Rebríček TOP influencerov: Plačkovú v ňom nenájdeš, Sajfu predbehla jeho polovička
- Časopis Forbes zostavil rebríček 20 najväčších influencerov na Slovensku
- Podstatný nebol počet followerov, ale to, ako influencer naozaj ovplyvňuje svoje publikum
- Víťazkou rebríčka je stylistka Jana Tomas, Plačkovú ani Goga v rebríčku nenájdeš
- Časopis Forbes zostavil rebríček 20 najväčších influencerov na Slovensku
- Podstatný nebol počet followerov, ale to, ako influencer naozaj ovplyvňuje svoje publikum
- Víťazkou rebríčka je stylistka Jana Tomas, Plačkovú ani Goga v rebríčku nenájdeš
Rebríček slovenských influencerov podľa časopisu Forbes vedie blogerka Janatini. Medzi troch najvplyvnejších ľudí na slovenskom internete patrí okrem nej aj Rasťo Chvála z Garáž.tv a fotografka Nina Skalíková. Agentúru SITA o tom informovala Adriána Heglasová z časopisu Forbes.
Musí mať reálny vplyv
Spoločnosť GroupM zostavila pre Forbes poradie najvplyvnejších Slovákov na základe dopytovania viac ako 12-tisíc respondentov reprezentatívnych pre slovenskú online populáciu. Poradie bolo zostavené na základe viacerých kritérií. Vyhodnocovala sa nielen znalosť influencera, a teda potenciálny zásah, jeho obľúbenosť alebo prepojenie na značku, ale aj to, nakoľko dokáže influencer ovplyvniť svojich sledovateľov či odberateľov.
Víťazka rebríčka, Jana Tomas
Pri porovnaní minuloročného a tohtoročného rebríčka podľa Forbes možno badať niekoľko zmien. Okrem toho, že vlaňajšiu jednotku, motoristického novinára a recenzenta Rasťa Chválu, vystriedala blogerka Janatini, prekvapivá je podľa časopisu aj celková zostava rebríčka.
Druhé miesto obsadil Rasťo Chvála z Garáž.tv
„V našom rebríčku top slovenských influencerov sa v prvej dvadsiatke oproti vlaňajšku obmenila rovná polovica. Nováčikovia v zozname pôsobia v rôznych oblastiach, majú však jedno spoločné: rozhodne nepatria medzi tých, ktorých sledujú milióny, ba ani státisíce followerov. No vedeli si aj ,v menšom‘ vybudovať dosah a veľkú dôveryhodnosť, a sú tak schopní efektívne ovplyvňovať správanie svojich fanúšikov. To je niečo, čo teraz marketéri oceňujú,“ uviedla editorka Forbes Slovensko Tatiana Vavrová.
Tretie miesto v rebríčku patrí Nine Skalíkovej
Veľkí influenceri vypadli
Prekvapením tohto roka je podľa Forbes aj to, že do rebríčka sa nedostal youtuber Gogo, ktorý prednedávnom dosiahol na Instagrame hranicu milióna sledovateľov a rovnako tak ani jeho partnerka LucyPug. Nenájdeš tu ani „kráľovnú Instagramu“ Zuzanu Plačkovú. „Veľkí influenceri v tomto rebríčku takpovediac trpia svojou slávou. Poznajú ich totiž aj ľudia, ktorí nie sú ich followermi, a nie je možné na sto percent vyhovieť vkusu masového publika,“ vysvetľuje jeden z dôvodov Barbora Gabrižová z agentúry GroupM.
Rebríček 20 najväčších slovenských influencerov bol zostavený na základe viacerých kritérií, pričom pri poradí bolo najdôležitejšie konečné Influence Power Index skóre. V rámci toho sa vyhodnocuje nielen znalosť influencera, a teda potenciálny zásah, jeho obľúbenosť alebo prepojenie na značku, ale aj takzvaný influence funnel, čo je meranie toho, nakoľko dokáže influencer ovplyvniť svojich sledovateľov či odoberateľov.
Obaja manželia Cifrovci sa umiestnili v rebríčku influencerov.
Celebrity aj skutoční influenceri
V rebríčku sa umiestnili aj tváre známe z televíznej obrazovky či filmového plátna. Hneď štvrtú priečku obsasil moderátor a autor kuchárskych kníh Martin Pyco Rausch. Nechýba ani Sajfa, ktorému sa ušla posledná priečka. Jeho manželka Veronika Cifrová Ostrihoňová sa umiestnila na siedmej priečke.
Jediným väčším youtuberom v rebríčku je PPPeter (viac ako pol milióna sledovateľov). Pomerne prekvapujúce je umiestnenie dvoch špičkových športovkýň, pričom obe spájajú lyže- v rebríčku je Petra Vlhová aj biatlonistka Paulína Fialková.
Rebríček tvoria aj mená, o ktorých si možno nikdy nepočul, no majú obrovský vplyv na svoje špecifické publikum. Medzi takýchto influencerov a influencerky patrí napríklad aj Lenka Titková, známa ako L3nik, alebo influencerka Cheryl Kindl, či podnikateľka Andrea Zahurancová.
Zdroje: SITA, Forbes