Reklama Burger Kingu zobrazuje podnapitých a násilných zákazníkov. Reťazec ukázal len to najhoršie

  • Brazílsky Burger King nedávno publikoval reklamu, na ktorej zachytáva podnapitých a agresívnych ľudí, ktorí navštívili prevádzku obvykle nadránom
  • Cieľom reklamy je presvedčiť ľudí, aby zostali doma a podobným zverstvám sa vyhli, preto ponúkli 70-percentnú zľavu
  • Brazílčania sa ale sťažujú, zľava a všetko s ňou spojené, je podľa nich podvod
burgerking
Unsplash/Kseniia Ilinykh/Youtube/screenshot z BurgerKingBR
  • Brazílsky Burger King nedávno publikoval reklamu, na ktorej zachytáva podnapitých a agresívnych ľudí, ktorí navštívili prevádzku obvykle nadránom
  • Cieľom reklamy je presvedčiť ľudí, aby zostali doma a podobným zverstvám sa vyhli, preto ponúkli 70-percentnú zľavu
  • Brazílčania sa ale sťažujú, zľava a všetko s ňou spojené, je podľa nich podvod

Celosvetový fastfoodový reťazec Burger King svojimi reklamami u zákazníkov vyvoláva zmiešané pocity. Marketingové oddelenie Burger Kingu začiatkom roku prišlo s reklamou, ktorá ukazuje pleseň na jednom z burgrov. Ako uvádza portál CNBC, dôvodom reklamy bola snaha o odstránenie umelých prísad a farbív z burgrov. Reťazec tak zobrazil jedlo úplne inak, ako sa zvyčajne objavuje na reklamných banneroch. 

Minulý týždeň Burger King publikoval reklamu so zábermi z Brazílie. Namiesto nablýskanej reštaurácie a šťavnatého jedla však ukázal len to najhoršie. Na záberoch vidno podnapitých a násilných brazílskych zákazníkov. Samotná reklama pozostáva zo série záberov, ktoré natočili buď iní zákazníci alebo zamestnanci prevádzky. V pozadí hrá dramatická, klasická hudba. 

Reklama je vraj klamlivá, Burger King zavádza 

Podľa vice prezidenta kreatívneho oddelenia agentúry David São Paulo, Rafaela Donata, ide o kampaň zachytávajúcu zverstvá, ktoré sa kedysi diali v prevádzkach fastfoodu, píše Focus Age. „Scény sú zložené z materiálu nájdeného na internete, od videí poslaných zákazníkmi a tých zachytených našimi tímami pred pandémiou v reštauráciách Burger Kingu,“ povedal Donato. Obvykle k podobným scénam dochádzalo najmä nad ránom. 

Na Twitteri brazílskej pobočky sa zábery objavili s informáciou, že pri skorej rannej objednávke dostanú zákazníci 70-percentnú zľavu, pokiaľ si jedlo objednajú domov a neprídu do pobočky osobne. Väčšina ľudí nereagovala na zábery, skôr sa zaujímali o to, či zľava platí v celej Brazílii alebo len vo vybraných pobočkách. 

Na YouTube ľudia komentovali už samotné video. Jeden z divákov odkázal, že si želá viac takýchto reklám, pričom jeho názor podporilo 150 ďalších ľudí. „Reklama je jednoducho skvelá, povýšte tých, ktorí prišli s týmto nápadom,“ odkázal ďalší divák. Na druhej strane sa ale objavujú zákazníci, ktorí tvrdia, že reklama je klamlivá a žiadna zľava medzi polnocou a piatou hodinou ráno pri objednávke v Burger King neexistuje. 

Zľava neplatí vždy, zákazníci sa sťažujú 

Ako vysvetlila stránka Marketeris, tvorcovia reklamy nechceli ľudí pobúriť. Burger King v Brazílii chce reklamou odkázať ľuďom, aby v dôsledku pandémie radšej zostávali doma a vyhli sa podobným šialenostiam, ktoré sa nadránom dejú v prevádzkach. Preto ponúkajú 70-percentnú zľavu všetkým, ktorí si jedlo objednajú priamo domov. Majú si tak odniesť to najlepšie a vyhnúť sa tomu najhoršiemu. 

Zákazníkom ale vadilo, že niektorí nedostali sľúbenú zľavu, iným zase neprišlo objednané jedlo alebo im zamestnanci prevádzky vopred oznámili, že konkrétny pokrm nemôžu pripraviť kvôli nedostatku surovín. Ďalší zase mali problém s neskorým dodaním jedla. 

Hovorca reťazca Burger King pre portál Geek Publicitario uviedol, že na podobných nedostatkoch bude brazílsky reťazec pracovať. Zákazníkom odporúča, aby pri akomkoľvek probléme kontaktovali zákaznícky servis. 

Zdroje: CNBC, Focus Age, Twitter/Burger King Brasil, Geek Publicitario, Marketeris

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech