SEAT rozširuje modelový rad Tarraco verziou 1.5 TSI DSG s pohonom predných kolies
- Tarraco s pohonom predných kolies kombinuje benzínový motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG
- Nová verzia robí z najväčšieho SUV španielskej značky príťažlivú ponuku v segmente s veľkou konkurenciou
- Novinka zvyšuje potenciál SUV u flotilových zákazníkov a predstavuje alternatívu pre zákazníkov, ktorí nepotrebujú pohon všetkých kolies
- Tarraco s pohonom predných kolies kombinuje benzínový motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG
- Nová verzia robí z najväčšieho SUV španielskej značky príťažlivú ponuku v segmente s veľkou konkurenciou
- Novinka zvyšuje potenciál SUV u flotilových zákazníkov a predstavuje alternatívu pre zákazníkov, ktorí nepotrebujú pohon všetkých kolies
Martorell, 25/11/2019. SEAT opäť rozširuje svoju modelovú ponuku s cieľom zvýšiť svoj podiel na trhu a poskytnúť zákazníkom väčšiu možnosť voľby zavedením modelu Tarraco SUV s pohonom predných kolies v kombinácii s vyspelou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Doteraz bolo najväčšie SUV značky SEAT k dispozícii buď s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou alebo s pohonom všetkých kolies 4Drive v kombinácii s prevodovkou DSG. Nová verzia tento nedostatok odstraňuje, čím sa rozširuje príťažlivosť modelu Tarraco s motorom 1.5 TSI pre flotilových zákazníkov a trhy, na ktorých pohon všetkých kolies nehrá významnú rolu.
Novú verziu poháňa turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1,5 litra s priamym vstrekovaním paliva, ktorý poskytuje maximálny výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Tarraco 1.5 TSI so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 198 km/h.
S kombinovanou spotrebou 7,1-8,0 l/100 km v cykle WLTP a kombinovanými emisiami CO2 160-181 g/km sa najväčší člen rodiny SUV značky SEAT stáva ešte atraktívnejšou alternatívou, a to bez negatívneho ovplyvnenia dynamických vlastností.
SEAT Tarraco 1.5 TSI DSG sa bude predávať v dvoch verziách vybavenia Style a Xcellence v päťmiestnom i sedemmiestnom vyhotovení. Vďaka tomu si zákazníci môžu zvoliť takú kombináciu výkonnosti, funkčnosti a štýlu, ktorá optimálne zodpovedá ich životnému štýlu.
Modelový rad Tarraco, vyvinutý v technickom centre SEAT Martorell a vyrábaný v materskom závode koncernu Volkswagen vo Wolfsburgu, prispel k rozšíreniu celosvetovej pozície španielskej značky a bude sa naďalej rozširovať. Po uvedení verzie s pohonom predných kolies a prevodovkou DSG bude začiatkom budúceho roka nasledovať športová verzia vybavenia FR a v druhej polovici roka 2020 verzia s pohonom plug-in hybrid.
Technické údaje
Motor | 1.5 TSI |
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Objem | 1498 cm3 |
Vŕtanie x zdvih | 74,5 x 85,9 mm |
Kompresný pomer | 11:1 |
Max. výkon | 110 kW (150 k) pri 5000 – 6000 min-1 |
SEAT je jedinou spoločnosťou v Španielsku, ktorá disponuje vlastnými kapacitami na konštrukciu, vývoj, výrobu a predaj automobilov. Nadnárodná spoločnosť, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen, má centrálu v meste Martorell (Barcelona) a exportuje 80 % svojej produkcie do vyše 80 štátov sveta. V roku 2018 spoločnosť SEAT celosvetovo predala 517.600 automobilov, čo je najväčší počet v jej 68-ročnej histórii. Spoločnosť dosiahla zisk po zdanení 294 miliónov EUR a rekordný obrat takmer 10 miliárd EUR.
SEAT Group zamestnáva vyše 15.000 pracovníkov v troch výrobných centrách – Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde sa vyrábajú veľmi úspešné modely Ibiza, Arona a Leon. Okrem toho spoločnosť vyrába modely Ateca a v Českej republike, Tarraco v Nemecku, Alhambra v Portugalsku a prvý elektrický model Mii electric na Slovensku.
Španielska multinacionálna značka má vlastné technické centrum, v ktorom pracuje 1000 inžinierov, zameraných na vývoj inovácií pre najväčšieho priemyselného investora v oblasti vývoja a výskumu v Španielsku. SEAT vo svojom modelovom programe už ponúka najnovšie technológie konektivity a výrazne sa angažuje v globálnom procese digitalizácie propagujúc mobilitu budúcnosti.
Zdroj: TS