Prvý človek na svete má doma nové Bugatti za 8 miliónov dolárov

  • Značka Bugatti dodala prvý model Centodieci svojmu zákazníkovi
  • Ten zaň zaplatil milióny dolárov
bugatti
Bugatti
  • Značka Bugatti dodala prvý model Centodieci svojmu zákazníkovi
  • Ten zaň zaplatil milióny dolárov

Bugatti dodalo zákazníkovi vôbec prvé Centodieci a je to zhmotnených 8 miliónov dolárov čistého motoristického neba. Ide o vôbec prvé z iba 10 hypercar, ktoré budú ešte vyrobené.

Bugatti Centodieci je navrhnutý ako pocta pôvodnému modelu francúzskej značky z 90. rokov – EB110. A toto auto pre prvého zákazníka je špeciálnym kúskom určeným na vzdanie holdu modelu EB110.

Klasická kombinácia farieb EB110 Blue a EB110 Sport Silver pre kolesá, nie je náhoda. Majiteľ prvého vozidla je totiž aj hrdým vlastníkom modelu EB110 GT. Ten bol vyrobený v rovnakých ikonických farbách.

Interiér opäť čerpá inšpiráciu od svojho prestížneho predchodcu, no je oživený pre modernú éru hyperšportových vozidiel. Je tu aj prešívaný vzor podobný šachovnici.

Bugatti
zdroj: Bugatti

Ten sa nachádza na sedadlách, obložení strechy, paneloch dverí, stredovej konzole a podlahových rohožiach. Proces vytvárania interiéru Centodieci trvá približne 16 týždňov, vrátane jedného dňa venovaného výhradne starostlivému skúmaniu sedadiel.

Centodieci s legendárnym 8,0-litrovým motorom W16 s výkonom 1 600 k, zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy na maximálnu rýchlosť 380 km/h. Konštruktéri podvozku Bugatti intenzívne pracovali na zdokonaľovaní ovládania hyperšportiaku tak, aby vytvorili naozaj jedinečný dynamický zážitok.

Bugatti
zdroj: Bugatti

Bezprostredne po celosvetovom odhalení na kalifornskom Monterey Car Week v Quail v roku 2019 – v rámci 110. výročia Ettore Bugattiho – bolo započítaných všetkých desať vysoko exkluzívnych jednotiek Centodieci. Odvtedy je jedinečný EB110 žiadanejší než kedykoľvek predtým a v aukciách padajú historické maximá.

Začiatkom marca 2022 vydražila spoločnosť RM Sotheby’s na Amelia Island na Floride mimoriadne vzácny prototyp EB110 GT z roku 1994 za novú rekordnú cenu 2 100 000 dolárov.

Bugatti
zdroj: Bugatti

Skôr, 2. februára, sivá metalíza EB110 GT z roku 1994 získala v RM Sotheby’s v Paríži cenovku 1 805 000 eur. O 24 hodín neskôr sa predal modrý EB 110 GT z roku 1996 za 1 817 000 eur.

Christophe Piochon, prezident Bugatti Automobiles, povedal: „My v Bugatti v Molsheime sme hrdí na to, že sme dokončili a dodali úplne prvé Centodieci – najnovší model Bugatti. Centodieci stavia na úspešnej 110-ročnej línii výnimočného dizajnu a výkonu Ettore Bugattiho a zároveň oživuje spomienku na nedávnu históriu značky.“

Bugatti
zdroj: Bugatti

„EB110, ktorý postavil Romano Artioli v Taliansku, bol kritickou cestou k znovuzavedeniu Bugatti v roku 1998. Po dvoch rokoch neúnavného vývoja sme vylepšili Centodieci na štandard, ktorý naši zákazníci očakávajú od všetkých modelov Bugatti.“

Bugatti EB110 malo vždy za cieľ byť tým najlepším a najrýchlejším superšportom sveta – a tým sa aj stalo. EB110 sa vlastne stalo prvým autom s karbónovým monokokom. Karbón sa do tej doby využíval len v leteckom priemysle, preto podvozok pre Bugatti vyrábala francúzska letecká firma Aérospatiale.

Bugatti
zdroj: Bugatti

Kvôli úspore hmotnosti použili kompaktný 3,5 V12  so šesťdesiatimi ventilmi. EB110 mal tiež brzdy s plávajúcimi kotúčmi a ABS. Nič tak sofistikovaného v tom čase nikto nevyrábal.

Auto prešlo náročnými testami, takže bolo veľmi spoľahlivé a ani v letných dopravných zápchach sa neprehrievalo. Jazdné vlastnosti pomáhal pilovať testovací jazdec Loris Bicocchi, ktorý sa následne podieľal aj na vývoji nástupníckeho Veyronu. 

Zdroj: Bugatti

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá