Skryté poklady Slovenska: Spoznaj najlepšie cyklotrasy, na ktorých uvidíš TOP výhľady

• Ak si vášnivým cyklistom alebo jednoducho milovníkom prírody a krásnych výhľadov, máme pre teba zopár tipov
  • Absolvovať ich môžeš napríklad aj toto leto
Skryté poklady Slovenska: Najlepšie cyklotrasy, na ktorých uvidíš top výhľady
Visit Liptov, Trenčín región
  • Absolvovať ich môžeš napríklad aj toto leto

Slovensko je krajinou bohatou na pekné cyklotrasy, ktoré ponúkajú nielen fyzickú aktivitu, ale aj možnosť objavovať rôznorodé panorámy a top výhľady. V tomto článku ti predstavíme niekoľko cyklotrás, ktoré ti zabezpečia pohľad na úžasné scenérie a letné zážitky.

Trenčianska Teplá – Bolešov

Trasa začína v obci Trenčianska Teplá na námestí, kadiaľ prechádza aj zelená cykloturistická trasa v smere na Trenčianske Teplice. Modrá pokračuje cez mesto smerom na Novú Dubnicu a do Dubnice nad Váhom prichádza cez Veľký a Malý Kolačín.

V Dubnici prechádza popri krásne zrekonštruovanom ranobarokovom kaštieli. V zámockom parku sa nachádza unikátna umelá jaskyňa Grotta s vyhliadkovou vežou a oproti kaštieľu sa nachádza tiež barokový kostol. Trasa ďalej pokračuje cez Vážsky kanál a samotný Váh do Bolešova, kde končí na rázcestí s Vážskou cyklomagistrálou.

Dĺžka: 11,3 km

Považská Bystrica – Zakvašov

Regionálna cykloturistická trasa prechádzajúca nádherným prírodným prostredím Manínskej tiesňavy, Kostoleckej tiesňavy a brál Bosmany. Trasa je nenáročná a zvládne ju aj rodina s deťmi. Pre množstvo zaujímavostí si na prejdenie trasy treba vyčleniť viac času.

Modrá cykloturistická trasa začína v Považskej Bystrici na križovatke cyklotrás pri nákupnom centre. Odtiaľto pokračuje okrajom mesta smerom na Považskú Teplú. Tu už ťa tabuľky navigujú do doliny a trasa prechádza po asfaltovej ceste cez prírodnú rezerváciu Manínska tiesňava.

cyklo2
zdroj: Trenčín región

Nachádza sa tu aj náučný chodník s infotabuľami. Nad hlavami turistov sa tu mohutne týčia vrcholy Veľkého a Malého Manína. Postupne prichádza trasa do dedinky Záskalie a cez Kostoleckú tiesňavu pokračuje až do obce Kostolec.

Tu sa nad dedinou nachádza ďalšia prírodná zaujímavosť a to skalné bralá Bosmany. Do obce ťa čaká prudký, ale krátky výstup a za dedinou sa po poľnej ceste spustíš do obce Praznov. Trasa prechádza cez obec a končí v lokalite Zakvašov na križovatke s Rajeckou cyklomagistrálou.

Dĺžka: 17 km

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Zdroje: Cyklo portál, Slovenský cestovateľ, Spoznaj, OMA, Visit Liptov, Trenčín región