S anjelikmi je koniec. Victoria’s Secret ich vymení za futbalistiky a podnikateľky, značka chce začať odznova

  • Po viacerých škandáloch prichádza známa značka s výraznými zmenami
  • Victoria's Secret viac nebude ženám ukazovať ich štandard krásy
  • Začne poukazovať na to, že ženy sú rôzne a všetky sú krásne
pjimage - 2021-06-23T124306.572
Instagram/Victorias Secret BR Instagram/Victorias Secret
  • Po viacerých škandáloch prichádza známa značka s výraznými zmenami
  • Victoria's Secret viac nebude ženám ukazovať ich štandard krásy
  • Začne poukazovať na to, že ženy sú rôzne a všetky sú krásne

Značka Victoria’s Secret je známa takmer každej žene na svete. Je však otázne, či sa preslávila vďaka kvalitnej spodnej bielizni alebo veľkolepým módnym prehliadkam, ktorých súčasťou sú vysoké a štíhle modelky. Po móle sa prešli napríklad Alessandra Ambrosio, Heidu Klum, Adriana Lima a Barbara Palvin. Hoci túto prehliadku za sebou nemá žiadna Slovenska, anjelské krídla dostali Češky Daniela Peštová a Karolína Kurková. 

Podľa denníka SME možno túto firmu považovať za synonymum krásy. To však prekážalo ženám, ktoré tento „štandard“ krásy nespĺňali. Firma sa tak rozhodla prehodnotiť tento štandard krásy a dlhonohých anjelikov by mali nahradiť ženy, ktoré zákazníkov upútajú svojimi úspechmi, nie krásou. 

Obdivuhodné ženy

Žien, ktoré majú zmeniť posolstvo značky, má byť 7. Budú patriť do skupiny s názvom VS Collective, ktorej ambasádorkou bude napríklad známa futbalistka a LGBT aktivistka Megan Rapinoe. Po svojom boku bude mať novinárku Amandu de Cadenet, modelku a aktivistku hnutia body positivity Palomu Elsesser, freestylovú lyžiarku a šampiónku  Eileen Gu, modelku Adut Akech, transrodovú modelku a aktivistku Valentinu Sampaio a známu herečku a podnikateľku Priyanku Chopra Jonas.

Hoci to vyzerá tak, že tieto ženy nemajú nič spoločné, niečo sa predsa len nájde. Ani jedna z nich nebola v minulosti spojená s touto značkou. Sú to ženy, ktoré nepatrili o cieľovej skupiny Victoria’s Secret. Sú však líderkami zmeny, ktorú New York Times označil za najextrémnejší a najodvážnejší pokus o obrat značky v nedávnej histórii. 

Zbohom buď, milá reputácia

Je však otázne, či značka prišla s týmto nápadom kvôli novému ženskému pohľadu alebo skutočnosti, že reputácia značka v priebehu niekoľkých rokov výrazne klesla. Dôvodom tohto poklesu reputácie môže byť napríklad vyhlásenie bývalého marketingového šéfa Eda Razeka, ktorý v roku 2018 sebavedomo vyhlásil, že značka nemá v pláne angažovať plus size modelky a transrodové modelky. Nemusíme sa teda čudovať, že ide o bývalého marketingového šéfa.

Toto vyhlásenie sa dotklo aj niektorých anjelikov, ktorí nad ním začali uvažovať. Tieto myšlienkové pochody spôsobili odchod top modelky Karlie Kloss z radov anjelikov. So značkou prestala spolupracovať v roku 2019. Dôvodom mala byť extrémna štíhlosť, ktorá bola ženám po celom svete prezentovaná ako štandard krásy.

Rok 2019 bol pre značku zlomový, pretože s úpadkom reputácie prišiel aj prepad sledovanosti veľkolepej módnej prehliadky. Kvôli tomu bola v roku 1019 zrušená. V roku 2020 bola značka donútená zavrieť približne 250 obchodov po celom svete a je jasné, že niekoľko ďalších ukončí svoju prevádzku aj počas tohto roka.

Aby toho nebolo málo, medzi tieto problémy pribudol ďalší, asi najzávažnejší. Na povrch totiž vyplávali škandály týkajúce sa šikany a obťažovania zamestnancov značky. 

Ženský pohľad

S nápravou zlej reputácie prišla značka už skôr. Prvým krokom bolo podpísanie zmluvy s transrodovou modelkou Valentinou Sampaio a plus size modelkou Ali Tate Cutler. Cieľom tohto nápadu bolo umlčať neutíchajúce hlasy spoločnosti. To sa však nepodarilo.

S ďalším nápadom prišiel výkonný riaditeľ značky Martin Waters. „Potrebujeme prestať robiť veci tak, ako to chcú muži, a začať ich robiť tak, ako to chcú ženy,“ povedal. Značka by sa mala vďaka tomuto nápadu stať svetovým popredným obhajcom postavenia žien.

Práve časť VS Collective by mala so značkou pracovať na spoluprácach, obchodných partnerstvách a ďalších iniciatívach, ktoré so značkou súvisia. Sedem vyššie spomenutých žien sa bude zaoberať jazykom spoločnosti, ktorým komunikuje so zákazníčkami. 

Jedna z ambasádoriek, Megan Rapinoe, značku označila za patriarchálnu a sexistickú. Takáto však bola značka v minulosti. Teraz by sa to malo zmeniť. Paloma Elsesser, ktorá bude zastupovať plus size modelky v minulosti vyhlásila, že nezačala s modelingom kvôli všetkým super veciam, ktoré so sebou prináša. Začala s ním, aby zmenila svet. Nuž, vyzerá to tak, že sa jej to podarí.

Áno, presne to si môžeme povedať v prípade značky Victoria’s Secret. Nie všetci sú však so zmenami spokojní a nie všetci ich vnímajú pozitívne. Nájde sa niekoľko ľudí, ktoré ich označujú za povrchné a oneskorené. Tvrdia, že značka mala začať konať skôr. 

Zdroje: SME, New York Times, Cosmopolitan

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK