Si nespokojný so svojím životom? Toto je 10 rituálov, ktoré ti ho pomôžu zmeniť k lepšiemu

  • Nepotrebuješ žiadne radikálne zmeny, aby si obrátil svoj život k lepšiemu
  • Stačí, ak budeš vykonávať týchto 10 maličkostí počas bežného dňa
  • Nepotrebuješ žiadne radikálne zmeny, aby si obrátil svoj život k lepšiemu
  • Stačí, ak budeš vykonávať týchto 10 maličkostí počas bežného dňa

Ak sa cítiš nepohodlne vo vlastnom živote, je najvyšší čas niečo zmeniť. Niekedy stačí maličkosť vo forme zmeny postoja, či príjemného rozhovoru s človekom, ktorý ti ponúkne svoj pohľad na vec. Nemusíš sa vymaniť z cyklu každodenných povinností, stačí prijať ho a pretvoriť na radostnejší.

1. Prestaň na seba tlačiť

Ak sa cítiš uponáhľaný, nestíhaš a všetko na teba dopadá priťažko, zastav sa. V rýchlosti dnešného bytia, pracovných a študijných povinností sa môžeš neraz ocitnúť v kolotoči, ktorý smeruje k nadmernej únave a zdravotným problémom.: „Unavený človek, potrebuje stále viac času na to, aby niečo urobil. Keď túto skutočnosť zistí, priberá si ešte ďalšie úlohy, aby takto maskoval svoju neproduktívnosť. Ak si v tejto fáze neoddýchne, stále sa to len zhoršuje a môže to skončiť aj pri zdravotných problémoch,“ informuje portál Eduworld.

2. Nemusíš stihnúť všetko, čo si zaumieniš

Ovládať time management neznamená zaplniť si celodenný program bez minúty voľného času. Značnou chybou pri plánovaní býva, že sa jednotlivci nechajú pohltiť predstavou efektivity vlastného plánovania, ktorá nie je dlhodobo udržateľnou. Rozdelenie pracovných povinností, voľnočasových aktivít a spoločenských aktivít prispieva k pocitu naplnenia, no zároveň udržania si fyzického aj psychického zdravia. Ak máš plný kalendár a nestíhaš, skús poľaviť a vyhradiť nejaký čas pre oddych.

3. Zdriemni si

Ak si v úzkych, podliehaš nervozite a nepomáha ani vlastná snaha upokojiť sa, choď si ľahnúť. Podľa National Speel Foundation stačí 20 minút na to, aby si mohol okúsiť benefity spánku v podobe zvýšenej pozornosti, zlepšenia motoriky, pozitívnejšieho naladenia a úbytku stresu. Vykonávanie činností, v ktorých človek podľahne napätiu a stresu si, zväčša, vyžiada vyššie množstvo času na ich ukončenie, ako v bežnom, optimálnom stave.

Zdriemnutie
zdroj: Unsplash/Maria Teneva

4. Zavolaj priateľovi

Tento akt patrí do psychohygiény, ktorá je, nevyvrátiteľne, potrebná. Telefonát zaberie zopár minút, no dokáže boost-nuť tvoju náladu. Nie je nutné, aby si každý deň niekomu volal, no nájdi si dobrého priateľa, ktorému môžeš zavolať, keď si v úzkych, hlavne počas dní, v ktorých postrádaš socializáciu, aby tvoje myšlienky neostali iba v tvojej hlave. Pohľad druhého človeka ťa môže podporiť, vytiahnuť z negativizmu, a zároveň ti dodá motiváciu a vytrvalosť, informuje portál Best Life Online.

5. Buď štedrejší

Vedúci štúdie Filip Tobler vo vyjadrení k výsledkom štúdie hovorí.: „Nemusíš sa obetovať, aby si sa cítil lepšie, stačí, ak sa staneš trošku štedrejším.“ Štúdia totiž dokazuje, že darovanie a štedrosť robí ľudí šťastnejšími, pretože spúšťa určité neurologické procesy v mozgu, preto, ak sa cítiš mizerne, skús niekomu darovať malý darček, prispieť niektorej z organizácii, ktoré to potrebujú, zaniesť do útulku materiál, ktorý zháňajú a uvidíš, že sa budeš cítiť spokojnejšie.

Donate
zdroj: Unsplash/Kat Yukawa

6. Dopraj si stretching

Mnohé pracovné pozície si vyžadujú dlhé hodiny sedenia za počítačom a sústredenia sa na digitalizované úkony, ktoré nás vedú k rýchlejšej komunikácii a službám, no zároveň nám upierajú prirodzený pohyb potrebný pre telo. Ak máš tú možnosť, dopraj si pred prácou, počas nej, alebo po jej ukončení trochu stretchingu.

Stačí aj pár minút na rozhýbanie strednej oblasti chrbta a krku, ktorý je prácou pri počítači nadmerne zaťažený. Pohybom sa do tela taktiež uvoľnia rôzne látky prispievajúce k dobrej nálade, ako sú acetylcholín, serotonín, endorfíny a iné.

7. Choď na čerstvý vzduch

Dlhé hodiny strávené v uzavretom priestore narúšajú prirodzený biorytmus organizmu, preto je nevyhnutné, aby sme čo najviac voľného času trávili v prírode. Pod tlakom povinností sa nám to často nedarí, no ak v sebe nájdeš chuť a odhodlanie zlepšiť svoj život, mal by si si tento rituál pripísať na zoznam.

Tieto 3 štúdie dokazujú, že maličkosť, ako živý kvet, dokáže človeku zlepšiť náladu počas nasledujúcich troch dní, preto je faktom, že pobyt v prírode na čerstvom vzduchu prispieva k zlepšeniu ľudského prežívania.

Lúka
zdroj: Unsplash/Timothy Eberly

8. Pozri si zábavné video

Pozeranie videí sa môže javiť ako strata času, no výsledky tejto štúdie dokazujú, že už pri krátkom zábavnom videu dochádza k uvoľneniu a odpútaniu sa od aktuálne riešených problémov. Ak sa cítiš mizerne, prehľadaj zákutia internetu, z ktorých na teba neustále vybehujú mačacie virálne videá a venuj im zopár minút času. Okrem zlepšenia nálady vykazovali respondenti štúdie zlepšenie reakčného času a krátkodobej pamäti.

9. Užívaj si maličkosti

Posolstvo Journal of the Associatin for Consumer Research znie – v nich sa skrýva najväčšia časť životnej radosti. Zastav svoj uponáhľaný deň a dopraj si šálku kávy na terase, slnečné lúče na lavičke pri presune z bodu A do bodu B, rozhovor s neznámym človekom či pozorovanie prírodných drobností okolo.

Buď prítomný v okamihu, ktorý kreuje realitu a užívaj všedné detaily tvojho dňa. Spravia ťa, totiž, šťastnejším a napomôžu ti k lepšiemu zvládnutiu povinností.

10. Získaj nadhľad

Zlý deň neznamená zlé smerovanie, či rovno, zlý život. Ak sa udalosti nevyvíjajú podľa plánu a ich zmena nie je v tvojich rukách, nechaj ich plynúť a nezaťažuj sa nimi. Prirodzený chod nie je vždy ideálny, a preto je potrebné získať nadhľad. Netráp sa nad maličkosťami ako je chvíľkový neúspech v práci, nesústredenosť či správanie iných ľudí. S nadhľadom prichádzajú riešenia, často rýchlejšie, ako pri neúnavnej snahe vyriešiť problém, ktorý sa ťa bytostne netýka.

Zdroje: Best life online, Journal of the Associatin for Consumer Research, Pubmed.ncbi, Journals Sage Pub, Science Daily, Sleep Org, Edu World

Najnovšie video