Spice Guys

Šimon z Kaliforňana a advokát Peter priniesli nový street food. Nič zdravé tu nehľadaj, majú aj vysmážané Oreo

  • Šimon Smrtič je mladý gastro podnikateľ, ktorý do Bratislavy priniesol dnes už obľúbený street food Kaliforňan, inšpirovaný pestrosťou Kalifornie
  • Najnovšie sa spolu s kamarátom Petrom, ktorý je advokát, pustili do nového gastro projektu Spice Guys
  • Šimon tvrdí, že im obom v meste chýbali klasické barové jedlá, na ktoré si zvykli pri návšteve USA
  • Šimon Smrtič je mladý gastro podnikateľ, ktorý do Bratislavy priniesol dnes už obľúbený street food Kaliforňan, inšpirovaný pestrosťou Kalifornie
  • Najnovšie sa spolu s kamarátom Petrom, ktorý je advokát, pustili do nového gastro projektu Spice Guys
  • Šimon tvrdí, že im obom v meste chýbali klasické barové jedlá, na ktoré si zvykli pri návšteve USA

Vznik ich nového projektu naštartovalo uvoľnenie perspektívneho priestoru na Jégého 1 v blízkosti Zimného štadiónu Ondreja Nepelu. Práve tento priestor si Šimon vyhliadol už pred tromi rokmi, keď začínal s Kaliforňanom.

„Mal som z neho strašne dobrý pocit, tak som sa asi hodinu po obhliadke ozval majiteľovi, že to beriem. Po dvoch týždňoch naťahovania to ale padlo a majiteľ to dal niekomu inému. Medzitým som našiel Trenčiansku a začal budovať Kaliforňana,“ objasňuje Šimon pre Startitup.

Šimon Smrtič sa naučil variť cez YouTube. Dnes vedie úspešné bistro Kaliforňan

Po pár rokoch sa však tento priestor uvoľnil, Šimon preto nezaváhal a ihneď ho zobral. Zároveň si ale uvedomoval, že ponuka Kaliforňana nie je pre fanúšikov hokeja celkom ideálna. Behom niekoľkých hodín sa dohol s Petrom a spoločne začali s budovaním nového konceptu Spice Guys, ktorý je zameraný na americké „junk“ klasiky.

„Snažili sme sa touto ponukou rozšíriť ľuďom obzory o tom, čo v skutočnosti ten americký junk môže byť. Ľudia si pri týchto jedlách v dnešnej dobe predstavujú iba McDonald’s a iné siete. Chceli sme ľuďom ukázať, že aj takéto jedlo má vo svete svoje miesto, keď sa robí dobre a kvalitne.“

zdroj: Spice Guys

Spice Guys v konečnom dôsledku predstavuje niečo ako dcérsku firmu Kaliforňana. Tento projekt je však podľa Šimona unikátom v dvoch zásadných veciach:

„Na nič sa nehráme, keď všetci robia zdravé jedlá, tak my ideme do najväčších vysmážanín, a to nás strašne na tom celom baví. Druhá je tá, že sa to naozaj snažíme robiť dlhodobo. Snažíme sa podávať veľmi chutné jedlo za férové ceny s čo najlepšou obsluhou a hlavne čo najrýchlejšie.“

Vysmážané Oreo

Ak pôjdeš niekedy okolo tejto prevádzky, za hriech podľa jej majiteľov stojí jednoznačne tzv. Nashvile Hot Chicken sandwich. Ide o marinované vysmažené kuracie stehno, ktoré sa po vybratí z fritézy ponorí do oleja ochuteného kajanskými papričkami, cesnakom a cukrom. Ide o kombináciu, ktorá dokáže perfektne ochutiť celý „obal“ mäsa.

zdroj: Spice Guys

Podáva sa na domácej batatovej žemli s ľadovým šalátom, banánovými papričkami a Sriracha majonézou (omáčky Sriracha sú svetoznáme omáčky, pomenované podľa thajského mestečka Si Racha).

„Toto je môj favorit a zatiaľ to vyzerá, že aj favorit ľudí. Keď už sme pri tých našich jedlách, tak sa nedá nespomenúť vysmážané Oreo s malinovou polevou, ktoré je tiež veľká zverina.“

zdroj: Spice Guys

Čo sa týka cien, samotný burger si tu dáš za 6,40 eur, ak si zvolíš kombo s hranolkami či coleslawom, zaplatíš 7,50 eur. Všetky jedlá v ich ponuke sa pritom pohybujú v podobnej cenovej hladine.

Šimon je však rád, že o zákazníka už nie je potrebné bojovať cenou a veľkosťou porcie. 

„Už aj naša scéna sa dostala do bodu, kedy sú ľudia ochotní si za dobré jedlo priplatiť. Treba si uvedomiť, že ľudia si veľmi precízne vyberajú a veľmi dobre vedia, kde im chutí a kde im to za tie peniaze stojí.“

zdroj: Spice Guys

Pandémiu ustáli

Projekt Spice Guys mal šťastie a pandémia ho príliš nezasiahla. Jeho zakladatelia si však vďaka kríze uvedomili, že momentálne nemá cenu investovať do veľkých priestorov so sedením. Na druhej strane Kaliforňan žije v pandemickej dobe už viac ako rok.

„Musím povedať, že sme neskutočne vďační za to, že sme nemuseli počas tohto obdobia nikoho prepustiť, a že nás ľudia podržali, keď to bolo dôležité. Kaliforňan nikdy nemal veľa miest na sedenie a už od otvorenia sme servírovali jedlo v jednorazových obaloch, takže v tomto sa nás to až tak nedotklo.“

zdroj: Spice Guys

Hlavná zmena bola podľa Šimona tá, že musel veľkú časť predajov presunúť na Wolt. Tím Kaliforňana prečkal najhoršie obdobie pandémie aj vďaka tomu, že získal od štátu dotáciu na nájmy, ktoré boli kľúčové.

Najťažšie roky, ktoré by ale nevymenil

Podľa Šimona si každý správny podnikateľ prešiel nejakými komplikáciami. Od malých, ktorými môžu byť ranné telefonáty o tom, ako sa pokazil taký či onaký stroj v kuchyni, po väčšie, ako je pandémia a nedostatok chladničiek a iného vybavenia na trhu.

zdroj: Spice Guys

„Komplikácií je každý deň mnoho, je to naša práca a cesta, ktorú sme si vybrali. Robíme to preto, lebo to máme naozaj radi, a tým pádom nás nejaká tá komplikácia neodradí.“

Šimon priznáva, že posledné dva roky ho naučili veľmi veľa, napríklad aj to, ako sa nevzdávať a nevidieť za všetkým koniec sveta, ale aj držať hlavu hore a ísť si za svojím cieľom.

Problémy, komplikácie a chyby budú stále, jediné, čo nám zostáva, je poučiť sa z nich a spraviť všetko preto, aby sa neopakovali. Naučilo ma to nebáť sa chýb a uvedomiť si, že iba množstvo chýb, ktoré sme urobili, je koniec koncov zodpovedných za všetky tie veci, ktoré sa podarili.

zdroj: Spice Guys

V neposlednom rade si však uvedomil, že ten najväčší pocit šťastia pre podnikateľa prichádza po tých najťažších chvíľach. „Boli to zatiaľ tie najťažšie roky, ale nevymenil by som ich za nič.“

Šimon tiež hovorí o tom, že našej gastro scéne momentálne chýba najmä čas. Za posledných niekoľko rokov zažila bratislavská scéna nával talentu, a to je podľa jeho slov jasne vidieť na množstve kvalitných prevádzok, ktoré tu vyrástli.

zdroj: Spice Guys

„Treba už iba čas na to, aby tieto nové tváre vyplnili prázdne priestory a každým dňom sme bližšie k scéne, ktorú si Bratislava zaslúži.“

Zatiaľ ho veľmi teší a na začiatku ho aj prekvapilo to, že podnikatelia v gastre sú ochotní si navzájom pomáhať a podporovať sa. Je toho názoru, že ak to takto pôjde ďalej, mohla by sa tu vytvoriť veľmi dobrá komunita, ktorá bude robiť ešte lepšie jedlo.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá