RHōME SHOES: Náš zákazník si užíva kvalitu a potrpí si na komfort

  • Neplánovali podnikať. Ich aktivita vyplynula z nedostatku kvalitného tovaru na slovenskom či zahraničnom trhu. Jednoducho nenašli to, čo chceli, tak sa chopili príležitosti a rozbehli to naplno. Prečítaj si ich story.
collage_titulka
RHōME SHOES
  • Neplánovali podnikať. Ich aktivita vyplynula z nedostatku kvalitného tovaru na slovenskom či zahraničnom trhu. Jednoducho nenašli to, čo chceli, tak sa chopili príležitosti a rozbehli to naplno. Prečítaj si ich story.

Ahojte, obaja ste mladí ambiciózni ľudia, ktorí sa vydali na podnikateľskú dráhu. Aká je vaša story?

Ahoj, na úvod začneme tým, že vždy nás bavila móda a najmä tenisky. Myšlienka založiť vlastnú značku prémiových tenisiek začala zhruba pred 2 rokmi, kedy sme zistili, že máme problém si kúpiť kvalitné minimalistické tenisky svetových značiek za dostupnú cenu. V tej dobe boli na trhu hlavne holandské a švédske značky, ktoré mali nami požadovanú kvalitu a dizajn, problém však bola cena, ktorá sa pohybovala v rozmedzí 250-300 EUR. Vtedy sme si povedali, že poďme nájsť slovenského výrobcu a skúsme sa dostať na polovičnú cenu s tým, že kvalitou výroby a materiálov budeme na rovnakej úrovni.

Prečo práve takýto názov?

Keďže naším cieľom je celosvetový trh, názov musel byť univerzálni. Názov RHōME pochádza z latinčiny a predstavuje hlavné mesto Talianska, Rím. Obaja pochádzame z Trnavy, ktorá je prezývaná ˶Malý Rím“. Nakoľko materiály pochádzajú z Talianska, výroba prebieha na Slovensku, chceli sme takýmto spôsobom poukázať na pôvod značky.

RHōME SHOESZobraziť celú galériu (8)
zdroj: RHōME SHOES

Viem, že ste stavili na minimalizmus a ručnú výrobu. Bola to otázka aktuálneho trendu alebo to bola prirodzená voľba?

Minimalizmus, čiže čisté línie a jednoduché tvary bez veľkého brandingu, spolu s kvalitnou ručnou výrobou je to, čo obaja máme radi, preto ide o prirodzenú voľbu.  V obuvníckom priemysle je čoraz častejšia robotizácia a nahrádzanie ľudskej práce strojmi, pri výrobe našich tenisiek prejde každý pár desiatkami rúk s dôrazom kladeným na detail. Každý pár má svoj vlastný originálny príbeh a o to nám ide.

Pracujete s prírodnými materiálmi, ktoré sa vyznačujú vysokou kvalitou. Prečo ste sa rozhodli práve pre ne a odkiaľ ich beriete?

Od začiatku bolo naším cieľom používať prírodné materiály, ktoré sú kvalitnejšie, trvácnejšie a zabezpečujú komfort. Najdôležitejší je výber kože, ktorá tvorí zvršok a podšívku tenisky. Kože nám dodáva taliansky výrobca, ktorý patrí k najväčším svetovým výrobcom s 50-ročnou históriou.  Ďalšou dôležitou časťou tenisky sú podošvy pôvodom z Talianska, ktoré sú vyrobené zo 100 % prírodného kaučuku. Ide o rodinnú firmu, ktorá dodáva podošvy pre luxusné značky v obuvníckom priemysle.

RHōME SHOESZobraziť celú galériu (8)
zdroj: RHōME SHOES

Na vašej webovej stránke som vedela, že máte vytvorených niekoľko modelov, ktoré sú však iba pánske. Prečo? Plánujete aj dámske kolekcie?

V prvom rade sme si tenisky začali vyrábať pre seba a to je dôvod, prečo sme začali s pánskymi veľkosťami.  Keďže  máme na niektoré modely pozitívny ohlas aj z dámskej strany, určite sa pustíme aj do vývoja  dámskej kolekcie,  ktorá by mala vyjsť budúci rok.

V Bratislave sú dve miesta, kde si budú ľudia môcť zakúpiť váš tovar. Ktoré to sú?

Ide o najväčšieho predajcu tenisiek na Slovensku, FOOTSHOP, ktorý má dizajnovú predajňu na Čulenovej 9 (Panorama City) a taktiež štýlový obchod VARSITY PROJECT nachádzajúci sa na Štúrovej 10. Sme radi, že spolupracujeme aj s kamennými obchodmi. Zákazník tak môže naživo vidieť a vyskúšať si naše tenisky a zistiť, že ide o naozaj prémiový produkt. Oba obchody sú zamerané iným módnym smerom, preto máme dosah k rôznej cieľovej skupine.

RHōME SHOESZobraziť celú galériu (8)
zdroj: RHōME SHOES

V poslednom období na Slovensku vzniká množstvo projektov z oblasti módy, vo vašom prípade obuvi. Ako riešite marketing?

Snažíme sa tvoriť kvalitný obsah  na sociálnych sieťach, pripravujeme kolaborácie so zahraničnými, ale aj slovenskými influencermi, čiže hlavne online marketing.

Ako sa snažíte odlíšiť od konkurencie? Plánujete nejaké akcie, eventy, hlavne teraz, keďže pomaly sa nám blížia Vianoce.

Tenisky vyrábame v limitovaných počtoch. Tým sa snažíme získať z pohľadu zákazníka jedinečnosť, exkluzivitu, a tým konkurenčnú výhodu. Ak sa rozprávame o slovenskom trhu, tak samotný fakt, že vyrábame tenisky na Slovensku vnímame ako výhodu.  Najbližšie budeme prezentovať náš produkt na akcii Hennessy Classy v Bratislave, kde budeme prezentovať aj pripravovanú druhú kolekciu.

RHōME SHOESZobraziť celú galériu (8)
zdroj: RHōME SHOES

Ako by ste popísali svojho cieľového zákazníka?

Naše tenisky majú jednoduchý a nadčasový dizajn. Ten, kto si užíva kvalitu a potrpí si na komfort, je náš cieľový zákazník.  Preto si myslíme si, že v každej vekovej kategórii sa takýto zákazníci nájdu, či už ide o mladých ľudí z kreatívneho priemyslu, alebo starších manažérov.

Chcete časom rozšíriť svoje produktové portfólio, napríklad o opasky alebo iný tovar?

Máme za sebou prvú kolekciu, ktorú úspešne dopredávame, čiže sme na začiatku. Ako sme spomínali, plánujeme v ďalšom kroku vyvíjať dámsku kolekciu, preto sa v najbližšom období sústredíme len na výrobu obuvi.

RHōME SHOESZobraziť celú galériu (8)
zdroj: RHōME SHOES

Keď sa ľudia budú prelúskavať vašou stránkou, narazia aj na cenu topánok, ktorá nie je v priemernom rozmedzí slovenských cien. Máte preto cieľ aj expandovať do zahraničia?

Prvotná myšlienka bola zamerať sa výhradne na svetový trh, kde patríme k tým najlacnejším, avšak s vydaním prvej kolekcie sme zistili, že záujem o naše tenisky je aj u nás. Nehovoríme, že naše tenisky sú lacné,  ale sú vyrábané ručne na Slovensku z najkvalitnejších talianskych materiálov, preto si myslíme, že samotná cena  zodpovedá kvalite a pohodliu, ktoré zákazník dostane. Aktuálne sa zameriavame na Veľkú Britániu, Francúzsko, Českú republiku a Rakúsko s cieľom expandovať aj do ďalších krajín.

 

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá