Škoda dnes zverejnila podobu novej generácie Octavia RS

  • Škoda po prvý raz ponúka model svojej športovej rodiny RS s pohonom plug-in hybrid
  • Benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor 85 kW poskytujú novému modelu RS iV systémový výkon 180 kW (245 k)
  • Český automobilový výrobca začne v tomto roku ponúkať v novom modelovom rade Octavia tri ďalšie elektrifikované verzie
 srcset
Škoda Auto
  • Škoda po prvý raz ponúka model svojej športovej rodiny RS s pohonom plug-in hybrid
  • Benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor 85 kW poskytujú novému modelu RS iV systémový výkon 180 kW (245 k)
  • Český automobilový výrobca začne v tomto roku ponúkať v novom modelovom rade Octavia tri ďalšie elektrifikované verzie

Octavia iV má pohon plug‑in hybrid so systémovým výkonom 150 kW (204 k) a bude na výber vo výbavových stupňoch Ambition a Style. Dve verzie e-TEC s výkonom 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) budú po prvý raz využívať technológiu mild-hybrid. Automobilka začne modely Octavia iV a Octavia RS iV predávať na prvých trhoch už v druhom polroku 2020. 

zdroj: Škoda Auto

Škoda kombinuje benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 85 kW. Spolu poskytujú modelu Octavia RS iV systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Ten sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Emisie CO2 sú približne 30 g/km v cykle WLTP. Vozidlo už dnes spĺňa novú, prísnejšiu emisnú normu EU6d, ktorá bude od 1. januára 2021 záväzná pre všetky novo prihlásené automobily v EÚ.

zdroj: Škoda Auto

V športovom režime, ktorý poskytuje celý systémový výkon, Octavia RS iV zrýchľuje za 7,3 sekundy z 0 na 100 km/h. Maximálna rýchlosť je 225 km/h. Dynamické jazdné vlastnosti podporuje sériové progresívne riadenie a charakteristické dynamické vyladenie športového podvozku.

Škoda Octavia RS iV má sériovo špecifické LED svetlomety do hmly a čierne 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, strmene bŕzd sú lakované v typickej červenej farbe RS. Na želanie výrobca montuje 19-palcové kolesá. Limuzína má čierny zadný spojler RS, Combi má strešný spojler lakovaný vo farbe karosérie.

Dynamický interiér v štýle RS

Pri pohľade do kabíny modelu Octavia RS iV upúta interiér prevažne čiernej farby. Predné športové sedadlá sú potiahnuté čiernou látkou, voliteľné ergonomické sedadlá majú poťah z alcantary a kože, ako aj nastavovanie dĺžky sedáka.

zdroj: Škoda Auto

Na sedadlách je logo RS a farebné dekoračné stehy červenej alebo striebrosivej farby, ktoré možno nájsť aj na koženom poťahu volantu. Športový interiér dopĺňajú dekoračné lišty RS a pedále v hliníkovom vyhotovení.

Octavia iV s pohonom plug-in hybrid 

Okrem modelu OCTAVIA iV RS ponúka ŠKODA pohon plug-in hybrid aj pre výbavové stupne Ambition a Style. Pod kapotou modelu benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor 85 kW vytvárajú systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Aj táto verzia plug‑in hybrid umožňuje elektrický dojazd do 60 kilometrov a má 6-stupňovú prevodovku DSG. Emisie CO2 majú hodnotu približne 30 g/km. 

zdroj: Škoda Auto

Vysokonapäťová lítiovo-iónová batéria obidvoch modelov iV s kapacitou 13 kWh sa dá pohodlne nabíjať z bežnej zásuvky v domácnosti alebo z nástennej nabíjacej stanice Wallbox. V batožinovom priestore, ktorý má pri limuzíne objem 450 litrov a pri COMBI 490 litrov, je uložená normálna olovená batéria 12 V. Benzínová nádrž má objem 40 litrov, čo je o 5 litrov menej ako pri modeloch Octavia so spaľovacím motorom.

Dva motory eTEC s technológiou mild-hybrid

Premiéru u značky majú dve verzie eTEC v modelovom rade Octavia, vybavené technológiou mild-hybrid na báze benzínového motora. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG majú trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) remeňom pripojený 48-voltový štartovací generátor a lítiovo-iónovú batériu 48 V s kapacitou 0,6 kWh. Tá je uložená pod sedadlom spolujazdca. Obidva modely sú označené špecifickou plaketou eTEC na dverách batožinového priestoru.

zdroj: Škoda Auto

Technológia mild-hybrid umožňuje pri brzdení rekuperovať kinetickú energiu a vygenerovanú elektrickú energiu akumulovať v batérii s napätím 48 V. Táto energia sa potom využíva na elektrickú podporu (boost) spaľovacieho motora štartovacím generátorom, ktorý vyvíja krútiaci moment do 50 Nm. V určitých jazdných situáciách je možné spaľovací motor úplne vypnúť a nechať vozidlo dobiehať zotrvačnosťou, teda „plachtiť“.

Keď je opäť potrebný výkon spaľovacieho motora, štartovací generátor ho naštartuje v zlomku sekundy. Aj systém štart-stop funguje so štartovacím generátorom rýchlejšie a komfortnejšie. Okrem toho motor štartuje tichšie a s menšími vibráciami a batéria 48 V je schopná cez menič jednosmerného napätia dobíjať normálnu batériu 12 V. Technológia mild-hybrid v obidvoch modeloch Škoda eTEC prispieva k úspore do 0,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Zdroje: Škoda, Auto

Najnovšie video