PRIESKUM: Koronakrízu pocítilo až 89 % malých a stredých firiem. Časť z nich musela úplne zavrieť

  • Koronakríza ovplyvnila alebo zmenila organizáciu výroby či prevádzky u 89 % malých a stredne veľkých firiem
  • Prieskum ukázal, že firmy by od dodávateľa energií do budúcnosti privítali najmä individuálne nastavenie cenovej ponuky
Unsplash/Victor Garcia Unsplash/Alex Kotliarskyi
  • Koronakríza ovplyvnila alebo zmenila organizáciu výroby či prevádzky u 89 % malých a stredne veľkých firiem
  • Prieskum ukázal, že firmy by od dodávateľa energií do budúcnosti privítali najmä individuálne nastavenie cenovej ponuky

Koronakríza ovplyvnila alebo zmenila organizáciu výroby či prevádzky u 89 % malých a stredne veľkých firiem. Až 38 % z nich muselo svoje prevádzky úplne zavrieť alebo fungovali iba čiastočne. U tretiny z nich výrobná časť funguje bez obmedzení, ale administratíva pracuje z domu. Možnosť, že celá firma funguje iba formou práce na diaľku, uviedlo iba 14 % respondentov.

Vyplýva to z prieskumu, ktorú pre energetickú spoločnosť Elgas zrealizovala v marci tohto roka agentúra MNFORCE.

Zmeny vo fungovaní prevádzky sa prejavili aj v oblasti dodávky energií. „Prieskum ukázal, že firmy by od dodávateľa energií do budúcnosti privítali najmä individuálne nastavenie cenovej ponuky (37 %), flexibilnejšie zmluvné podmienky (23 %) a poradenstvo k optimalizácii spotreby energií (20 %),“ uviedla riaditeľka Elgas Slovensko Jiřina Hinnerová.

zdroj: Unsplash/Ant Rozetsky

Väčšina opýtaných firiem o možnosti zmeniť dodávateľa energií pre budúci rok zatiaľ neuvažovala. Takmer polovica z firiem, ktoré uvažujú o zmene dodávateľa, sleduje týmto krokom zníženie nákladov na energie.

Výrazné zníženie tržieb

Za najčastejší negatívny dôsledok už viac ako rok trvajúcej pandémie označilo zníženie tržieb 48 % opýtaných. Kríza sa negatívne prejavila aj v oblasti ľudských zdrojov, kde 27 % firiem muselo reagovať znížením počtu zamestnancov a 21 % skrátením alebo úpravou úväzkov. „O niečo pozitívnejšie vyznieva skutočnosť, že 28 % malých a stredných podnikateľov bolo schopných zareagovať na obmedzenia zmenou alebo rozšírením svojej ponuky služieb, čím sa lepšie prispôsobili novým podmienkam na trhu,“ konštatovala Hinnerová.

Prieskum pre spoločnosť Elgas Slovensko zrealizovala agentúra MNFORCE v marci tohto roka na vzorke 500 malých a stredne veľkých firiem, ktoré pôsobia v oblasti služieb, potravinárskej výroby, kovovýroby, poľnohospodárstve a inej výroby a služieb.

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá