Predbehneš v kreativite slovenských umelcov? Otestuj svoje skills

  • Tvorivosť a originalita sú denným chlebom každého, kto pracuje v kreatívnom biznise alebo podniká. Neustále treba vymýšľať nové nápady či stratégie a ohurovať nimi na firemných poradách. Keď však kreativita neprichádza, treba jej pomôcť. Spolu s mladými slovenskými umelcami ti poradíme, ako na to!
collagepp
  • Tvorivosť a originalita sú denným chlebom každého, kto pracuje v kreatívnom biznise alebo podniká. Neustále treba vymýšľať nové nápady či stratégie a ohurovať nimi na firemných poradách. Keď však kreativita neprichádza, treba jej pomôcť. Spolu s mladými slovenskými umelcami ti poradíme, ako na to!

Dobrou správou je, že tvorivosť je skill, ktorý môžeš trénovať. Ak zažívaš kreatívny blok, máš viacero možností, ako ho prekonať. Aktuálnym trendom sú omaľovánky pre dospelých. Nie je to len dočasný hype, ale aj overený spôsob, ako zrelaxovať, zbaviť sa stresu a nakopnúť svoju pravú hemisféru. Navyše je to zábava, ktorá ťa vráti do detských čias.

jbq0cvz

Foto: playbuzz.com

Vedia to aj v Audi, preto prichádzajú s unikátnym projektom. V jeho centre je nové Audi Q2, ktoré je postavené na obraz mladého kreatívca. Vo svojej DNA má niečo z SUV, offroadu, ale aj coupé – jednoducho je nezaškatulkovateľná. Osobitý dizajn a všetky prednosti typické pre Audi vytvárajú dynamické auto, s ktorým dobiješ svet.

svetaudi-sk

Foto: svetaudi.sk

Audi spojila benefity kreatívneho vyfarbovania omaľovániek s podstatou Q2ky, ktorú teraz môžeš vyhrať aj ty. Čo preto treba spraviť? Stiahni si omaľovánku, vyfarbi ju podľa vlastnej fantázie a postni na Instagram s hashtagom #mojeQ2. Čo v tebe nová Q2ka evokuje? Nechaj sa aj ty unášať na vlne kreativity.

collagefinal

Foto: facebook.com/Hulaitsme/jozef.stancik.5/danbichon/ Audi Slovensko

Automobilka sa rozhodla ti túto úlohu uľahčiť. V spolupráci s mladými slovenskými umelcami vznikli štyri originálne kresby, ktorými sa môžeš inšpirovať. Mária Hula Valenčíková, Daniel Kosír a Jozef Stančík, Igor & Peter Fekete do diel pretavili jedinečný charakter svojej tvorby a zároveň esenciu Audi Q2. Zvládneš ju umelecky zachytiť lepšie ako oni?

Umelkyňa Hula je známa extravagantnými farebnými maľbami pripomínajúcimi fantasy výjavy z komixov. Ako vznikla kresba? “Spojením farebných elementov prepojených čiernymi líniami, ktoré používam vo svojej tvorbe pomerne často, doplnených o abstraktné pozadie, ktoré nahrádza vizuál krajiny,” popísala dielo 29-ročná autorka. Kreativita pre ňu znamená spojenie fantázie a vedomostí, ako niečo konkrétne vytvoriť.

Danielovi Audi evokovalo priestrannosť a vzdušnosť, preto jeho pozadie dotvárajú oblaky. “Obrázok som robil pointilizmom. Používam liner, rysovacie atramentové pero. Tejto technike sa venujem už pár rokov a baví ma na nej objavovanie nových možností,” povedal 28-ročný umelec, ktorý kreslí najmä portréty či prírodné motívy. A čo mu pomáha ostať kreatívnym? “Najviac asi to, že stále niečo robím a do niečoho vŕtam,” dodal.

Tretí umelec Jozef umiestnil Audi Q2 do centra obrazu a použil pohľad do ulice zo “žabej perspektívy”, aby auto lepšie vyniklo. “Audi Q2 bude totiž vždy stredobodom pozornosti. Farebnosť korešponduje s tým, čo mi je srdcu blízke – neónové farby a pop art. Je to pozitívne a fresh. Myslím si, že ľudia potrebujú oveľa viac farby, pretože nás obklopuje stále viac betónu,” vysvetlil mladý umelec. Kresbu robil akrylovou maľbou a akrylovými sprejmi.

A ako vníma kreativitu? “Je to pocit, keď sa všetko, čo si sa doteraz naučil, spojí dokopy a pomôže ti vytvoriť niečo nové prospešné a pekné. U mňa kreativita prichádza pred spaním, preto chodím spávať s baterkou a zápisníkom. Inokedy píšem po servítkach či obaloch kníh a časopisov,” dodal energický umelec.

Igor & Peter Fekete sú zas autormi nadrozmerného graffiti, ktoré odštartovalo celú kreatívnu kampaň k Audi Q2. Celá maľba na bilborde má rozmery až 144 metrov štvorcových a jeho realizácia trvala celý týždeň. „Gra­fitti spre­vá­dzajú pred­sudky, preto je dobré, že práve silná spo­loč­nosť ako Audi ide týmto sme­rom. Kon­krétne táto plo­cha je dobre vidi­teľná, a je preto inšpi­rá­ciou pre mar­ke­tin­go­vých kre­a­tív­cov,“ povedal Igor.

Zapoj sa aj ty do súťaže a ukáž všetkým silu tvojej kreativity. Omaľovánku stiahneš tu.

Zdroj titulnej fotografie: Audi Slovensko/facebook.com/jozef.stancik.5

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK