Prečo ľudia robia drámu z toho, že najväčšie hviezdy YouTube neustále „končia“?

  • Zdá sa, že predávať samého seba ako produkt nie je iba med lízať.
iquit
  • Zdá sa, že predávať samého seba ako produkt nie je iba med lízať.

Pred 2 týždňami PewDiePie, najpopulárnejší YouTuber oznámil, že končí so svojim vlogom. Štyri dni na to Casey Neistat, jedna z najväčších vychádzajúcich hviezd počas posledných 2 rokoch oznámil, že taktiež končí so svojim vlogom.

Ukončenie kariéry PewDiePie bolo však veľmi krátke. V skutočnosti iba natáčal 2. sezónu svojej šou, Scare PewDiePie. Neistat medzitým získal 25 miliónov dolárov od CNN na vybudovanie nového média. Taktiež však neskončil natrvalo, dokonca nahral video o cestovaní so svojím synom vo Vietname.

Videí o skončení na Youtube a vlogy so spoveďami je už toľko, že by sa mohli stať vlastným žánrom. Kľudne sa presvedč sám, koľko videí nájdeš iba na Slovensku a Česku pri vyhľadávaní „končím“. Je to ako keby sa kapela vždy počas vlastného turné rozpadla , len aby sa neskôr dali dokopy pre jedno ďalšie vystúpenie. Ide už skrátka o obohranú platňu, ktorú iní ľudia začali parodovať.  Netreba však všetkých hádzať do jedného koša. Neistat a PewDiePie nemajú problémy YouTubera strednej triedy, ktorý má „iba“ niekoľko 100 000 fanúšikov. Títo dvaja vo svojom remesle prerazili a ročne zarábajú milióny eur.

Paradoxom vlogov však je, že ak sa človek dostane na vrchol, nezmení to jeho dennú rutinu. Úspech je založený na osobnosti. Je potrebné točiť video každý jeden deň na neurčitú dobu. Najväčší YouTuberi si síce môžu dovoliť vlastný tím, ktorý by im pomáhal s produkciou, Fanúšikovia však očakávajú, že ich obľúbený YouTuber si bude videá skôr natáčať sám a každý jeden deň prejavovať kúsok zo seba.

casey_hbo

foto: hbo.com

Kariéra YouTubera môže naraziť stereotyp. Čím viac fanúšikov človek má, tým viac toho očakávajú. Nedostatok kreativity sa ľahko môže v jednotlivých videách prejaviť kvôli časovému obmedzeniu. Je totiž potrebné pridávať video každý deň. Konkurencia je pritom obrovská. Clickbait názvy, clickbait náhľady (thumbnail) a kvantita nad kvalitou je súčasnou vizitkou väčšiny YouTuberov.

Vlogging ako formát je osobnou kapitolou YouTube videí. Človek prezentuje svoj život a seba samého, čo môže byť po čase veľmi vyčerpávajce. A hoci v súčasnosti „I quit“ videá už pôsobia skôr ako clickbait, predstavujú možnosť pre reštart. YouTuber si dá konečne pauzu, naberie nové sily a má čas na premyslenie si, aký krok je pre jeho kanál najvhodnejší.

YouTube sa stal ďalším prostreidkom pre uskutočňovanie biznisu. Áno, najväčší YouTuberi do toho určite nešli kvôli peniazom, keď už to však robia na plný úväzok, tak sa skrátka musia uživiť. Predávať samého seba nie je ľahké. Predávať samého seba každý deň je ešte ťažšie. V určitom momente skrátka dôjde k pocitu vyhorenia, kedy si človek už jednoducho musí dať pauzu. Akurát by z toho YouTuberi a ľudia nemuseli robiť až takú veľkú drámu, pretože to je pri takejto práci prirodzené. Človek si skrátka musí aj oddýchnuť a dať si pauzu aby zistil, ako moc ho jeho práca baví a ako mu začne chýbať.

zdroj: theverge.com, zdroj titulnej fotografie: koláž – Youtube/Pewdiepie & Youtube/Rstar

Najnovšie video

Najnovší podcast

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Najnovšie