RegioJet je blízko ku vstupu do bratislavskej hromadnej dopravy! Bratislavské stanice chce prepojiť pravidelnými vlakmi

Jakub Jablonický / 17. júla 2017 / Zo Slovenska

zdroj: bratislava.sk / regiojet.sk

Vyzerá to tak, že rokovania RegioJetu s Bratislavskou Integrovanou Dopravou prinesú zaujímavé výsledky.

Začiatkom roka sme písali o plánoch RegioJetu zapojiť sa do bratislavského Integrovaného Systému Dopravy (IDS). Žltý prepravca sa vtedy vyjadril, že väčšinu rokovaní s Bratislavskou Integrovanou Dopravou (BID) chce vyriešiť počas prvého polroka 2017. Dnes to vyzerá, že tento odhad nebol úplne presný, no ani veľmi nerealistický.

„Vzhľadom na náročnosť postupu zapojenia nového dopravcu, príprava a rokovania na vstup RegioJetu o IDS BK kontinuálne prebiehajú,“ povedala pre TASR hovorkyňa BID Eva Kukurová.

„Prípravy na tento vstup naplno bežia. Obe strany postupujú v úzkej súčinnosti. Aktuálne s BID začíname riešiť tiež prípravu informačnej kampane spojenú s naším vstupom do BID,“ povedal pre TASR hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj.

foto: regiojet.sk

RegioJetu v bratislavskom dopravnom systéme dalo zelenú už aj zastupiteľstvo Bratislavského samosprávneho kraja a koncom septembra by sa malo vyjadriť aj samotné mesto. Proces zjednocovania postupov medzi RegioJetom a BID chcú ukončiť koncom leta.

„Približne koncom leta by malo byť toto zjednocovanie postupov ukončené a zahájený proces samotného vstupu RegioJetu do IDS BK. Zatiaľ majú obe strany pracovný termín od 1. 1. 2018, odkedy by mal byť RegioJet členom IDS BK,“ povedal Ondrůj pre TASR.

foto: regiojet.sk

Konkrétny plán je, že RegioJet bude linkou S70 obsluhovať zástavky Bratislava-Hlavná stanica, Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Vrakuňa, Podunajské Biskupice, Rovinka, Nové Košariská, Miloslavov, Kvetoslavov-zástavka a Kvetoslavov. Neskôr by sa k nim mali pridať aj dve nové zástavky – Martinský cintorín a Ružinov.

S70 by mala počas špičky premávať každých 15 minút, počas zbytku dňa každú hodinu. Na túto linku sa budeš môcť dostať s lístkom od RegioJetu alebo akýmkoľvek jednorazovým a predplateným lístkom IDS BK.

„Po našom vstupe sa tak bude dať našimi vlakmi cestovať aj s električenkou na MHD,“ povedal Ondrůj pre TASR.

foto: bratislava.sk

Integrovanej doprave určite neuškodí trocha konkurencie a nového vetra vnútri systému. Čím viac nezávislých spoločností si v rámci systému bude konkurovať, tým lepšie pre koncového užívateľa.

Cestujúci si budú viac všímať rozdiely medzi dopravcami, u ktorých jazdia na jeden lístok. Dúfajme, že to povedie k inováciám a zvýšenej kvalite na všetkých stranách.

Pridať komentár (0)