Kultúrny šok: 40 ročný panic v Japonsku je úplne bežná vec. Samota je obrovský problém

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Šéfredaktor Denníka N Kostolný: Moja duša sa nedá kúpiť Pentou

Predajca luxusných áut: Slovensko musí zabrať, ak chceme byť elektroveľmocou. SUV je bezpečnejšie ako limuzína

  • Aké modely áut sú čoraz obľúbenejšie medzi biznismanmi? Prémiové služby sú rovnako dôležité ako samotné auto
  • Land Rover Defender sa vyrába na Slovensku, ako sa mu darí a v čom je unikátny?
  • Ako sa predávajú autá počas koronakrízy? Dôsledky pocítilo aj Slovensko
Untitled design (15)
  • Aké modely áut sú čoraz obľúbenejšie medzi biznismanmi? Prémiové služby sú rovnako dôležité ako samotné auto
  • Land Rover Defender sa vyrába na Slovensku, ako sa mu darí a v čom je unikátny?
  • Ako sa predávajú autá počas koronakrízy? Dôsledky pocítilo aj Slovensko

Koronakríza zasiahla aj predaj áut, ale na druhej strane sa dopyt po nich neustále zvyšoval. Dnes si už Slováci nezakladajú iba na spoľahlivom a bezpečnom aute, ale aj na dodatočných službách ako servis či prémiová starostlivosť.

Odborníka v autopriemysle a výkonného riaditeľa T.O.P. AUTO PREMIUM Petra Dudoňa (41) sme sa pýtali, či koronakríza zasiahla aj slovenský trh a ako ho ovplyvnila. Ako sám tvrdí, v momentálnej situácií je dôležité vyhľadávať nové inovácie pre svojich zákazníkov a prispôsobiť sa trhu.

Pôvodne ste boli autorizovaným predajcom vozidiel Jaguar Land Rover aj Volvo. V roku 2020 ste sa so značkami osamostatnili a vznikla nová spoločnosť, ktorá zastrešuje iba Jaguar Land Rover. Prečo ste sa tak rozhodli?

Pri troch značkách pod jednou strechou sa postupne začali miešať skupiny zamestnancov a hospodárenie jednotlivých firiem. Vtedy nebolo možné merať spoločne efektivitu pre anglické značky Jaguar a Land Rover a aj pre švédsku značku Volvo.

Preto došlo k definitívnemu prerozdeleniu portfólia, ale aj spoločnosti. Od 1. apríla 2020 vznikla spoločnosť T.O.P AUTO PREMIUM ako samostatný hospodársky subjekt a jediný autorizovaný díler vozidiel značky Jaguar a Land Rover v Bratislavskom kraji.

zdroj: Startitup

Ako vyzerá váš typický zákazník?

Našu klientelu tvoria verní zákazníci, ktorí pracujú predovšetkým vo firmách a využívajú vozidlá na reprezentatívne účely. Láka ich predovšetkým prémiovosť limuzín a všestrannosť SUV modelov.

Tieto autá im poskytujú komfort, ktorý bežný biznisman potrebuje na reprezentáciu a zároveň ich môže využívať aj na aktívny oddych a odpočinok, pretože sú to bezpečné vozidlá.

Verní zákazníci sa k vám vracajú kvôli vašim modelom áut alebo kvôli zákazníckemu servisu, ktorý poskytujete klientom?

Tu sa to dopĺňa jedno s druhým. Automobily značky Jaguar Land Rover ponúkame od roku 2004, kedy sme sa stali autorizovaným predajcom a servisným strediskom.

V tom čase sa cez hranice exportovali kusové vozidlá a ľudia boli veľmi opatrní. Trvalo istý čas prilákať zákazníkov na našu stranu, ale nám sa úspešne podarilo etablovať a získať si dôveryhodnosť. 

Museli sme sa presadiť aj v kategórií služieb. V momente, ako ukážete, že sa dokážete postarať aj o prémiovú starostlivosť, vytvoríte si tým verný vzťah s klientom a zabezpečíte si, že sa vráti.

zdroj: T.O.P. AUTO PREMIUM

Čo presne znamená prémiová starostlivosť?

U nás je dôležité, aby sme klientove požiadavky vyriešili rýchlo a efektívne. Snažíme sa 24/7 zabezpečiť dovolateľnosť, či už cez našich zamestnancov alebo asistenčnú službu, pretože každé jedno vozidlo si skôr alebo neskôr nájde cestu do servisu.

Dnes už je vo svete mnoho možností a produktov, z ktorých si človek dokáže vybrať. Ale prémiová starostlivosť je služba, ktorá odlišuje T.O.P AUTO PREMIUM od bežnej konkurencie.

V našej firme pracujú ľudia, ktorí sú tu viac ako 15 rokov. Poznáme sa navzájom a vieme, že máme kvalitných a vzdelaných ľudí, ktorí sú znalí chovania, aj produktov. Skúsenosti a vedomosti sú to, čím sa odlišujeme od konkurencie.

Prečo by sa mal zákazník rozhodnúť servisovať auto u vás, ako u konkurencie?

Máme zamestnancov, ktorí počas dlhých rokov prechádzajú odbornými školeniami na Slovensku, ale aj v zahraničí. Náš personál je pri mechanických, špecializovaných a klampiarskych opravách. Majú odborné vedomosti a zabezpečujú, že svoju prácu odvedú správne.

Spolupracujeme aj s odbornými učilišťami, kde vychovávame budúcich zamestnancov do nášho tímu. Taktiež robíme maximum pre to, aby bol náš tím ľudí čo najodbornejší a najhodnotnejší pre našich klientov.

Dnes je Bratislava mestom luxusných SUV. Pocítili ste aj u vás, že je väčší záujem o tieto modely?

V súčasnosti ľudia investujú prostriedky do reprezentatívnosti a bezpečnosti. Tieto modely určite poskytujú zvýšenú mieru bezpečnosti. Teraz sú SUV módny trend a sú pre ľudí pohodlnejšie.

Tento typ áut je u nás na vzostupe. V iných častiach Európy rastie záujem aj o menšie vozidlá, ktoré ľudia využívajú iba na prepravovanie sa do práce či do väčších miest. Uvidíme, čo nám táto doba ešte prinesie, ale dopyt po našich vozidlách je tu neustále.

Naše špecifikum je to, že už máme fabriku v Nitre, kde vyrábame model Defender značky Land Rover. Aj slovenský klient teda môže povedať, že využíva domáci produkt a jazdí na vozidle, ktoré bolo vyrobené slovenskými rukami. Momentálne si ľudia veľmi dávajú záležať, kde bolo ich auto zložené. Aj keď to nie je primárny bod ich rozhodovania sa, ovplyvňuje ich to.

zdroj: T.O.P. AUTO PREMIUM

Ako sa zatiaľ darí novému Defenderu v rámci predajov?

V súčasnosti je to vysoko dopytovaný model. Je to spôsobené aj tým, že od ukončenia posledného modelu prešli už tri roky a ľudia čakali na príchod nového. Zachoval si všetky svoje jazdné a terénne vlastnosti, ale dostal sa o level vyššie čo sa týka prevedenia, vyhotovenia a prémiovosti.

Ku dnešnému dňu sme slovenským klientom predali približne 25 kusov a niekoľko desiatok je opäť vo výrobe. Pre našich klientov sme napríklad v septembri zorganizovali Test Drive Event nového Land Roveru Defender, aby mali predstavu o samotnom modely. 

Ako prví ste prišli na slovenský trh s novinkou- testovacia jazda domov. Čo to presne znamená?

V apríli a v marci keď ešte nebolo možné mať otvorený showroom a stýkať sa v skupinách, prišli sme s takouto novinkou. Klient si po vyskladaní svojho vozidla, ak sa zhodovalo s tým, ktoré máme na sklade alebo v showroome, mohol dohodnúť testovaciu jazdu.

Po všetkých dezinfekčných, ionizačných a hygienických opatreniach bolo vozidlo dopravené k nemu domov spolu s niektorým z našich zamestnancov. Ten bol oprávnený zodpovedať otázky aj vykonať testovaciu jazdu. To bola jediná možnosť, ako si mohol klient vyskúšať vozidlo aj počas tohto obdobia.

Aj pri servise sme ponúkali takúto alternatívu. Klient iba odovzdal kľúče, vozidlo bolo odvedené na opravu. Neskôr bolo po všetkých dezinfekčných opatreniach vrátené späť do jeho rúk.

Je možné si jednotlivé modely upravovať na mieru podľa vlastných preferencií?

Toto je špecifikum našich modelov. Je neuveriteľné, koľko existuje možností prispôsobenia si vozidla podľa vlastných požiadaviek.

Na výber je od limitovaných verzií, po voliteľné farby a príslušenstvo, až po edíciu SV, kde špeciálne oddelenie výrobcu upravuje vozidlo podľa konkrétnych požiadaviek. Naši klienti sa týmito autami doslova definujú, chcú sa odlíšiť a veľmi radi využívajú túto možnosť.

zdroj: Startitup

Všetky luxusné modely áut sú cenovo rovnako ohodnotené- začínajú na sume okolo 90 000 €. Ponúkate pre klientov aj možnosti financovania?

Spolupracujeme s rôznymi finančnými inštitúciami a ponúkame sprostredkovanie, aj ich možnosti financovania. Týkajú sa úveru cez formy lízingu, až po prenájom vozidla. Pri stretnutí sa s klientom a vyjasnení si jeho potrieb, vieme ponúknuť na mieru šitý spôsob financovania toho vozidla.

Všetko závisí od klientovej predstavy a spôsobu, akým chce auto vyfinancovať. Všetko je možné urobiť tak, aby to spĺňalo jeho možnosti a predstavy.

Vo svete rastie dopyt po elektroautách. Ako ľudia na Slovensku reagujú na elektromobily?

Jaguar uviedol na trh čisto elektronický sériový model vozidla Jaguar I-PACE. Dizajn a jeho úžitkové vlastnosti spĺňajú aj tie najnáročnejšie očakávania klientov. 

Klienti sú s elektrovozidlami spokojní, ale infraštruktúra na Slovensku je zatiaľ vo vývoji a stále tu existujú veľké obmedzenia týkajúce sa dopravy. Preto je nutná aj úprava legislatívy.

V západnej Európe sú tieto vozidlá dotované aj vládnymi daňovými úľavami. Toto v budúcnosti môže pomôcť aj záujmu a zvyšovaniu povedomia elektromobilov na Slovensku.

Aký je váš objem ročného predaja vozidiel?

Približný priemer ročného predaja je 300 kusov vozidiel. Sme naplno rozbehnutí a naše ambície sú dosiahnuť väčší predaj. Finálne výsledky predaja sa budú odvíjať od vývoja všeobecnej situácie na trhu a od súvisiacich možností pokrytia dopytu našich objednávok vo výrobných fabrikách.

zdroj: Startitup

Plánujete rozšíriť vaše portfólio aj o nejaké novinky?

Naša, ale aj globálna vízia do budúcnosti je elektrifikácia. Momentálne ponúkame elektrický Jaguar I-PACE a hybridné varianty nových modelových ročníkov. Očakávaná generácia modelu XJ bude zrejme disponovať tiež čisto elektrickým pohonom. Je to prevrat vo svojej kategórií. 

Očakávame, že čoskoro si bude môcť klient vybrať medzi spaľovacím motorom s batériou alebo automobilom čisto na elektriku. Elektromobily sú výrazne efektívnejšie pri znižovaní emisií a aj komfort vo vozidle je iný. Čas ukáže, či je forma elektromobilov tá správna voľba. Vývoj stále napreduje a uplatňuje sa aj vodíková cesta. Podstatná je hlavne forma získavania energie

Keby ste si mali vybrať medzi SUV alebo limuzínou, ktorý je váš favorit?

Mojim favoritom je SUV, ale aj limuzíny majú svoje plusy. Ale ak by som si mal vybrať, tak jednoznačne SUV. Tieto modely pokrývajú komfort a pohodlie. Nastupovanie a vystupovanie je pohodlnejšie a batožinový priestor je veľkorysý.

Cez týždeň je na reprezentačné účely rozhodne lepšia limuzína, ale osobne by som si vybral SUV aj z dôvodu väčšej bezpečnosti. Účel využitia dáva samotnú odpoveď na túto otázku.

Najnovšie video

Najnovší podcast

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Najnovšie