Rastie tvoja firma raketovým tempom? Česi a Slováci prišli s riešením, ktoré môže ušetriť desaťtisíce eur

  • Evidovanie dochádzky "na papieri" už dnes naozaj nie je potrebné
  • Existujú na to oveľa lepšie online nástroje, ktoré sú schopné vo firmách pokryť celé oddelenie personalistiky
  • Lokálne riešenie Sloneek, ktoré stalo populárnym najmä u rozvíjajúcich sa firiem, sa teraz chystá do sveta
sloneek
Sloneek a Unsplash/STIL
  • Evidovanie dochádzky "na papieri" už dnes naozaj nie je potrebné
  • Existujú na to oveľa lepšie online nástroje, ktoré sú schopné vo firmách pokryť celé oddelenie personalistiky
  • Lokálne riešenie Sloneek, ktoré stalo populárnym najmä u rozvíjajúcich sa firiem, sa teraz chystá do sveta

Väčšina úspešných firiem raz príde do bodu, kedy svojich zamestnancov už nezvláda spravovať „na papieri“ a potrebuje zaviesť HR systém. Namiesto neprehľadných tabuliek v Exceli však odporúčame online riešenia, ktoré po správnej implementácii dokážu šetriť čas aj peniaze.

Presne taký produkt majú  šikovní Česi a Slováci vo firme Sloneek. Chvália sa tým, že ich personálny systém je natoľko jednoduchý, intuitívny a prehľadný, že vo firmách dokáže naplno fungovať už do týždňa.

Všetko sa začalo klasickým dovolenkovým lístkom

Milan Rataj je typickým prípadom rebela, ktorý nechcel plávať v korporátnych vodách a túžil po niečom vlastnom. „So spoločníkom Vaškom sme chceli vytvoriť niečo svoje. A práve on prišiel s informáciou, že sa dovolenky v jednej firme  stále evidovali na lístkoch. To odštartovalo náš prvý projekt iDovolenka,“ spomína si spolumajiteľ a súčasný Customer Happiness Lead vo firme Sloneek.

zdroj: Sloneek - Takto vyzeral pôvodný projekt iDovolenka v roku 2012.

iDovolenka, teda online systém evidovania dovoleniek, si firmy zamilovali, zákazníkov získavali rýchlo. Požiadavky firiem na personalizáciu aplikácie však pôvodný softvér veľmi rýchlo prerástli a zakladatelia museli vytvoriť iné riešenie.

Okrem sčítania dovoleniek bolo potrebné riešiť plánovanie práce, manažment firemného majetku a ďalšie veci. A tak vznikol Sloneek,“ vysvetľuje Rataj.

Pôvodná iDovolenka bola českým projektom, vďaka Slovákovi Filipovi Lukáčovi, ktorý naprogramoval prvú verziu Sloneeka, sa stal česko-slovenským. Dnes Filip v Sloneekovi pôsobí ako Co-CEO.

zdroj: Sloneek - Tím zakladateľov služby Sloneek.

Lokálny produkt so svetovým presahom

Česko-slovenský Sloneek je lokálny produkt, na ktorý môžeme byť hrdí. „Niektoré dnešné personálne systémy sú stále založené na rovnakom základe, ako tie z 90. rokov minulého storočia. To so sebou nesie veľa obmedzení. My sme platformu postavili na moderných technológiách, microservisovej architektúre a AWS (Amazon Cloud Services), ktorá nám umožňuje aplikáciu škálovať a byť pripravený na milióny koncových užívateľov.“

Veľká výhoda: Sloneek je dostupný aj na mobile – zamestnanci ho teda stále môžu mať so sebou a nemusia si to, čo robili celý deň, držať v hlave, aby to potom neskôr zadali do systému.  

Za názov vďačí projekt Filipovi Lukáčovi a jeho posolstvo  je jednoduché – aj napriek tomu, že je slon najväčším cicavcom, vie sa rýchlo pohybovať. Platí to aj pre Sloneek – má síce veľa funkcií a ide o komplexný systém, no je stále rýchly a jednoducho sa používa.

zdroj: Sloneek - Takto vyzerá užívateľské prostredie z pohľadu zamestnanca.

Na čo môže firma využiť HR systém?

Hlavnou časťou Sloneeka, ktorú má každá zapojená firma k dispozícii, je modul dochádzky zamestnancov – ten sa však prispôsobuje potrebám jednotlivca. Sloneek sa pritom nesnaží o  sledovanie zamestnancov, naopak, chce im priniesť jasný prehľad o ich efektivite.

Okrem modulu dochádzky, ktorý je bežným štandardom v podobných aplikáciách, ponúka Sloneek aj iné systémy.

  • Evidencia zamestnancov – Evidencia zamestnancov aj externých pracovníkov, organizačná štruktúra, vnútrofiremné stránky, schránka dôvery, textový chat a mnoho ďalších užitočných funkcií
  • Absencie – Plánovanie, žiadanky a schvaľovanie absencií a reporting pre HR a rýchly prehľad pre zamestnancov
  • Pomôcky – Správa pracovných pomôcok a ostatného krátkodobého majetku
  • Aktivity – Time tracking a plánovanie projektových prác a možnosť kategorizácie
  • Checklisty – Vytváranie skupín opakujúcich sa úloh pre onboarding, offboarding, vzdelávanie a ďalšie aktivity
  • Dokumenty – Knižnica verejných a súkromných dokumentov firmy
  • Videokonferencie – Vysoko zabezpečený integrovaný videokonferencing pre interné porady aj spojenie s externými ľuďmi
  • Kompetenčný model – Tvorba stromov kompetenčných modelov, evaluácia zamestnancov a vyhodnocovanie výsledkov

 

Cena takýchto systémov väčšinou závisí od počtu zapojených užívateľov. Sloneek do cenotvorby prináša ešte druhú úroveň, a to je segment, v ktorom firma pracuje. Cena za jedného užívateľa sa tak v priemere pohybuje medzi 4 € až 7 € za mesiac.

Tím, ktorý stojí za obľúbenou HR aplikáciou, však hovorí, že už čoskoro predstaví výhodnejšie balíčky, ktoré aktuálne pripravuje na základe toho, čo potrebujú ich súčasní klienti. Medzi nich patrí napríklad veľká sieť kaviarní Julius Meinl či e-commerce portály Predeti.sk alebo Balíkobot.

„Klientom sa snažíme nechať priestor na kreativitu, aby si systém dokázali prispôsobiť na vlastné procesy. Pri zapracovaní noviniek nám ide o to, aby aplikácia zostala stále prehľadná a intuitívna,“ vysvetľuje Rataj možnosti personalizácie, ktoré ponúka všetkým klientom.

Firma vie na nový systém nabehnúť do týždňa

Kameňom úrazu pri implementácii Sloneeka vo firmách môže byť HR oddelenie. Tak, ako pri každom prechode na iný systém, aj Sloneekovi sa treba trochu povenovať, kým sa prispôsobí chodu firmy, mnohí ľudia však prechod na online systémy prežívajú horšie – to by nás však nemalo zastaviť pri používaní nutných inovácií.

Celý Sloneek beží na cloude, takže firme stačí založiť účet a appka už zamestnancov naučí s ňou pracovať. Takýto onboarding podľa Milana Rataja takmer nikdy netrvá dlhšie ako týždeň.

Populárny medzi startupmi

Sloneek si nachádza svojich zákazníkov najmä medzi rýchlo rastúcimi firmami: „Väčšina zákazníkov k nám prichádza vtedy, keď ich firma zažíva veľký boom – rýchlo rastú a zrazu potrebujú na evidenciu ľudí aj nejaký systém. A keď sa pozrú na to, čo je dostupné na trhu, tak si vyberajú nás,“ hovorí Rataj.

zdroj: Sloneek - Tím pracuje na inováciách doma aj v office.

Až tretinu klientov tvoria IT firmy. „Firmy z oblasti IT si väčšinou vyvíjajú vlastné interné riešenia, na chod a údržbu ktorých neskôr už nemajú priestor. Vtedy prichádzame na rad my so Sloneekom, ktorý všetko integruje do jedného systému,“ vysvetľuje Rataj.

zdroj: Sloneek - Snímka z posledného teambuildingu.

Sloneek je podľa majiteľov pripravený dobyť svet

Hlavnými dôvodmi, prečo si firmy vyberajú práve Sloneeka, sú prehľadnosť, dobré referencie od iných firiem a to, že Sloneek je mladá a živá spoločnosť. Takéto zákaznícke skúsenosti tím zo Sloneeka motivovali natoľko, že už plánujú aj expanziu do zahraničia.

Podľa majiteľov je Sloneek momentálne vhodný pre celý stredoeurópsky región a v najbližších mesiacoch sa aplikácia chystá aj do sveta.

Milan Rataj priblížil plány Sloneeka do budúcna: „Vďaka našim zákazníkom pôsobíme v siedmich krajinách Európy. Momentálne sme vo fáze ďalšieho investmentu a v najbližších mesiacoch sa chystáme urobiť prvý krok k tomu, aby sme mohli vyraziť do celej Európy a potom aj do zvyšku sveta.“ 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie