Šéf burgrárne v Bratislave: Nájdu sa experti, ktorí nevedia pozdraviť ani poďakovať. Treba sa usmiať a popriať im pekný deň

  • Najskôr pripravoval burgre len na záhrade u kamarátov
  • Rozhodol sa skúsiť šťastie a v Karlovej Vsi si otvoril vlastný podnik
  • Dnes sa jeho burgre radia medzi najlepšie v meste
Ilustračná: Unsplash/benson, Karls Burger
  • Najskôr pripravoval burgre len na záhrade u kamarátov
  • Rozhodol sa skúsiť šťastie a v Karlovej Vsi si otvoril vlastný podnik
  • Dnes sa jeho burgre radia medzi najlepšie v meste

Karls Burger je v Bratislave už ostrieľanou klasikou. Za roky pôsobenia si tento koncept dokázal získať veľké množstvo verných zákazníkov a hodnotenie na úrovni 4,9 bodov.

Za burgrárňou v Karlovej Vsi stojí Juraj Barta. 35-ročný podnikateľ nakukol do sveta biznisu popri štúdiu na vysokej škole. Spolu s troma kamarátmi najskôr prevádzkoval malý bar s hernými konzolami.

„Podnikanie nedopadlo úplne so šťastným koncom. Naučilo ma to veľa vecí, čo mi určite pomohlo aj v ďalšom projekte Karls Burger,“ hovorí šéf podniku.

Juraj považuje strach v podnikaní za prirodzenú vec. Tvrdí, že na druhej strane ide aj o akýsi pohonný motor, aby človek robil veci tak, aby riziko neúspechu eliminoval na minimum. 

zdroj: Karls Burger

K jeho vlastnej burgrárni ho od začiatku motivovalo jeho okolie, ktoré ho povzbudzovalo k tomu, aby si aspoň skúsil otvoriť niečo vlastné. K príprave burgrov sa dostal celkom prirodzenou cestou.

Tvrdí, že robieval rôzne variácie burgrov asi na každej grilovačke, na ktorej sa objavil. Slovo dalo slovo a Karls Burger sa už pravidelne zaraďuje medzi tie najlepšie burgrárne v meste.

zdroj: Karls Burger

Jediným problémom je keď prevádzka vypredá ešte pred záverečnou. To následne vzbudzuje u niektorých ľudí pohoršenie, že neboli obslúžení. Treba si však uvedomiť, že burgráreň by len veľmi ťažko mohla fungovať v režime, ako napríklad kaviarne, ktoré takéto problémy nemávajú.

Keďže sú potrebné stále čerstvé suroviny a výberové mäso, stáva sa, že dopyt v tejto burgrárni prevyšuje ponuke. Je však pravdou, že Karls Burger vždy na sociálnych sieťach informuje, či sa sem ešte oplatí merať cestu. Stačí sledovať Facebook či Instagram značky.

zdroj: Karls Burger

V januári 2022 oslavuje Karls už 5. výročie od svojho vzniku. Aktuálne má v ponuke 5 burgrových variácií a jeden mesačný špeciál. Juraj nechce nasilu opäť vymýšľať koleso. Hlavnou filozofiou Karls Burger je ponúknuť naozaj poctivý hamburger.

„Aby sme to docielili, museli sme začať jednotlivými surovinami. Je pre nás dôležité, odkiaľ pochádzajú, aby sme našim zákazníkom zabezpečili čo najintenzívnejšiu chuť burgra, kompaktnosť a čo najväčšie uspokojenie. Pri výbere mäsa dbáme predovšetkým na kvalitu a jeho pôvod, omáčky si varíme sami.“

zdroj: Karls Burger

Ich čerstva zelenina pochádza od slovenských pestovateľov a maslové žemle sem dodáva overený obchodný partner. K hamburgeru neodmysliteľne patrí aj dobré pivo, ktoré tu majú od malých moravských výrobcov. 

Cena burgrov začína na 9,20 eur, hranolky stoja 3 eur a za tie s parmezánom a cesnakom dáš 3,30 eur. Ak sa rozhodneš aj pre dezert, ten je za 3,50 eur.

zdroj: Karls Burger

Juraj do svojej prevádzky investoval už desiatky tisíc eur. Musím povedať, že z veľkej časti vďačím za podnik aj rodičom, ktorí mi finančne veľmi pomohli.“

Aj dnes si ešte veľmi dobre spomína na všetky komplikácie, s ktorými sa musel vysporiadať. „Hneď úvodom to boli problémy s kolaudáciou priestorov. Prekvapilo ma podnikateľské prostredie a jeho nepredvídateľnosť, neprehľadnosť a zbytočná byrokracia.“

To však ešte nevedel, čo ho čaká v pandemickom roku. „Tak, ako vo väčšine prevádzok, aj u nás je badať pokles tržieb. Musím sa ale poďakovať našim zákazníkom, ktorí sú naozaj neskutoční a podržali nás aj v tých najhorších časoch, takže my prežívame toto Covid obdobie ešte pomerne dobre.“ 

zdroj: Karls Burger

Juraj je toho názoru, že gastro podnikateľom na Slovensku by jednoznačne pomohlo celkom nanovo nastaviť daňové a odvodové zaťaženie celého sektora. „Momentálne to nie je úplne ideálne a myslím si, že o tom kompetentní veľmi dobre vedia, ale nejako sa do zmeny nehrnú.“

Juraj tiež tvrdí, že Slováci sú ako zákazníci stále lepší. Zlepšujú sa asi priamo úmerne tomu, ako sa posúva aj gastro. Vo väčšine prípadov sú fajn, ale nájde sa aj pár expertov, ktorí nevedia ani pozdraviť, poprosiť alebo poďakovať. Treba sa nich usmiať a popriať im pekný deň.“

zdroj: Karls Burger

Mladý podnikateľ je hrdý Karlovešťan a aj preto hovorí, že lokalitu, v ktorej momentálne pôsobí, by za žiadnu inú nemenil. Zároveň je plne otvorený expanzii aj do iných slovenských miest.

Navyše už toto leto spolu s tímom otvorili food truck na Štrkovci, ktorý sa tešil veľkému záujmu lokálnych. „Určite otvoríme opäť, hneď, ako sa trochu oteplí.“ Zatiaľ chce stále robiť to, čo ho baví, a teda robiť dobré gastro. V biznise sa riadi heslom nebáť sa a veci, ktoré človeka bavia, robiť naplno.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie