Najviac skalných voličov má strana bývalého premiéra: Prieskum ukázal, ako sú na tom ostatní

  • Televízia Markíza zverejnila čerstvý prieskum
  • Týka sa vernosti voličov voči stranám
Voľby a urna
TASR/Erika Ďurčová
  • Televízia Markíza zverejnila čerstvý prieskum
  • Týka sa vernosti voličov voči stranám

Televízia Markíza zverejnila v diskusnej relácii Na telo čerstvý prieskum. Ten ukazuje, ktoré strany majú tých najvernejších voličov. Zároveň poukazuje aj na údaje, koľko z nich nad voľbou v predčasných voľbách ešte stále váha.

Z prieskumu vyplýva, že najvernejších voličov má strana Smer Roberta Fica, a to s 90 %. Naopak najmenej verných voličov má Sme rodina Borisa Kollára s 58 %. Tá získala v prieskume 58 %. Po Smere bola druhou stranou Hlas s 84 %, potom nasledovala Republika s 83 %, ďalej KDH s 82 %, OĽANO so 74 %, SaS so 69 % a Progresívne Slovensko rovnako so 69 %. 

Respondenti prieskumu agentúry Focus odpovedali na otázku: „Ste si istý, že budete vo voľbách voliť stranu, ktorú chcete voliť dnes?“

Televízia Markíza v relácii Na telo zverejnila aj ďalší graf týkajúci sa spomínanej otázky. A to, ako by vyzerali výsledky parlamentných volieb, ak by išli voliť len skalní voliči strán. Voľby by tak vyhral Smer so 16,1 %, druhý by skončil Hlas so 14,6 %, tretie Progresívne Slovensko s 8,7 % a posledná Sme rodina s 3,7 %.

Predčasné voľby v septembri

Predčasné voľby sa uskutočnia oficiálne už v sobotu 30. septembra. Termín prednedávnom vyhlásil predseda parlamentu Boris Kollár (Sme rodina). Termín predčasných volieb bol taktiež zverejnený aj v Zbierke zákonov SR.

Politické strany, hnutia či koalície majú podľa zákona podať kandidačné listiny najneskôr 90 dní pred dňom konania volieb zapisovateľovi štátnej komisie. Zaplatiť musia volebnú kauciu 17 000 eur. Vráti sa tým stranám, ktoré dostanú vo voľbách aspoň dve percentá hlasov.

Oficiálna volebná kampaň sa začína dňom uverejnenia rozhodnutia o vyhlásení volieb v Zbierke zákonov SR. Politické subjekty môžu na kampaň minúť najviac tri milióny eur vrátane dane z pridanej hodnoty.

Do limitu nákladov sa okrem financií na kampaň započítavajú aj náklady vynaložené na propagáciu politickej strany v čase začínajúcom sa 180 dní predo dňom vyhlásenia volieb a taktiež rozdiel medzi cenou daru alebo iného bezodplatného plnenia uvedenou v zmluve a cenou obvyklou.

Zdroj: TV Markíza/Na telo s Michalom Kovačičom, TV Markíza

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá