoch očakávame veľký nárast požiadaviek. Posledné týždne sa nám rozbehli marketingové a obchodné aktivity a nových požiadaviek máme tak veľa, že sme museli tieto aktivity stopnúť. Samozrejme, veľmi sa z toho tešíme. Môžeme si vyberať projekty, na ktorých chceme pracovať.

Ako to u vás vyzerá počas dňa, keď máte toľko projektov na stole?

Atmosféra v office je väčšinu dňa veľmi sústredená. Každý vie, čo má robiť. Celý tím poctivo prerába nápady z celého sveta na reálne produkty. Každý deň prezentujeme v poobedňajších a večerných hodinách nové časti projektov klientom prostredníctvom denných reportov. Vzhľadom k tomu, že sú naši klienti vzdialení tisíce kilometrov, potrebujeme ich pravidelne informovať o progrese. Väčšinou ide o ukážku prác za posledných 24 hodín a plán na ďalší deň.

Manažéri väčšinou okolo obeda slovenského času absolvujú prvé video hovory s klientmi z východného pobrežia USA, kde je práve ráno. Priebežne informujeme našu produktovú manažérku Annu v New Yorku, ktorá má na starosti niekoľko projektov pre lokálnych klientov.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: archív PLATFORM, Naša produktová manažérka z New Yorku Anna McNab (na obrazovke) počas video hovoru s kolegyňou Zuzkou.

V poobedňajších hodinách pokračujú video hovory s klientmi v centrálnom časovom pásme a večer s klientmi na západnom pobreží USA. Niekedy ide o prezentácie denných reportov, inokedy sú to prvé hovory s novými klientmi alebo intenzívne workshopy, kde s klientom spoločne vytárame špecifikáciu projektu. Vo večerných hodinách sa tiež pravidelne informujeme o nových projektoch a požiadavkách s našim tímom v San Franciscu. Nie je to však každý deň rovnaké.

Máte počas dňa pri tak intenzívnom tempe aj nejaké prestávky na relax?

Samozrejme, dokonca podnecujeme ľudí, aby sa počas dňa nejak odreagovali. Vo veľkom sa v našej zasadačke počas celého dňa zabávame NHL zápasmi na Playstation. Okrem toho u nás nájdete rôzne hudobné nástroje ako profesionálne elektronické bicie, niekoľko gitár a piáno. Chodíme na spoločné obedy a každý štvrtok poobede mávame spoločné stretnutia pri vínku alebo pivku. Tieto stretnutia často pokračujú niekde v centre mesta. V piatok sa potom dosť veľa ľudí prepne na PN/homeoffice mode. :D

Je úplne bežné, že si niektorí odbehneme cez deň zacvičiť do posilňovne alebo záplavať. Občas si do kancelárie zavoláme maséra. Všetci dobre poznáme: “V zdravom tele, zdravý duch.” Myslím, že relaxu a aktivít na odreagovanie nikdy nie je dosť.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: archív PLATFORM, Dizajnéri oddychujú pri hraní NHL zápasov na Playstation.

 

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: archív PLATFORM, Profesionálna sada bicích priamo v kanceláriach.

Plánujete pri takom návale nových projektov rozširovať tím či máte dostatok ľudí?

Áno, momentálne máme otvorených niekoľko dizajnérskych, programátorských aj manažérskych pozícii. V najbližších mesiacoch plánujeme otvoriť aj novú pobočku a chystáme niečo netradičné.

Na základe čoho si vyberáte budúcich kolegov? Vyžadujete nejaké špecifické skúsenosti alebo vzdelanie?

Skúsenosti s digitálnym dizajnom, konkrétne s tvorbou webových alebo mobilných aplikácií sú nevyhnutné. Pri seniorských pozíciach aj výborná znalosť anglického jazyka. Okrem toho však nie sme veľmi nároční. Špecifické vzdelanie nie je vôbec dôležité. Dôležité je nadšenie pre dizajn alebo programovanie, zodpovednosť a tímový duch. Práca na projektoch pre klientov v rôznych časových pásmach musí byť dobre zladená a transparentná.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: , Lukáš (bližšie ku kamere) je síce vyštudovaný právnik, v PLATFORM však zastrešuje interaktivný dizajn.

Čo by si poradil na záver našim kreatívcom, aby ich služby vyhľadávali zahraničné spoločnosti či dokonca svetoví lídri?

Nechcem, aby to vyznelo príliš všeobecne, ale za najdôležitejšie považujem, aby ste vytvárali pre svojich klientov hodnotu. Čím ste hodnotnejší pre ostatných, tým budete mať väčšiu hodnotu vy. Vaše služby budú hodnotnejšie. Vaše názory budú mať väčšiu hodnotu. Má to vplyv aj na vaše zárobky. Predstavte si, že vaša rada má hodnotu 100 EUR a klientovi ju predáte za 50 EUR. Jeho profit teda bude 50 EUR. Paráda. Čo však, ak viete klientovi poskytnúť radu v hodnote 3 000 EUR, 25 000 EUR alebo 1 000 000 EUR?
Netreba zabúdať, že na vašom úspechu má veľký podiel aj marketing a schopnosť predať sa. Ak poskytujete skvelé služby alebo predávate skvelé produkty, musíte dať o sebe vedieť. Môžete mať aj najlepší produkt na svete. Ak sa o ňom nikto nedozvie, tak ho nikto od vás nekúpi. Keď teda chcem pracovať napríklad s firmami z New Yorku, musím dať týmto firmám o sebe vedieť a prispôsobiť tomu všetky procesy. Nie je to jednoduché, ale výsledok stojí za to.

Lukáš, ďakujeme za rozhovor a zákulisné informácie. Želám PLATFORM a celému tímu naďalej veľa úspechov.

Ďakujem, Linda, máme veľké plány a verím, že o nás ešte budete počuť veľa dobrého.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou PLATFORM.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá