Šialená jazda Dedolesu: Bankrot na stole nie je, potrebujeme rok, tvrdí nový CEO

  • Firma Dedoles má nového generálneho riaditeľa
  • Značka veselých ponožiek má pred sebou veľkú výzvu
Ján Cifra a ponožky Dedoles
Ján Cifra, Youtube/Reprofoto/Startitup, FB/Dedoles
  • Firma Dedoles má nového generálneho riaditeľa
  • Značka veselých ponožiek má pred sebou veľkú výzvu

Spoločnosť Dedoles zažívala počas posledných rokov prudký nárast, ktorý však v súčasnosti vystriedali obrovské problémy. Firma na konci októbra okrem toho oznámila, že pôvodného zakladateľa Jaroslava Chrapka vystrieda manažér Ján Cifra.

Nový generálny riaditeľ spoločnosti Dedoles v najnovšom diele Let’s Talk Business s moderátorom Adamom Šipošom rozprával o budúcnosti značky, ale aj o tom, prečo došlo ku kríze, ktorej dnes firma musí čeliť.

Tri základné veci

Ján Cifra odišiel iba začiatkom roka zo spoločnosti WebSupport, kde zastával pozíciu generálneho riaditeľa. K vedeniu značky veselých ponožiek sa dostal úspešný manažér počas diskusií, na ktoré ho pozvali. „Bol som prizvaný k diskusiám o tom, ako pomôcť Dedolesu, kde na stole bola možná investícia,“ uviedol Cifra na začiatku rozhovoru.

Aj keď nahrádza zakladateľa Chrapka, on má na vec vlastný pohľad. „Nemyslím si, že toho foundera môže niekedy externý CEO úplne nahradiť. Ja tam idem plniť inú rolu,“ tvrdí. Okrem toho Chrapko vo firme aj naďalej zostáva.

Cifru zaujali na spoločnosti tri základné veci. Značka je podľa jeho vlastných slov naozaj vynikajúca, má tiež veľkú zákaznícku bázu, pričom „ďaleko viac tržieb ide zo zahraničia než zo Slovenska“. Tretím dôležitým aktívom je „vynikajúci tím“, v ktorom je „veľa kvalitných ľudí“.

„Keď vidím tieto tri aktíva, myslím si, že je tam rozumná šanca na tomto stavať. Teraz však neviem odpovedať, či sa nám to ako tímu podarí,“ pokračoval, pričom vysvetlil, že majú jasný plán.

Najnákladnejšie časti biznisu

Podľa dostupných informácií dnes spoločnosť Dedoles dlží veriteľom vyše 40 miliónov eur, pričom Chrapko toto číslo spochybnil. Túto informáciu potvrdil aj Cifra. „Proces ešte nie je uzavretý, čiže hovoriť o nejakom finálnom čísle je veľmi ťažké,“ uviedol nový generálny riaditeľ. 

„Sú tam veci, ktoré sú zle vysvetlené a my v nejakom momente budeme môcť komunikovať, ale je to nižšie číslo ako je uvedené,“ pokračoval Cifra.

Dopyt po značke Dedoles je oproti minulému roku nižší, avšak stále to bude podľa Cifru priaznivý výsledok. V Českej republike firma už zatvorila svoje kamenné prevádzky, no situácia na Slovensku je trochu rozdielna. „Na Slovensku máme náročné zmluvy, avšak niektoré tie kamenné prevádzky sú ešte vo vývoji,“ tvrdí Cifra, pričom uvádza, že ich zatiaľ rozširovať neplánujú.

Dedoles má okrem toho podľa Cifru dve najnákladnejšie časti biznisu. „Marketing je drahá položka a, samozrejme, mzdy,“ ozrejmil. Problém, ktorý v spoločnosti nastal, nie je ale podľa nového generálneho riaditeľa v tom, že by nemali vyčlenenú finančnú čiastku. „Treba viac pracovať s existujúcou zákazníckou bázou,“ priblížil.

Najrušnejšia sezóna

Spoločnosť Dedoles ovplyvňuje aj inflácia a vojna na Ukrajine. „Bude to horšie, kým to bude lepšie,“ zhrnul v krátkosti Cifra. „Snažím sa zamerať na všetko to, čo máme pod kontrolou my,“ pokračuje.

Veľkú rolu budú v spoločnosti zohrávať aj posledné tri mesiace v roku, kedy je po produktoch obrovský dopyt. „Veľa si sľubujeme od tej sezóny. Vidíme, že nebude taká ako minulý rok alebo rok predtým, ale vidíme, že ľudia reagujú a pripravujú sa na Vianoce,“ uviedol Cifra.

Počas horizontu piatich rokov musí Dedoles vyplatiť svojich veriteľov, preto sa mnohí pýtajú, či je na stole aj scenár bankrotu spoločnosti. Túto možnosť však Cifra nepripúšťa. „My máme víziu, myslíme si, že potrebujeme rok, aby sme tie fundamenty prestavali na to, čo potrebujeme, a potom sa vrátime k rozvoju,“ tvrdí Cifra.

„Chceli by sme viac osloviť západné trhy,“ odpovedal na poslednú otázku v rozhovore, pričom apeloval na to, že tieto trhy sú pripravené na ich „pestrosť“.

Zdroj: SIU

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá