SHAPE YOUR VISION 2025 spojil biznis lídrov a priniesol nové vízie pre slovenské podnikanie

shape
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Už štvrtý ročník podujatia SHAPE YOUR VISION prilákal podnikateľky, podnikateľov a lídrov, ktorí formujú budúcnosť slovenského biznisu. V priestoroch BAVARIA Bratislava sa stretli osobnosti, ktoré sa prišli podeliť o skúsenosti, inšpiráciu aj odvahu inovovať.

Hostí privítal moderátor Marek „Polo“ Polomský spolu so spoluzakladateľom a CEO SCR group Pavlom Kubánom.

„Chceli sme, aby každý účastník odchádzal s niečím, čo mu pomôže dotvoriť vlastnú víziu a posunúť svoj biznis ďalej. A možno aj prispieť k tomu, aby sa posunulo celé Slovensko, ktoré teraz potrebuje viac energie a odvahy,“ povedal Kubán. 

Picture1
zdroj: SHAPE YOUR VISION 2025

Na pódiu sa vystriedali rečníci z rôznych oblastí podnikania a technológií.  Simona Kubán zo spoločnosti SCR interactive a autorka bestselleru Umenie podnikať zdôraznila, že budúcnosť patrí inováciám a automatizácii prostredníctvom umelej inteligencie

„Stroje by mali zvládnuť tú ťažkú a nudnú prácu, aby sa ľudia mohli venovať tvorivým a strategickým úlohám,“ uviedla. Dodala, že podnikatelia by mali spájať sily a pomáhať si.

Richard Lintner, bývalý hokejista a dnes úspešný manažér, priblížil, ako sa mu podarilo dostať slovenskú hokejovú ligu z ročného obratu 600 000 eur na tri milióny. Podľa neho boli kľúčové tri piliere: silné osobnosti, digitalizácia a nové formáty obsahu.

„Hral som päť rokov v Amerike, päť vo Švédsku, dva vo Švajčiarsku, dva vo Fínsku, tri v Bielorusku a všade som videl, že v športe – rovnako ako v biznise – platí jedno pravidlo: keď je ťažko, ukáže sa, kto má skutočnú hodnotu. Mentálne nastavenie robí obrovský rozdiel,“ skonštatoval. 

Picture2
zdroj: SHAPE YOUR VISION 2025

Medzi rečníkmi nechýbal ani Michal Pastier, jeden z najúspešnejších kreatívcov v regióne, ktorý stojí za značkami Slido, Exponea či Berlin Brands Group.

„Treba si uvedomiť, že nikdy nebudeš stopercentne pripravený, no začni aj tak. Pochybnosti biznisu škodia a reálny výkon býva vyšší než tvoje očakávania,“ uviedol. Podľa neho je kreatívne podnikanie o zvedavosti, flexibilite a potrebe skúmať veci, ktorým nerozumieme. 

Picture3
zdroj: SHAPE YOUR VISION 2025

Silný podnikateľský príbeh priniesol Martin Švenk, ktorý vo veku 24 rokov rozbehol značku Puella. Z malého bytu, kde ručne balil objednávky, vybudoval firmu pôsobiacu na 11 európskych trhoch s viac než 160 zamestnancami.

„Ľudia sú kľúčoví. Potrebujem, aby verili produktu aj značke. Keď sú spokojní, odráža sa to na všetkom, čo robíme,“ zdôraznil. Puella v roku 2024 dosiahla obrat až 32 miliónov eur. 

Picture4
zdroj: SHAPE YOUR VISION 2025

O hodnotách v advokácii a poradenstve hovoril Peter Varga, partner Highgate Law & Tax. Firma podľa neho stavia na osobnej zodpovednosti partnerov, čo zaručuje kvalitu aj autenticitu služieb.

„Sme servisná firma, primárne sa zameriavame na právne poradenstvo. Zisky máme svieže, tvoria cca 35 % tržieb. Je to remeslo, ktoré ma baví – a na tom stojí celý náš model,“ vysvetlil.

Milan Čanky, CEO a kreatívny líder SCR design, sa zameral na tri vlny, ktoré v posledných rokoch menia biznis – digitalizáciu, automatizáciu a implementáciu umelej inteligencie.

„Vízia je jasná – zvládnuť inovácie rozumne. Kto vie rýchlo a kvalitne naskočiť na vlak, bude vyhrávať,“ uviedol. Dodal, že jeho osobná vízia sa dnes viac sústreďuje na vytváranie prostredia, kde sa ľudia cítia dobre a radi prichádzajú do práce.

V špeciálnej prezentácii vystúpili Eduard Klöckler a Andrej Hlavačka z BAVARIA Bratislava, ktorí predstavili koncept BMW Retail Next – nový štandard showroomov s dôrazom na luxus, komfort a personalizovaný prístup.

Projekt otvorili v máji 2025 po trojročných prípravách a zaradil Bratislavu medzi mestá s najmodernejším predajným formátom vozidiel BMW. 

Picture5
zdroj: SHAPE YOUR VISION 2025

Záver patril panelovej diskusii, kde sa stretli Luboš Černý (SCR technologies), Artur Gevorkyan (Gevorkyan a.s., EY Podnikateľ roka 2024), Štefan Súkeník (KINEKUS) a Jana Žemličková (Sanatórium AT). Diskutovali o výzvach slovenského biznisu, trendoch, rozhodovacích procesoch aj osobných víziách.

„Férovosť, zodpovednosť a dôraz na ľudí – to sú princípy, ktoré fungujú aj po desaťročiach,“ pripomenul Gevorkyan. Súkeník vyzdvihol odvahu inovovať aj v zavedených firmách, Žemličková hovorila o prepojení medicíny, psychológie a manažmentu.

Picture6
zdroj: SHAPE YOUR VISION 2025

Na záver Pavol Kubán zhrnul atmosféru podujatia slovami:

„Ďalší ročník SHAPE YOUR VISION máme za sebou a musím povedať, že všetok čas a námaha, ktorú sme venovali prípravám a organizácii, stáli za to. Opäť sa nám podarilo prepojiť špičku slovenského biznisu a inovácií a verím, že sme hostí inšpirovali k novým víziám a nápadom. Chcem poďakovať všetkým spíkerkám, spíkrom, hosťom v diskusii, pozvaným ľuďom z biznisu, ale aj kolegyniam a kolegom, ktorí tento ročník pripravovali. Bez vás by sme to nemohli ťahať už štvrtý rok. Teším sa na ďalší ročník.“  

Picture7
zdroj: SHAPE YOUR VISION 2025

Partnermi podujatia boli BAVARIA Bratislava, Highgate Law & Tax, Kompava, Puella a Novplasta. Mediálnymi partnermi boli televízia TA3 a portál Startitup.

Čítaj viac z kategórie: PR

Najnovšie videá

Trendové videá