Predavačka v Lidli: Ľudia bojovali o droždie a dezinfekciu, dôchodcovia boli počas korony nezodpovední (Rozhovor)

 srcset
Startitup

Lidl si počas posledných mesiacov pandémie prešiel vyčerpávajúcim obdobím – napríklad z dôvodu PN a OČR im zo dňa na deň vypadlo takmer 1 000 zamestnancov, za ktorých bolo treba hľadať náhradu.

Supermarket však situáciu zvládol bravúrne, a to aj vďaka zamestnancom, ktorým v marcových odmenách prerozdelil takmer 1 milión eur navyše.

V centre diania bola aj predavačka Marika, ktorá v diskontnom reťazci Lidl pracuje už od roku 2011, teda 9 rokov. Mnoho ľudí za tú dobu vystrieda hneď viacero zamestnaní, Marika sa však prepracovala rovno cez dve predajne.

Počas pandémie bola práve ona jedna z hrdiniek a hrdinov, ktorí stáli v prvej línii a starali sa o to, aby spoločnosť mohla fungovať. A aj napriek mimoriadnym opatreniam však stále čelila riziku, ľudia bez rúšok bohužiaľ neboli vôbec raritou.

 

  • O aké potraviny mali Slováci počas panického vykupovania supermarketov najväčší záujem
  • Ako reaguje na tvrdé bezpečnostné opatrenia, ku ktorým Lidl nekompromisne pristúpil
  • Prečo sa Marika počas koronakrízy nebojí o prácu

zdroj: Startitup

Aký to bol pocit, byť v prvej línii hrdinov bojujúcich proti koronavírusu?

Zo začiatku to bolo všetko hektické, chaotické a náročné po fyzickej aj psychickej stránke.

Bol to obrovský nápor zákazníkov, s ktorými sme prichádzali do kontaktu. Vtedy niektorí z nich ešte nenosili ani len rúška, o to väčšie boli obavy o moje zdravie a zdravie mojich najbližších. Časom sa však situácia, našťastie, upokojila.

Zo dňa na deň si sledovala správanie ľudí, čo ťa najviac znepokojovalo?

Veľmi nebol čas sa nad niečím zamýšľať. Bola to ďalšia výzva v poradí, ktorú sme museli zvládnuť.

Čo ma však zarazilo bola bezohľadnosť a odmietanie povinných nariadení zo strany zákazníkov.

zdroj: Startitup

Ako si vnímala opatrenia, ktoré Lidl realizoval? Na ochranné sklá, povinnú dezinfekciu či čiary na podlahe ste nabehli extrémne rýchlo.

Samozrejme pozitívne. Moja každodenná práca sa ale sťažila kvôli potrebnej dezinfekcii a nutným úkonom, ktoré sme museli navyše plniť.

Do toho sa primiešali otváracie hodiny vyhradené len pre dôchodcov, kedy sme museli časovo zariadiť, aby sme doobsluhovali bežných nakupujúcich a dostali ich von z obchodu, aby sa v predajni nachádzali výhradne starší ľudia.

Po internete kolovali obrázky vybrakovaných predajní. Naozaj ľudia najviac kupovali ryžu či cestoviny?

Áno, na dračku veľmi išli spomínané cestoviny, múka, cukor, soľ, droždie a konzervy všetkých druhov – skrátka všetky základné potraviny.

Veľký dopyt bol aj po mydlách, čistiacich prostriedkoch, tých bol po celom Slovensku akútny nedostatok.

Žiadané bolo vo všeobecnosti však takmer všetko. Ľudia si robili zásoby a týkalo sa to aj čerstvého tovaru ako sú mäso, ovocie, zelenina či chladené potraviny.

zdroj: Startitup

K tímu v Lidli sa pridali aj zamestnanci Panta Rhei, ktorých supermarket rýchlo zaučil. Zapadli k vám?

V tíme sme čelili veľkému výpadku zamestnancov, takže každá pomoc padla vhod. Nakoľko sme aj my čelili výpadku zamestnancov, tak každá pomoc padla vhod.

Posúdiť kolektív veľmi nemôžem, keďže ja osobne som sa stretla len s jedným a nebol veľmi priestor na spoznávanie sa.

Na prevádzke v Račianskej si strávila viac času ako niektorí ľudia celkovo v jednej firme. Čo ťa na práci v Lidli tak baví?

Do veľkej miery je to o kolektíve. Tam, kde je dobrý kolektív, sa aj dobre pracuje.

Svoje určite robí aj veľmi dynamická práca. Človek nikdy nerobí to isté príliš dlho. Nie je to o tom istom, stále sa prispôsobujeme rôznym situáciám. A tomu zodpovedá aj motivujúci plat.

zdroj: Startitup

Na sociálnych sieťach sa častokrát píše, že práca v Lidli je osobnostná aj výkonnostná výzva. Ako to vnímaš ty?

Jednoduchá práca to nie je. Má to aj pozitívne stránky, nemusím chodiť do fitka, ale keď sa zídeme dobrý kolektív, práca ide od ruky.

Niekedy je to ťažšie so zákazníkmi, ale aj to patrí k práci s ľuďmi.

K akým Lidl benefitom máš prístup ako zamestnanec Lidlu? Ako vyzerá vstupná mzda a kam sa človek môže vypracovať?

Máme napríklad darček pri narodení dieťaťa alebo darček pre predškolákov, čo určite poteší každého rodiča. Pravidelne dostávame vitamínové balíčky, to platí v čase pandémie aj mimoriadne.

Pre tých, čo radi nakupujú máme zľavovú kartu u iných obchodníkov, zdravé raňajky, a ďalšie benefity – priebežne sa to mení. Čo sa týka vstupnej mzdy, tá sa momentálne pohybuje nad 900 €.

Najdôležitejší je však kariérny postup. Zamestnanci sa môžu vypracovať v podstate na akúkoľvek pozíciu, napríklad na manažéra predajne alebo regionálneho manažéra, všetko záleží od šikovnosti a ochoty sa učiť.

Častokrát si to práve ty, kto je v kontakte s rôznymi sociálnymi a demografickými vrstvami obyvateľov, správala sa nejaká konkrétna skupina počas pandémie vyslovene inak?

Čo ma dosť prekvapilo, a nie zrovna príjemne, tak je to skupina dôchodcov, ktorých sme chceli všetci chrániť. Práve tí sa správali nezodpovedne.

Príjemne ma prekvapilo správanie bežných zákazníkov, ich ústretovosť a pochopenie v našej ťažkej situácii.

zdroj: Startitup

Máš svoj obľúbený Lidl týždeň?

Obľúbený týždeň nemám, ale v každom týždni mám svoje obľúbené produkty.

Na Slovensko k nám prišla kríza a mnohí zamestnávatelia už avizovali nepopulárne opatrenia. Lidl sa však prezentuje ako stabilný zamestnávateľ. Vnímaš svojho zamestnávateľa tak, že sa naňho môžeš spoľahnúť?

Určite áno. Lidl je stabilný zamestnávateľ a za tie odpracované roky som pochybnosti nemala a verím, že to tak aj naďalej bude. O budúcnosť sa teda nebojím.

zdroj: Startitup
      

Najnovšie video