Raňajkovú kašu v skle ti prinesú kamkoľvek a navyše pri donáške nevytvoríš zbytočný odpad

  • Raňajkových bistier je na Slovensku stále viac a viac
  • Bistro Varila kašičku ti však raňajky prinesie, či už do školy alebo do práce
  • Plusom je, že je toto bistro zero waste pozitív
zdroj: Facebook Varila kašičku/Startitup
  • Raňajkových bistier je na Slovensku stále viac a viac
  • Bistro Varila kašičku ti však raňajky prinesie, či už do školy alebo do práce
  • Plusom je, že je toto bistro zero waste pozitív

Ho­vorí sa, že ra­ňajky sú zá­kla­dom dňa a preto by si ich ne­mal pred od­cho­dom do práce či školy vy­ne­chať. Ak sa však inak nedá a ty mu­síš vy­be­hnúť z domu skôr, než do seba niečo stih­neš ho­diť, je tu raňajkové bistro Varila kašičku, ktoré ti raňajky prinesie tam, kde sa práve nachádzaš.

Na výber máš z rôznych druhov kaší, ktoré sa pripravujú vo vegánskej a lacto-free verzii. Po novom môžeš tieto kaše nájsť vo Freshmarkete. My sme sa porozprávali so zakladateľmi tejto značky, s Danielom Wykom a Filipom Henčekom.

zdroj: Startitup

Otvorili ste si bistro s raňajkami kvôli tomu, že ste videli dieru na trhu práve v tomto druhu podnikania?

Čo sa týka samotného konceptu Varila kašičku, už dlhšie sme sa zamýšľali nad tým, čo by ľudí zaujalo a čo v tejto uponáhľanej dobe ľuďom chýba. Sú to zdravé a chutné raňajkové kaše. Práve preto sme sa rozhodli pre kaše, nakoľko na trhu chýbal vyslovene podnik, ktorý sa zaoberá niečím podobným. 

Vaše raňajkové bistro môžeme nájsť vo Freshmarkete. Prečo ste si vybrali práve túto lokalitu, v ktorej sú ľudia skôr zvyknutí obedovať?

Skôr by sme sa chceli u ľudí zadefinovať ako brunchbar, nakoľko kaše ponúkame počas celého dňa od 7:30 do 19:00 cez pracovné dni. V okolí Freshmarketu pracuje veľa ľudí, ktorí k nám chodia nielen na raňajky, ale kašu si doprajú či už na desiatu, olovrant ale aj na obed, či večeru.

zdroj: Archív Varila kašičku

Aké boli vaše prvotné investície do tohto bistra? 

Vstupné náklady boli dosť vysoké, čo sa týka financií, približne 30-tisíc eur, no investovali sme veľa aj do času, príprav a do samotnej realizácie.

Je podľa vás náročné rozbehnúť gastro biznis na Slovensku? 

Myslíme si, že gastro biznis je jeden z najťažších, pretože potrebujete jednak veľký kapitál a veľa povolení. Takisto ponúkate nielen službu, ale aj samotný produkt, ktorý, pokiaľ človeku nechutí, nepríde k vám a to si podniky na Slovensku určite dovoliť nemôžu.

„Pojazdných“ raňajok je na Slovensku ešte pomerne málo. Čím sa však líšite od tých, ktoré tu už fungujú?

Ako sa hovorí, raňajky sú základom dňa, no mali by byť nielen výdatné a zdravé, ale aj chutné. Toto všetko u nás zákazníci nájdu, či už v našom brunchbare alebo si objedná firma raňajky, ktoré prinesieme v skle, pretože sme zero waste pozitív. Na otázku, čím sa líšime od ostatných, je veľmi jednoduchá odpoveď. Je to rozmanitosť chutí a možnosť výberu.

Všetky vaše kaše sú vegánske a viete ich pripraviť aj v bezlaktózovej verzii. V ponuke máte ryžové a ovsené kaše, plus chia pudingy. Aké ingredience ešte používate a s akými dodávateľmi spolupracujete?

Všetky naše kaše sú bez laktózy, čo je veľmi podstatné pre ľudí, ktorí trpia intoleranciou laktózy. Taktiež sú nesladené, čo ocenia nielen diabetici, ale aj ľudia, ktorí chcú žiť zdravšie. Na výber máme veľké množstvo ingrediencií, ktoré sa dajú rôzne kombinovať a tak si vie každý vytvoriť svoju vlastnú a unikátnu kašu podľa chuti.

Medzi naše ingredience patria napríklad: pražené mandle, granátové jablko, maqui berry, goji kustovnica čínska, ka-kavko Pure Nuts, 100% arašidové máslo Pure Nuts, vegan protein, figový  krém, pražená káva, ale aj mnoho ďalších ingrediencií.

zdroj: Startitup

Koľko stoja tieto raňajkové kaše? Ako ste si nastavovali ich cenotvorbu?

Kaše máme rozdelené na veľkú porciu (400ml) za 4,50€ a malú (250ml) za 3,50€, so sebou 250ml do skla za 3,50€ + záloha za sklenený obal 50 centov. V cene sú zahrnuté 4 ľubovoľné ingrediencie. Po novom máme aj dezertnú porciu (150ml) so 4 ingredienciami za 2,50€.

Na trhu ste pomerne krátko, ako zatiaľ hodnotíte tento biznis? 

Otvorení sme pár mesiacov a za tú dobu vidíme, že tento biznis má potenciál a ľudia sa ku nám veľmi radi vracajú a vytvárame si s nimi jedinečný vzťah. Odozvy ľudí nám dávajú potrebnú energiu ísť stále ďalej a zlepšovať sa.

Máte s týmto raňajkovým brunchbarom ďalšie plány? Chcete v tomto roku ešte expandovať na viaceré miesta?

Nakoľko si uvedomujeme silu konceptu, určite budeme hľadať ďalšie možnosti expanzie. Momentálne je pre nás prioritou prevádzka vo Freshmarkete a rozvozy do firiem. Otázkou  „frančízy“ a rôznych spoluprác sa zaoberáme už teraz.

zdroj: Archív Varila Kašičku

Najnovšie video