Rekordná investícia e-commerce zamierila na východ Slovenska, GymBeam získal šesť miliónov eur

  • Ide o najväčšiu investíciu v rámci e-commerce na Slovensku
  • Peniaze do firmy z Košíc vložili investori z Crowdberry a Slovak Investment Holding (SIH)
Archív GymBeam
GymBeam získal investíciu, aká nemá na Slovensku obdoby. Na snímke Dalibor Cicman, zakladateľ spoločnosti GymBeam, archív GymBeam
  • Ide o najväčšiu investíciu v rámci e-commerce na Slovensku
  • Peniaze do firmy z Košíc vložili investori z Crowdberry a Slovak Investment Holding (SIH)

Slovenský e-shop GymBeam, ktorý nielen predáva, ale aj vyvíja všetko potrebné vybavenie pre zdravie a fitness, zaujal investorov. Tí mu poskytli dokopy šesť miliónov eur. Ide tak o najväčšiu investíciu v oblasti e-commerce na Slovensku. Peniaze do firmy z Košíc vložili investori z Crowdberry a Slovak Investment Holding (SIH).

Koronakríza ešte pomohla

Predaj cez internet je v súčasnosti veľmi obľúbený a práve GymBeam sa môže pochváliť rastom aj cez krízu. Cestu na vrchol si však poctivo odmakal. Dnes, po šiestich rokoch, je najrýchlejšie rastúcou značkou pre aktívny a zdravý životný štýl v regióne strednej a východnej Európy. Z Košíc sa tak stáva križovatka, odkiaľ sa denne vyexpeduje viac ako 4 000 balíkov.

Investorov zaujalo aj to, že firma sa za pomerne krátke obdobie vypracovala z 2,5 miliónového obratu v roku 2015 na vyše 20 miliónov eur v minulom roku, pričom vlastné značky tvoria takmer 60 % tržieb.

Tieto výsledky zaujali nielen súkromných investorov z platformy Crowdberry, ale aj Slovak Investment Holding. Spoločnosť, ktorej poslaním je podpora súkromných a verejných investícií v strategických sektoroch na Slovensku, doplnila 4-miliónovú privátnu investíciu Crowdberry investorov o 2 milióny eur. Celkovo tak GymBeam získa objem vo výške 6 miliónov eur a predstavuje najväčšiu e-commerce investíciu v histórii Slovenska.

zdroj: Archív GymBeam

Rekordná investícia

„Regionálna e-commerce stratégia GymBeam nemá v našom priestore obdobu. Do odvetvia, ktorému desiatky rokov vládli veľkí offline hráči, prináša digitálnu revolúciu. Firma rýchlo reaguje na trendy z dátovej analýzy a prináša interaktívny spôsob marketingu a produktové inovácie – podporované lokalizovaným zákazníckym servisom,“ hovorí Dano Gašpar z Crowdberry.

„Využíva silný komunitný charakter svojho publika – dnes má už vyše milión followerov na sociálnych sieťach – vďaka čomu sa šíri povesť značky a dosahuje vysoko nadpriemerný rast. Pre investorov Crowdberry je jedinečnou príležitosťou podieľať sa rastovým kapitálom na vytváraní hodnoty jednoznačného lídra v strednej Európe s ambíciami presahujúcimi tento región,“  dodal.

Ivan Lesay, generálny riaditeľ SIH k investícii dopĺňa: „S firmou GymBeam sme o investícii začali rokovať ešte v roku 2019, teda dávno pred tým, než svet ochromila pandémia. Nie je veľa sektorov hospodárstva, ktoré z koronakrízy môžu vyjsť posilnené, ale práve e-commerce takou oblasťou je. Sme radi, že na Slovensku sa našla firma, ktorá je absolútne inovatívna a unikátna prístupom k zákazníkom pri online nákupoch produktov zameraných na aktívny a zdravý životný štýl. Veríme, že GymBeam využije trend a medzinárodne ešte viac porastie.“

zdroj: Archív GymBeam

Výnimočný e-shop

Spoločnosť GymBeam presvedčila investorov najmä ťahom na bránku a schopnosťou prinášať inovácie v krátkom čase. Obchod sa môže pochváliť napríklad tým, že vie pružne zareagovať na dopyt zákazníkov.

„Máme ambíciu stať sa vedúcou značkou na všetkých trhoch strednej a východnej Európy. Investíciu využijeme na modulárnu automatizáciu distribučného centra, máme v pláne vybudovať nové vývojové centrum pre vlastné produkty, otvorili sme odberné a reprezentačné miesta v Budapešti a v Prahe. Našim cieľom je dosiahnuť obrat viac ako 100 mil. eur do roku 2024,“ hovorí Dalibor Cicman, zakladateľ spoločnosti  GymBeam, ktorý je dnes vďaka svojim skúsenostiam a výsledkom považovaný za významnú osobnosť v startupovom, resp. podnikateľskom prostredí v strednej Európe.

GymBeam neprináša inovácie iba v online priestore, ale v celom regióne Košíc, ktorý považuje za svoj domov a strategickú lokalitu. Tým zásadne podporuje lokálne talenty v oblasti marketingu, IT a e-commerce. Rastové ambície firmy, tak budú mať nezanedbateľný a pozitívny vplyv aj na rozvoj košického kraja a otvoria atraktívne pracovné príležitosti v regióne.

Zdroj: Crowdberry

Najnovšie video