Slávna kozmetická značka sa topí v sťažnostiach. Oneskorenie vybavovania objednávok vysvetľuje zhodou týchto okolností

  • Obľúbená značka kozmetiky čelí vlne kritiky
  • Zákazníci sa dožadujú dodania výrobkov, ktoré si kúpili
  • Spoločnosť vysvetľuje, prečo dochádza k meškaniu
Nešťastná žena za notebookom, doručovateľ krčí plecami
  • Obľúbená značka kozmetiky čelí vlne kritiky
  • Zákazníci sa dožadujú dodania výrobkov, ktoré si kúpili
  • Spoločnosť vysvetľuje, prečo dochádza k meškaniu
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Yves Rocher, francúzska značka prírodnej kozmetiky, čelí na Slovensku vlne sklamania, pochybností a nedôvery. Zákazníci, ktorí v posledných mesiacoch uhradili objednávky cez oficiálny e-shop, márne čakajú na svoje balíky či vrátenie peňazí. Situáciu vyhrocuje aj fakt, že spoločnosť podľa ich početných tvrdení na sociálnych sieťach so svojimi klientmi takmer vôbec nekomunikuje.

Mesiac čakania a žiadna odpoveď

Na problém s Yves Rocher nedávno upozornila facebooková stránka Nekŕmte nás odpadom. Pod príspevkom sa začali hromadiť osobné skúsenosti nespokojných zákazníkov, ktorí namiesto radosti z kozmetiky zažívajú skôr frustráciu a bezmocnosť. Mnohí sa už mali obrátiť aj na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI).

„V Yves Rocher mali vždy v tomto bordel. Aj 2 týždne som čakala na objednávku. S e-shopom bol problém, stále niečo nefungovalo, potom spravili aplikáciu, na aplikácii také isté problémy…“ píše jedna zo zákazníčok.

Podľa jej slov má Yves Rocher kvalitné produkty, no všetko ostatné pôsobí nedomyslene. „Už odtiaľ neobjednávam, nemám na to nervy. Druhým prajem, aby sa aspoň dostali späť k svojim peniazom, lebo objednávka už im bude asi na nič po niekoľkých týždňoch čakania,“ dodala.

Silné slová pridáva aj Ivana, ktorá márne čaká na zaplatený tovar. „…už cez mesiac čakám, zaplatené 2 objednávky… dvakrát som písala e-mail a žiadna odpoveď, telefón nikto nedvíha… som veľmi sklamaná… nikdy viac,“ napísala v komentári.

Mia sa svojho balíka dočkala, no až po dvoch mesiacoch a sérii naliehavých e-mailov. „V predajniach mali tiež výpadok tovaru, veľa ľudí sa tam chodilo na praktiky e-shopu sťažovať. Tento týždeň dostali tovar, no ani samé chúďatá predavačky nevedeli, čo im došlo. Riadny bordel,“ opisuje.

Rozhodla sa preto, že produkty Yves Rocher si bude kupovať výlučne v kamenných predajniach, kde má aspoň akú-takú istotu, že to, za čo zaplatí, aj reálne dostane.

Problémová komunikácia so spoločnosťou

Na problémovú komunikáciu spoločnosti so slovenskými zákazníkmi upozorňuje aj portál Bratislavak. Telefónna linka mlčí a e-maily zostávajú bez odozvy. Značka je na sociálnych sieťach síce aktívna, no správy rozčúlených klientov necháva bez reakcie.

Oficiálne stanovisko prišlo 27. júna 2025 na facebookovej stránke Yves Rocher Slovensko. V ňom spoločnosť priznala, že nastali problémy pri sťahovaní skladu.

„V poslednom období došlo k viacerým zmenám v Yves Rocher, ktoré spôsobili alebo mohli spôsobiť neočakávané nepríjemnosti. Bohužiaľ, napriek všetkému nášmu úsiliu tieto zmeny prinášajú dočasné výpadky niektorých našich služieb, ale intenzívne pracujeme na tom, aby sme opäť doručili kvalitu služieb a dobu dodacích lehôt tak ako je našim zvykom a to ako na e-shope tak aj v kamenných predajniach. Pre nás ste vy, naši zákazníci, najdôležitejší,“ uvádza spoločnosť v príspevku.

Od tohto vyhlásenia prešli viac než dva mesiace, no situácia sa podľa všetkého nezmenila. Pre portál Bratislavak to potvrdila aj predavačka z kamennej predajne Yves Rocher. Podľa jej slov sa v predajniach pravidelne objavujú zákazníci, ktorí prichádzajú so sťažnosťami na nevybavené online objednávky. Sama však priznala, že pracovníčky v pobočkách nemajú k týmto objednávkam prístup, a preto nemôžu zákazníkom pomôcť.

Yves Rocher vysvetľuje situáciu

Redakcia Startitup oslovila Yves Rocher so žiadosťou o vysvetlenie celej situácie. Spoločnosť vo svojej reakcii priznala, že komplikácie nevznikli zámerne, ale ako prirodzený dôsledok zásadných zmien vo firme. „Dňa 1. apríla 2025 došlo k zmene vlastníka našej spoločnosti, v dôsledku ktorej sme 1. júna 2025 začali realizovať postupný prechod z pôvodného systému Winshop na nový systém Sys-Team, určený na správu predajní a skladových zásob,“ uvádza vo vyhlásení.

Počas implementácie však spoločnosť zistila, že väčšina produktov nesie viacero skladových kódov, pričom dodávatelia im prideľujú nový kód aj pri drobných zmenách, akými sú úprava etikety či redizajn grafického obalu.

„Zatiaľ čo predchádzajúci systém umožňoval konsolidované zobrazenie všetkých kódov patriacich k danému produktu, nový systém aktuálne podporuje len jeden kód na produkt,“ spresnila spoločnosť. Tým sa však vybavovanie e-shopových objednávok značne spomalilo. „Z tohto dôvodu museli naši zamestnanci manuálne spájať jednotlivé kódy, pričom vývojový tím pracuje na rozšírení funkcionality systému,“ dodáva Yves Rocher.

Komplexná transformácia zasiahla aj oblasť logistiky. Spoločnosť po zmene vlastníka zatvorila logistické centrum v Poľsku a presunula zásoby do nového skladu v Maďarsku. Tento krok spôsobil zdržania, ktoré pocítil každý, kto čakal na svoju obľúbenú kozmetiku.

„Čelili sme omeškaniu dodania tovaru z pôvodného skladu v Poľsku ako aj z centrálneho skladu Yves Rocher vo Francúzsku, čo malo za dôsledok dočasný výpadok viacerých produktov.“

Značka zároveň uvádza, že o každej zmene informovala zákazníkov prostredníctvom newslettera, sociálnych sietí aj bannera priamo na webovej stránke. „Táto situácia nás mrzí a intenzívne pracujeme na tom, aby sme všetky záväzky voči našim zákazníkom splnili podľa štandardov, na aké boli zvyknutí,“ dodáva spoločnosť.

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroje: Facebook, Bratislavak

Najnovšie videá

Trendové videá